Πάνω από τα 12 δισ. ευρώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2024, φτάνοντας τα 12,148  δισ. ευρώ, με αύξηση 2,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) η αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2024 ήταν υψηλότερη σε σύγκριση με την αύξηση της αξίας πωλήσεων και συγκεκριμένα 2,8%. Αντιθέτως, το 2022 και το 2023 η κατανάλωση είχε συμπιεστεί λόγω κυρίως των μεγάλων ανατιμήσεων, με συνέπεια το 2022 να έχει αυξηθεί σε ετήσια βάση μόλις κατά 0,5% και το 2023 κατά 2,5%.

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]

Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ

Οι τρεις κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στο σύνολο του 2024: Τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%. Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%. Στις δύο τελευταίες κατηγορίες αρατηρήθηκε και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών και προωθητικών ενεργειών.

Συγκεκριμένα, στα είδη προσωπικής υγιεινής, το 28,8% των προϊόντων πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023), στα προϊόντα για το σπίτι αντίστοιχα το 25,9% (+0,4) και στα τρόφιμα το 25,6% (+0,3).

Η ιδιωτική ετικέτα

Η ιδιωτική ετικέτα εμφάνισε για ακόμα μια φορά μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα επώνυμα είδη, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης τζίρου στο 4,4% έναντι 2% που σημείωσαν οι επώνυμοι κωδικοί.

Το μερίδιο αγοράς των private label προϊόντων το 2024, με βάση την Circana, ανήλθε σε 26,7%, ενισχυμένο κατά 0,4 της μονάδας έναντι του 2023.

Οι προσφορές

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, σε αντίθεση με την πρόβλεψη περιορισμού τους εξαιτίας των κυβερνητικών μέτρων, η έντασή τους διατηρήθηκε και ενισχύθηκε κατά 0,4 της μονάδας, με το ποσοστό των υπό προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 25,7%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Μπαίνει στην Νότια Ασία με νέα κοινοπραξία – Στο επίκεντρο τα πρασινα προϊόντα
Επιχειρήσεις |

Ο όμιλος ΤΙΤΑΝ μπαίνει στην Νότια Ασία - Το σχέδιο επέκτασης με επίκεντρο τα πράσινα προϊόντα

Ο Ομιλος ΤΙΤΑΝ ενισχύει τη γεωγραφική παρουσία του και ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική προτεραιότητα της εταιρίας να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο πράσινων προϊόντων της