Βουτιά άνευ προηγουμένου σημείωσαν τα ετήσια κέρδη της Shiseido, με τη μείωση να αγγίζει το 73%, κυρίως λόγω της πτώσης των καταναλωτικών δαπανών στη βασική αγορά της Κίνας.

Σε μήνυμά του, ο επικεφαλής του ιαπωνικού κολοσσού καλλυντικών, Kentaro Fujiwara, πιστοποίησε τη συνεχή πτώση των καταναλωτικών δαπανών, κάνοντας λόγο για «μια τάση που η εταιρεία αναμένει να συνεχιστεί μέχρι το 2025».

Ομορφιά: Η περιποίηση δέρματος κερδίζει τις Ελληνίδες – Από την The Ordinary, στη La Roche-Posay και την Cerave

Το βαρόμετρο της Shiseido

Ο όμιλος ανακοίνωσε πως τα λειτουργικά της κέρδη ανήλθαν σε 7,58 δισ. γεν (49,9 εκατ. δολάρια) κατά τη 12μηνη περίοδο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, έναντι 28,13 δισ. γεν το προηγούμενο έτος.

Τα νούμερα που παρέθεσε ο Fujiwara, κάθε άλλο παρά ευοίωνα ήταν και όχι μόνο για τον ίδιο τον όμιλο. Η πορεία της Shiseido θεωρείται βαρόμετρο για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Κίνα, μια αγορά στην οποία η εταιρεία και οι ομόλογοί της έχουν βασιστεί για την αύξηση των πωλήσεων.

«Η αγορά καλλυντικών της Κίνας υπέστη παρατεταμένη ύφεση, επιβαρυμένη από τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών και την αύξηση των αποταμιεύσεων των νοικοκυριών εν μέσω επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος», ανέφερε η ιαπωνική εταιρεία.

Η απαισιοδοξία λόγω των κακών δεικτών για το 2024, δεν πτοεί τη Shiseido. Ποια είναι τα σχέδια ανάκτησης κερδοφορίας για την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στον κόσμο

Δύσκολες οι προβλέψεις

«Πιστεύουμε ότι τα πράγματα φέτος δεν θα κυλήσουν ομαλά», επισήμανε ο Kentaro Fujiwara, που βρίσκεται στη θέση του CEO του ομίλου από την 1η Ιανουαρίου.

Η Shiseido ανέφερε ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα μειώθηκαν κατά 4,6% σε ετήσια βάση, εξαιρουμένων των επιπτώσεων των συναλλαγματικών ισοτιμιών και των επιχειρηματικών μεταβιβάσεων, και προέβλεψε επίσης μείωση των πωλήσεων το 2025.

Οι μετοχές της έχουν βυθιστεί κατά 42% τους τελευταίους 12 μήνες, σε σύγκριση με την άνοδο 5,1% του μέσου όρου αναφοράς Nikkei κατά την ίδια περίοδο.

Από τη θετική πλευρά, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση 10% στις καθαρές πωλήσεις στην Ιαπωνία και αναμένει παρόμοια αύξηση φέτος, υποστηριζόμενη από τις αγορές των τουριστών. Shiseido

Ποιους παρέσυρε

Τα κακά αποτελέσματα στην Κίνα συμπαρέσυραν επίσης τα ενδιάμεσα κέρδη που ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα οι ανταγωνιστές της, L’Oreal και Estee Lauder.

Η κάποτε ραγδαία αναπτυσσόμενη οικονομία της Κίνας έχει παραγκωνιστεί από την κρίση ακινήτων, το αυξανόμενο χρέος της τοπικής αυτοδιοίκησης και την αυξανόμενη ανεργία των νέων. Η στροφή των Κινέζων καταναλωτών προς τις εγχώριες μάρκες επιτείνει τα δεινά για τους παγκόσμιους κατασκευαστές ειδών πολυτελείας.

Οι μετοχές της κινεζικής μάρκας ομορφιάς Mao Geping αυξήθηκαν κατά 85% όταν έκαναν το ντεμπούτο τους στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ στις 10 Δεκεμβρίου και έκτοτε έχουν ανέβει περαιτέρω.

Κλασική Shiseido και αρτιστίκ Nars

Η Shiseido γεννήθηκε στη συνοικία Ginza του Τόκιο ως το πρώτο ιδιωτικό φαρμακείο δυτικού τύπου στην Ιαπωνία το 1872, σε μια εποχή που η βοτανοθεραπεία ήταν ο κανόνας. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Arinobu Fukuhara, ήταν επικεφαλής φαρμακοποιός σε νοσοκομείο του ναυτικού.

Η εταιρεία είναι μία από τις παλαιότερες εταιρείες καλλυντικών στον κόσμο – ενδεικτικό είναι ότι γιόρτασε την 150η επέτειό της το 2022. Αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στην Ιαπωνία και την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία καλλυντικών στον κόσμο.

Η NARS Cosmetics είναι μια γαλλική εταιρεία καλλυντικών και περιποίησης δέρματος που ιδρύθηκε από τον καλλιτέχνη μακιγιάζ και φωτογράφο François Nars το 1994. Η σειρά καλλυντικών ξεκίνησε με δώδεκα κραγιόν που πωλούνταν στο Barneys της Νέας Υόρκης, ενώ σταδιακά εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιό της και με άλλα προϊόντα.

Παρά το γεγονός πως η μάρκα εξαγοράστηκε το 2000 από τη Shiseido και έχει ενισχύσει την εξωστρέφειά της με σημεία πώλησης σε 30 χώρες, δεν έχασε ποτέ τον αρτιστίκ χαρακτήρα της. Shiseido

Η Drunk Elephant

Το viral band της περασμένης χρονιάς δρύθηκε το 2013 από την Tiffany Masterson, η οποία αποφάσισε να μείνει στο σπίτι και να μεγαλώσει τα πιδιά της. Όταν ήρθε αντιμέτωπη με δερματολογικά προβλήματα, κατέληξε σε μια σειρά από συνταγές που πήραν το όνομα ενός… μεθυσμένου ελέφαντα.

Αντλώντας έμπνευση από μια αφρικανική παροιμία που λέει ότι οι ελέφαντες «μεθούν» μετά την κατανάλωση φρούτων μαρούλα, ονόμασε τη μάρκα της «Drunk Elephant». Η εταιρεία κέρδισε γρήγορα έδαφος με τη μοναδική φιλοσοφία της να αποφεύγει τα «ύποπτα 6» συστατικά, όπως αιθέρια έλαια, ξηραντικές αλκοόλες, σιλικόνες, χημικά αντηλιακά, αρώματα και χρωστικές ουσίες.

Με τη βοήθεια του κουνιάδου της, ο οποίος ήταν και ο πρώτος της επενδυτής, η Masterson συνεργάστηκε με χημικό για να κάνει τα προϊόντα της πραγματικότητα: ένα καθαριστικό με χαμηλό pH, μια ενυδατική κρέμα γεμάτη αντιοξειδωτικά, έναν ορό με βιταμίνη C, έναν ορό χημικής απολέπισης και ένα αντηλιακό.

To 2019 επετεύχθη η συμφωνία που εκτόξευσε τη δημοτικότητά της, καθώς εξαγοράστηκε κατά 100% από τη Shiseido προς 845 εκατ. δολάρια. Απέκτησε τεράστια δημοτικότητα στο διαδίκτυο, επέκτεινε την εμβέλειά της στη λιανική πώληση σε συνεργασία με μεγάλους λιανοπωλητές, όπως η Sephora, και γρήγορα έγινε περιζήτητη μεταξύ των εφήβων.

Το σχέδιο αποκατάστασης

Παρά τη διείσδυσή της στην καταναλωτική συνείδηση τόσο με διαχρονικά brands όσο και με τις νεότερες μάρκες που απευθύονται στου Zalphas, ο όμιλος έχει αντιληφθεί τη δυσχερή θέση στην οποία βρίσκεται. Αυτό εξάλλου την οδήγησε να θέσει σε εφαρμογή ένα διετές σχέδιο δράσης για την αποκατάσταση της κερδοφορίας και την πορεία στο back to basics.

Όπως επισήμανε ο CEO σε σχετική του δήλωση, «στην Ιαπωνία, το περασμένο έτος ξεκίνησε με μια φυσική καταστροφή. Η παγκόσμια πρόκληση της κλιματικής αλλαγής συνεχίζει να αυξάνεται, επηρεάζοντας σημαντικά το φυσικό περιβάλλον και την καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Ως μια εταιρεία που έχει ως στόχο την υλοποίηση ενός καλύτερου κόσμου μέσω της ομορφιάς, ξεκινάμε αυτή τη νέα χρονιά, αναλογιζόμενοι για άλλη μια φορά πώς μπορούμε να συνεισφέρουμε στον κόσμο.

Στις 29 Νοεμβρίου του περασμένου έτους, ανακοίνωσα το σχέδιο δράσης SHIFT 2025 and Beyond 2025-2026, την ατζέντα της διοίκησής μου για τα επόμενα δύο χρόνια. Το σχέδιό μου περιγράφει λεπτομερώς τις άμεσες δράσεις που πρέπει να υλοποιήσουμε για να πραγματοποιήσουμε συνεχή ανάπτυξη και να επιλύσουμε τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Με την υλοποίηση του σχεδίου μου, θα σφυρηλατήσω ένα θεμέλιο που θα δημιουργεί αξία για τους ανθρώπους και τον κόσμο και θα είναι ικανό να αντέξει τις απρόβλεπτες μεταβολές της αγοράς στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία μας.

Συγκεκριμένα, τα επόμενα δύο χρόνια, θα εντοπίσουμε, θα εστιάσουμε και θα ενισχύσουμε τα εμπορικά σήματα που εμβαθύνουν τους δεσμούς των πελατών μας με τα βασικά μας εμπορικά σήματα και θα επανεξετάσουμε την επιχειρηματική μας δομή, ενισχύοντας τη λειτουργική μας διαχείριση για την εφαρμογή ενός μοντέλου υψηλότερης κερδοφορίας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Δασμοί Τραμπ: Το εμπορικό έλλειμμα θα σώσει το Λονδίνο;
Διεθνή |

Ερωτηματικό για την κυβέρνηση Στάρμερ οι δασμοί Τραμπ- Το Λονδίνο ελπίζει σε μια εξαίρεση [γραφήματα]

Η Βρετανία ελπίζει ότι θα αποφύγει τους δασμούς Τραμπ - Το εμπορικό ισοζύγιο αγαθών της Βρετανίας με τις ΗΠΑ παρουσίασε έλλειμμα 164 εκατ. λιρών (195 εκατ. ευρώ) το τέταρτο τρίμηνο του 2024