
Όσο και αν φαίνεται περίεργο, η δημιουργία μιας επιχείρησης στην Ελλάδα φαίνεται πως αποτελεί την πιο εύκολη υπόθεση σύμφωνα με την Έκθεση Doing Βusiness 2020.
Τα τότε ευρήματα της έδειχναν ότι απαιτούνται τέσσερις ημέρες για να ανοίξει κάποιος μια επιχείρηση στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Ο ίδιος χρόνος χρειάζεται και στην Ελλάδα και τη Γαλλία, σε σύγκριση με τη Γερμανία, όπου απαιτούνται οκτώ ημέρες, την Ιταλία με 11 και την Ισπανία με 12,5 ημέρες.
ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Η έκθεση Business Ready 2024
Το εύρημα αυτό επιβεβαιώνει και νεότερη έκθεση της παγκόσμιας τράπεζας αυτή τη φορά η Βusiness Ready 2024, η οποία αξιολογεί το κανονιστικό πλαίσιο και τις δημόσιες υπηρεσίες που απευθύνονται στις επιχειρήσεις, καθώς και την αποτελεσματικότητα με την οποία συνδυάζονται. Στην έκθεση του 2024, που αναλύονται οι παραπάνω συνιστώσες σε 50 οικονομίες στον κόσμο (δεν περιλαμβάνονται αρκετές ευρωπαϊκές χώρες και οι ΗΠΑ), η Ελλάδα έχει την πρωτοκαθεδρία όσον αφορά την ευκολία δημιουργίας μιας επιχείρησης καθώς συγκεντρώνει το μεγαλύτερο σκορ σε σχέση με όλες τις άλλες χώρες. Ακολουθούν η Σιγκαπούρη και η Πορτογαλία.
Τα καλά σταματούν εκεί για μια ελληνική επιχείρηση καθώς η βαθμολογία της χώρας όσον αφορά το κανονιστικό πλαίσιο ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν είναι η καλύτερη.
Στον πυλώνα των Δημοσίων Υπηρεσιών, η Εσθονία αναδεικνύεται ως η κορυφαία με επίδοση (βαθμολογία 73,31 μονάδες), ενώ η Ελλάδα κατέχει τη χαμηλότερη βαθμολογία με 64,51 μονάδες. Bέβαια η χώρα μας κατέχει άλλη μια καλή θέση καθώς παίρνει το ασημένιο μετάλλιο μετά το χρυσό της Κίνας για το πόσο ευνοϊκό είναι το περιβάλλον αναφορικά με το διεθνές εμπόριο.
Η έρευνα της ΕΤΕπ
Ανάλογα συμπεράσματα για το ελληνικό επιχειρείν τόσο ως προς τη γραφειοκρατία όσο και ως προς το διεθνές εμπόριο εξάγονται και από την έρευνα του Ομίλου ΕΤΕπ.
Σύμφωνα με αυτή την έρευνα, οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι πιο δραστήριες στο διεθνές εμπόριο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (74% έναντι 63%) και έχουν διπλάσιες πιθανότητες να πραγματοποιήσουν εισαγωγές από το εξωτερικό. Ωστόσο, εξακολουθούν να επηρεάζονται σημαντικά από τις διεθνείς εμπορικές αναταραχές, ακόμα και όταν οι ανησυχίες αυτές υποχωρούν στην υπόλοιπη ΕΕ.
Πάντως, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΤΕπ:
-Η γραφειοκρατία παραμένει πρόκληση καθώς το 63% των ελληνικών επιχειρήσεων απασχολεί προσωπικό αποκλειστικά για τη διαχείριση διοικητικών απαιτήσεων, έναντι 86% στην ΕΕ.
-Στους τομείς των κατασκευών και των υποδομών, καθώς και μεταξύ των ΜμΕ, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις απασχολεί πάνω από το 10% του εργατικού της δυναμικού αποκλειστικά για γραφειοκρατικούς λόγους.


Latest News

Ξεκινούν οι έλεγχοι για προσφορές και εκπτώσεις - Από Δευτέρα οι «καταδρομικές» στα σούπερ μάρκετ
Τι πρέπει να ξέρετε για τις προσφορές των σούπερ μάρκετ 1+1 δώρο, πολυσυσκευασίες και stickers - Οι παγίδες

Το στοίχημα εξωστρέφειας της Sarantis - Πώς στέλνει τα προϊόντα της στις αγορές του κόσμου
Όχημα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Sarantis αποτελεί το Carroten - Ο ρόλος της σειράς Clinea

Νέος πρόεδρος της ΚΕΕΕ ο Γιάννης Βουτσινάς
Στη ψηφοφορία o Γιάννης Βουτσινάς επικράτησε του Γιάννη Μπρατάκου, με 69 έναντι 49 ψήφων

Η μεγάλη ευκαιρία της ΕΕ να φτάσει τις ΗΠΑ στις startups - Τι γίνεται στην Ελλάδα
Η Ευρώπη επενδύει πολλά στο κομμάτι των startups, ειδικά στην ΑΙ, ώστε να κλείσει το κενό με τις ΗΠΑ - Τι δείχνουν τα τελευταία στοιχεία

Vodafone: Ολοκλήρωση δύο έργων για την ψηφιακή αναβάθμιση του Δημοσίου Τομέα
Τα έργα που ολοκλήρωσε η Vodafone είναι το νέο πληροφοριακό σύστημα για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ο μετασχηματισμός των υπηρεσιών στα ελληνικά Προξενεία

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου