
Στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών ανήλθε το τέταρτο τρίμηνο του 2024 το ποσοστό του ανεξόφλητου καταναλωτικού χρέους των ΗΠΑ που βρίσκεται σε καθυστέρηση, σύμφωνα με έκθεση της Fed της Νέας Υόρκης.
Περίπου το 3,6% του χρέους ήταν σε καθυστέρηση τους τελευταίους τρεις μήνες του 2024, το μεγαλύτερο ποσοστό από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ανέφερε η Fed της Νέας Υόρκης την Πέμπτη στην τριμηνιαία έκθεσή της για το χρέος και την πίστωση των νοικοκυριών. Το συνολικό χρέος των νοικοκυριών, το οποίο αποτελείται κυρίως από ενυπόθηκα δάνεια, φοιτητικά δάνεια, δάνεια αυτοκινήτων και υπόλοιπα πιστωτικών καρτών, αυξήθηκε κατά 0,5% στο ρεκόρ των 18,04 τρισ. δολαρίων.
Τα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν ολοένα και μεγαλύτερες οικονομικές δυσκολίες, καθώς για τρίτη συνεχόμενη χρονιά σηκώνουν το βάρος των υψηλών επιτοκίων που έχει αποφασίσει η Fed για να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό. Τα δάνεια για την αγορά αυτοκινήτων είναι σημαντική πηγή πίεσης, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Today, our Center for Microeconomic Data issued its Quarterly Report on Household Debt and Credit. The report shows total household debt increased by $93 billion (0.5%) in Q4 2024, to $18.04 trillion. Learn more: https://t.co/pHyu9uYBRK pic.twitter.com/l0n5BWNBd9
— New York Fed (@NewYorkFed) February 13, 2025
«Οι υψηλότερες τιμές των αυτοκινήτων σε συνδυασμό με τα υψηλότερα επιτόκια έχουν οδηγήσει τις μηνιαίες πληρωμές προς τα πάνω και έχουν ασκήσει πίεση στους καταναλωτές σε όλο το φάσμα του εισοδήματος και του πιστωτικού σκορ», έγραψαν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Andrew Haughwout. «Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχουν έκτοτε μειωθεί από την κορύφωσή τους, αφήνοντας ενδεχομένως ορισμένους δανειολήπτες να μην έχουν αποπληρώσει τα εν λόγω οχήματα και δημιουργώντας πιθανές προκλήσεις αποπληρωμής».
Η διάρθρωση των καθυστερήσεων
Οι μεταβάσεις σε σοβαρή καθυστέρηση, που ορίζεται ως καθυστέρηση 90 ή περισσότερων ημερών, αυξήθηκαν για τα δάνεια αυτοκινήτων, τις πιστωτικές κάρτες και τα υπόλοιπα των στεγαστικών δανείων, αλλά παρέμειναν σταθερές για τα ενυπόθηκα δάνεια, σύμφωνα με την έκθεση. Το ποσοστό των δανείων αυτοκινήτων που μετατράπηκαν σε σοβαρή καθυστέρηση αυξήθηκε στο 3%, το υψηλότερο από το 2010, ενώ το ποσοστό των υπολοίπων πιστωτικών καρτών που μετατράπηκαν σε σοβαρή καθυστέρηση, στο 7,2%, έφτασε το υψηλότερο από το 2011.
Τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών κατέγραψαν την ταχύτερη αύξηση το τέταρτο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 3,9%. Το χρέος των δανείων αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά 0,7%, το χρέος των φοιτητικών δανείων αυξήθηκε κατά 0,6% και το χρέος των ενυπόθηκων δανείων σημείωσε αύξηση 0,1%.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η έκθεση «τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών αυξήθηκαν κατά 45 δισ. δολάρια σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και έφθασαν τα 1,21 τρισ. δολάρια στο τέλος Δεκεμβρίου 2024. Τα υπόλοιπα των δανείων αυτοκινήτου σημείωσαν αύξηση 11 δισ. δολάρια και διαμορφώθηκαν στα 1,66 τρισ. δολάρια. Τα υπόλοιπα των ενυπόθηκων δανείων αυξήθηκαν κατά 11 δισ. δολάρια και σήμερα ανέρχονται σε 12,61 τρισ. δολάρια. Τα υπόλοιπα των HELOC αυξήθηκαν κατά 9 δισ. δολάρια στα 396 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας την ενδέκατη συνεχή τριμηνιαία αύξηση από το α’ τρίμηνο του 2022. Τα λοιπά υπόλοιπα, στα οποία περιλαμβάνονται οι κάρτες λιανικής και τα λοιπά καταναλωτικά δάνεια, αυξήθηκαν κατά 8 δισ. δολάρια. Τα υπόλοιπα των φοιτητικών δανείων αυξήθηκαν κατά 9 δισ. δολάρια και ανέρχονται πλέον σε 1,62 τρισ. δολάρια.»
Τα φοιτητικά δάνεια από την εποχή της πανδημίας
Λίγο μετά την πανδημία ένα ομοσπονδιακό πρόγραμμα επέτρεψε στους δανειολήπτες να διακόψουν προσωρινά ή να μειώσουν τις μηνιαίες πληρωμές τους για τα φοιτητικά δάνεια, πράγμα που σήμαινε ότι οι καθυστερημένες πληρωμές δεν αναφέρονταν στα πιστωτικά γραφεία μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2020 και του τρίτου τριμήνου του 2024.
Εκατομμύρια Αμερικανοί μπορεί τώρα να έχουν καθυστερήσει αυτές τις πληρωμές, αλλά επειδή χρειάζονται τουλάχιστον 90 ημέρες για να αναφερθούν ως καθυστερημένες ή σε αθέτηση, η έκθεση της Fed της Νέας Υόρκης αναφέρει ότι οι αναπάντητες πληρωμές «πιθανότατα θα αρχίσουν να εμφανίζονται στις εκθέσεις» το πρώτο τρίμηνο του 2025.


Latest News

Σε αναζήτηση ισορροπίας το φυσικό αέριο στην Ευρώπη - Καταλύτης το LNG
Νευρικές διακυμάνσεις καταγράφει το φυσικό αέριο στην ευρωπαϊκή αγορά - Συγκρατημένη αισιοδοξία

«Καλός ηγέτης» - Ο Τραμπ επαινεί τον Ερντογάν
Ο πρόεδρος Ερντογάν πιθανότατα αισθάνεται ότι θα έχει καλές σχέσεις με τον Πρόεδρο Τραμπ τα επόμενα χρόνια, όπως και κατά την πρώτη θητεία

Στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ - Πάνω από 50 κινεζικές εταιρείες ΑΙ και τσιπ
Οι ΗΠΑ προσπαθούν με κάθε τρόπο να περιορίσουν τις δυνατότητες του Πεκίνου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και των τσιπ

Η Fed έχει βγει από το «χρυσό μονοπάτι» - Καμπανάκι από τον Γκούλσμπι
Η προειδοποίηση του Γκούλμσπι έρχεται μετά έρευνα που δείχνει ότι οι καταναλωτές αναμένουν ραγδαία αύξηση των τιμών

«Game changer» η στροφή της Γερμανίας στις δαπάνες, λέει ο Ντράγκι
Αυτό που ανησυχεί τον πρώην Ιταλό πρωθυπουργό Ντράγκι είναι ο τρόπος με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χειρίζεται την αλλαγή πολιτικής

Τον «πόλεμο του χαλκού» ξεκινά ο Τραμπ - Ανησυχίες για εκτίναξη των τιμών
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο χαλκός είναι το επόμενο μεγάλο δασμολογικό στοίχημα του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ

Η υπόσχεση της Άγκυρας στους ξένους επενδυτές - Καμία λέξη για Ιμάμογλου
Σιμσέκ και Καραχαν είχαν τηλεδιάσκεψη με διεθνείς επενδυτές προκειμένου να τους καθησυχάσουν για την πορεία της οικονομίας

Σε δίκη η Boeing για τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα 737 MAX
Η υπόθεση αφορά σε παραπλανητικές δηλώσεις της Boeing προς τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές σχετικά με προβληματικό λογισμικό του 737 MAX

«Τσουχτερός» έρχεται ο πρώτος λογαριασμός της κυβέρνησης Τραμπ
Ρωγμές στη ζήτηση «βλέπουν» οι αλυσίδες λιανικής στις ΗΠΑ - Κατανάλωση και αγορά εργασίας προοιωνίζονται ένα απογοητευτικό τρίμηνο για τις επιχειρήσεις και την οικονομία

Τι κερδίζουν Ρωσία και Ουκρανία από τη συμφωνία με τις ΗΠΑ για τη Μαύρη Θάλασσα
Στον βαθμό που εφαρμοστούν όσα συμφωνήθηκαν, θα πρόκειται για την πιο ξεκάθαρη πρόοδο μέχρι σήμερα