Οι παγκόσμιες πωλήσεις καυσίμων πλοίων εκτινάχθηκαν το 2024 μετά τις επιθέσεις που εκδηλώθηκαν από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που ξεκίνησαν στα τέλη του 2023, και ώθησαν τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να εκτρέψουν τα πλοία γύρω από τη νότια Αφρική και όχι μέσα από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με στοιχεία και αναλυτές.

Ερυθρά Θάλασσα: Επιστρέφει η σταθερότητα εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ

Ο όγκος των διακινηθέντων καυσίμων στη Σιγκαπούρη σημείωσε νέο υψηλό 54,92 εκατομμυρίων μετρικών τόνων το 2024, ή περίπου 955.000 βαρέλια την ημέρα (bpd), ενώ οι πωλήσεις στο Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σημείωσαν την πρώτη ετήσια άνοδο μετά από πτωτική τάση για αρκετά χρόνια.

Οι εκτροπές έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών, γεγονός που έχει αυξήσει τη ζήτηση για καύσιμα στα πλοία

Οι πωλήσεις καυσίμων πλοίων του Ρότερνταμ αυξήθηκαν 12% το πρώτο τρίμηνο του 2024 και ανήλθαν σε 2,16 εκατομμύρια τόνους, ή περίπου 38.000 bpd παραπάνω σε σχέση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, και διατηρήθηκαν πάνω από αυτό το επίπεδο για το υπόλοιπο του 2024.

«Οι εκτροπές έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών, γεγονός που έχει αυξήσει τη ζήτηση για καύσιμα στα πλοία», δήλωσε ο Aldo Spanjer της BNP Paribas.

Αλλαγή τακτικής Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Τον Ιανουάριο, οι Χούτι ανακοίνωσαν ότι θα επιτεθούν μόνο σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ μετά την κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, ενισχύοντας τις ελπίδες για επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.

Η επιστροφή των διελεύσεων προς βορρά μέσω της Διώρυγας του Σουέζ θα μειώσει τη ζήτηση καυσίμων καυσίμων, δήλωσε ο αναλυτής Spanjer και FGE της BNP Paribas, Stephen Brennock, αλλά τα στελέχη της ναυτιλίας παραμένουν προσεκτικά όσον αφορά την επιστροφή στη ναυσιπλοΐα μέσω της διαδρομής της Ερυθράς Θάλασσας προς τη Διώρυγα του Σουέζ.

Η ανάκαμψη στις πωλήσεις καυσίμων πλοίων στο Ρότερνταμ το πρώτο τρίμηνο οφειλόταν κυρίως στη σταθερή ζήτηση για μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) από μεγαλύτερα πλοία, είπαν οι αναλυτές.

Οι συνολικές πωλήσεις καυσίμων στο Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 1% το 2024 σε ετήσια βάση και σε 9,06 εκατομμύρια τόνους ή 158.000 bpd, λόγω της ασθενέστερης ζήτησης για καύσιμα HSFO.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Ακτοπλοΐα |

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος

Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα