
Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών ανήλθε το τέταρτο τρίμηνο του 2024 το ποσοστό του ανεξόφλητου καταναλωτικού χρέους των ΗΠΑ που βρίσκεται σε καθυστέρηση, σύμφωνα με έκθεση της Fed της Νέας Υόρκης.
Περίπου το 3,6% του χρέους ήταν σε καθυστέρηση τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, το μεγαλύτερο ποσοστό από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ανέφερε η Fed της Νέας Υόρκης την Πέμπτη στην τριμηνιαία έκθεσή της για το χρέος και την πίστωση των νοικοκυριών. Το συνολικό χρέος των νοικοκυριών, το οποίο αποτελείται κυρίως από ενυπόθηκα δάνεια, φοιτητικά δάνεια, δάνεια αυτοκινήτων και υπόλοιπα πιστωτικών καρτών, αυξήθηκε κατά 0,5% στο ρεκόρ των 18,04 τρισ. δολαρίων.
Τα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερες οικονομικές δυσκολίες, καθώς για τρίτη συνεχόμενη χρονιά σηκώνουν το βάρος των υψηλών επιτοκίων που έχει αποφασίσει η Fed για να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό. Τα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων είναι σημαντική πηγή πίεσης, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Today, our Center for Microeconomic Data issued its Quarterly Report on Household Debt and Credit. The report shows total household debt increased by $93 billion (0.5%) in Q4 2024, to $18.04 trillion. Learn more: https://t.co/pHyu9uYBRK pic.twitter.com/l0n5BWNBd9
— New York Fed (@NewYorkFed) February 13, 2025
«Οι υψηλότερες τιμές των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τα υψηλότερα επιτόκια έχουν οδηγήσει τις μηνιαίες πληρωμές προς τα πάνω και έχουν ασκήσει πίεση στους καταναλωτές σε όλο το φάσμα του εισοδήματος και του πιστωτικού σκορ», έγραψαν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Andrew Haughwout. «Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν έκτοτε μειωθεί από την κορύφωσή τους, αφήνοντας ενδεχομένως ορισμένους δανειολήπτες να μην έχουν αποπληρώσει τα εν λόγω οχήματα και δημιουργώντας πιθανές προκλήσεις αποπληρωμής».
Η διάρθρωση των καθυστερήσεων
Οι μεταβάσεις σε σοβαρή καθυστέρηση, που ορίζεται ως καθυστέρηση 90 ή περισσότερων ημερών, αυξήθηκαν για τα δάνεια αυτοκινήτων, τις πιστωτικές κάρτες και τα υπόλοιπα των στεγαστικών δανείων, αλλά παρέμειναν σταθερές για τα ενυπόθηκα δάνεια, σύμφωνα με την έκθεση. Το ποσοστό των δανείων αυτοκινήτων που μετατράπηκαν σε σοβαρή καθυστέρηση αυξήθηκε στο 3%, το υψηλότερο από το 2010, ενώ το ποσοστό των υπολοίπων πιστωτικών καρτών που μετατράπηκαν σε σοβαρή καθυστέρηση, στο 7,2%, έφτασε το υψηλότερο από το 2011.
Τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών κατέγραψαν την ταχύτερη αύξηση το τέταρτο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 3,9%. Το χρέος των δανείων αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 0,7%, το χρέος των φοιτητικών δανείων αυξήθηκε κατά 0,6% και το χρέος των ενυπόθηκων δανείων σημείωσε αύξηση 0,1%.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η έκθεση «τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών αυξήθηκαν κατά 45 δισ. δολάρια σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και έφθασαν τα 1,21 τρισ. δολάρια στο τέλος Δεκεμβρίου 2024. Τα υπόλοιπα των δανείων αυτοκινήτου σημείωσαν αύξηση 11 δισ. δολάρια και διαμορφώθηκαν στα 1,66 τρισ. δολάρια. Τα υπόλοιπα των ενυπόθηκων δανείων αυξήθηκαν κατά 11 δισ. δολάρια και σήμερα ανέρχονται σε 12,61 τρισ. δολάρια. Τα υπόλοιπα των HELOC αυξήθηκαν κατά 9 δισ. δολάρια στα 396 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας την ενδέκατη συνεχή τριμηνιαία αύξηση από το α’ τρίμηνο του 2022. Τα λοιπά υπόλοιπα, στα οποία περιλαμβάνονται οι κάρτες λιανικής και τα λοιπά καταναλωτικά δάνεια, αυξήθηκαν κατά 8 δισ. δολάρια. Τα υπόλοιπα των φοιτητικών δανείων αυξήθηκαν κατά 9 δισ. δολάρια και ανέρχονται πλέον σε 1,62 τρισ. δολάρια.»
Τα φοιτητικά δάνεια από την εποχή της πανδημίας
Λίγο μετά την πανδημία ένα ομοσπονδιακό πρόγραμμα επέτρεψε στους δανειολήπτες να διακόψουν προσωρινά ή να μειώσουν τις μηνιαίες πληρωμές τους για τα φοιτητικά δάνεια, πράγμα που σήμαινε ότι οι καθυστερημένες πληρωμές δεν αναφέρονταν στα πιστωτικά γραφεία μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2020 και του τρίτου τριμήνου του 2024.
Εκατομμύρια Αμερικανοί μπορεί τώρα να έχουν καθυστερήσει αυτές τις πληρωμές, αλλά επειδή χρειάζονται τουλάχιστον 90 ημέρες για να αναφερθούν ως καθυστερημένες ή σε αθέτηση, η έκθεση της Fed της Νέας Υόρκης αναφέρει ότι οι αναπάντητες πληρωμές «πιθανότατα θα αρχίσουν να εμφανίζονται στις εκθέσεις» το πρώτο τρίμηνο του 2025.


Latest News

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας