
Οι παγκόσμιες πωλήσεις καυσίμων πλοίων εκτινάχθηκαν το 2024 μετά τις επιθέσεις που εκδηλώθηκαν από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που ξεκίνησαν στα τέλη του 2023, και ώθησαν τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να εκτρέψουν τα πλοία γύρω από τη νότια Αφρική και όχι μέσα από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με στοιχεία και αναλυτές.
Ερυθρά Θάλασσα: Επιστρέφει η σταθερότητα εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Ο όγκος των διακινηθέντων καυσίμων στη Σιγκαπούρη σημείωσε νέο υψηλό 54,92 εκατομμυρίων μετρικών τόνων το 2024, ή περίπου 955.000 βαρέλια την ημέρα (bpd), ενώ οι πωλήσεις στο Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σημείωσαν την πρώτη ετήσια άνοδο μετά από πτωτική τάση για αρκετά χρόνια.
Οι εκτροπές έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών, γεγονός που έχει αυξήσει τη ζήτηση για καύσιμα στα πλοία
Οι πωλήσεις καυσίμων πλοίων του Ρότερνταμ αυξήθηκαν 12% το πρώτο τρίμηνο του 2024 και ανήλθαν σε 2,16 εκατομμύρια τόνους, ή περίπου 38.000 bpd παραπάνω σε σχέση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, και διατηρήθηκαν πάνω από αυτό το επίπεδο για το υπόλοιπο του 2024.
«Οι εκτροπές έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών, γεγονός που έχει αυξήσει τη ζήτηση για καύσιμα στα πλοία», δήλωσε ο Aldo Spanjer της BNP Paribas.
Αλλαγή τακτικής Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα
Τον Ιανουάριο, οι Χούτι ανακοίνωσαν ότι θα επιτεθούν μόνο σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ μετά την κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, ενισχύοντας τις ελπίδες για επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η επιστροφή των διελεύσεων προς βορρά μέσω της Διώρυγας του Σουέζ θα μειώσει τη ζήτηση καυσίμων καυσίμων, δήλωσε ο αναλυτής Spanjer και FGE της BNP Paribas, Stephen Brennock, αλλά τα στελέχη της ναυτιλίας παραμένουν προσεκτικά όσον αφορά την επιστροφή στη ναυσιπλοΐα μέσω της διαδρομής της Ερυθράς Θάλασσας προς τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η ανάκαμψη στις πωλήσεις καυσίμων πλοίων στο Ρότερνταμ το πρώτο τρίμηνο οφειλόταν κυρίως στη σταθερή ζήτηση για μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) από μεγαλύτερα πλοία, είπαν οι αναλυτές.
Οι συνολικές πωλήσεις καυσίμων στο Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 1% το 2024 σε ετήσια βάση και σε 9,06 εκατομμύρια τόνους ή 158.000 bpd, λόγω της ασθενέστερης ζήτησης για καύσιμα HSFO.


Latest News

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης