![Σούπερ μάρκετ: Πόσα έβαλαν στα ταμεία το 2024 – Τι άλλαξε στις πωλήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/supermarketkarotsirafia-1.jpeg)
Πάνω από τα 12 δισ. ευρώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2024, φτάνοντας τα 12,148 δισ. ευρώ, με αύξηση 2,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) η αύξηση του όγκου πωλήσεων το 2024 ήταν υψηλότερη σε σύγκριση με την αύξηση της αξίας πωλήσεων και συγκεκριμένα 2,8%. Αντιθέτως, το 2022 και το 2023 η κατανάλωση είχε συμπιεστεί λόγω κυρίως των μεγάλων ανατιμήσεων, με συνέπεια το 2022 να έχει αυξηθεί σε ετήσια βάση μόλις κατά 0,5% και το 2023 κατά 2,5%.
Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]
Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ
Οι τρεις κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων στο σύνολο του 2024: Τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%. Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.
Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%. Στις δύο τελευταίες κατηγορίες αρατηρήθηκε και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών και προωθητικών ενεργειών.
Συγκεκριμένα, στα είδη προσωπικής υγιεινής, το 28,8% των προϊόντων πωλήθηκε υπό καθεστώς προσφοράς (αύξηση κατά 0,4 μονάδες σε σχέση με το 2023), στα προϊόντα για το σπίτι αντίστοιχα το 25,9% (+0,4) και στα τρόφιμα το 25,6% (+0,3).
Η ιδιωτική ετικέτα
Η ιδιωτική ετικέτα εμφάνισε για ακόμα μια φορά μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα επώνυμα είδη, καταγράφοντας ρυθμό αύξησης τζίρου στο 4,4% έναντι 2% που σημείωσαν οι επώνυμοι κωδικοί.
Το μερίδιο αγοράς των private label προϊόντων το 2024, με βάση την Circana, ανήλθε σε 26,7%, ενισχυμένο κατά 0,4 της μονάδας έναντι του 2023.
Οι προσφορές
Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, σε αντίθεση με την πρόβλεψη περιορισμού τους εξαιτίας των κυβερνητικών μέτρων, η έντασή τους διατηρήθηκε και ενισχύθηκε κατά 0,4 της μονάδας, με το ποσοστό των υπό προώθηση κωδικών να διαμορφώνεται στο 25,7%.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Θεοδωρικάκος: Ενισχύουμε και εκσυγχρονίζουμε τον θεσμό των Eπιμελητηρίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/WhatsApp-Image-2025-02-13-at-14.20.07_fa1a80fa-600x400.jpg)
Θεοδωρικάκος από το ΕΒΕΑ: Ενισχύουμε και εκσυγχρονίζουμε τον θεσμό των Eπιμελητηρίων
Ο κ. Θεοδωρικάκος ενημέρωσε για τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Ανάπτυξης στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου - Ποιες είναι οι βασικές κυβερνητικές παρεμβάσεις
![Γυναίκες: Μεγαλύτερη συμμετοχή στα διοικητικά συμβούλια – Τι προβλέπει το υπό ψήφιση ν/σ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/men-women-work-768x505-1-600x395.jpg)
Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών
![AKTOR: Δυναμική συμμετοχή της Aktor Romania στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών της Ρουμανίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ακτορ.jpg)
Aktor: Συμμετέχει σε έργα 750 εκατ. για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών της Ρουμανίας
Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων που υλοποιεί η θυγατρική της Aktor, Aktor Romania, ξεπερνά τα €750 εκατ.
![Eurobank Equities για BriQ Properties: Υψηλή απόδοση, χαμηλός κίνδυνος, σύσταση buy](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/briq.jpg)
Eurobank Equities για BriQ Properties: Υψηλή απόδοση, χαμηλός κίνδυνος, σύσταση buy
Η BriQ Properties είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητα στην Ελλάδα, επισημαίνει η Eurobank Equities
![Vodafone: Έφτασε στην Κρήτη το υποβρύχιο καλώδιο 2Africa](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone_2Africa-600x449.jpg)
Έφτασε στην Κρήτη το υποβρύχιο καλώδιο οπτικών ινών 2Africa
Το καλώδιο χωρητικότητας έως 180 terabits/δευτερόλεπτο έφτασε στην Κρήτη και προσαιγιαλώθηκε στον σταθμό της Vodafone Ελλάδας στο νότιο τμήμα του νησιού
![Ίντερνετ: Χαμηλές ταχύτητες καταγράφει για το ελληνικό δίκτυο η Ookla](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/laptop-2-600x392.jpg)
Χαμηλές... πτήσεις για τις ταχύτητες στο ελληνικό ίντερνετ - Η έρευνα της Ookla
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Ookla, η Ελλάδα έχει μέση ταχύτητα download της τάξης των 57,9 Mbps, επίδοση που την κατατάσσει στην 96η θέση μεταξύ 154 χωρών
![Fourlis: Ξεκινά η διαπραγμάτευση των μετοχών από το stock option plan](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/fourlis3-600x487.png)
Fourlis: Ξεκινά η διαπραγμάτευση των μετοχών από το stock option plan
Τι ανακοίνωσε η εισηγμένη εταιρεία - Οι νέες μετοχές από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου
![Sunlight Group: Δημιουργεί αξία μέσω στρατηγικής αναπροσαρμογής και οργανωτικής αναδιάρθρωσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/Sunlight-Group-600x450.jpg)
Σε στρατηγική αναδιάρθρωση προχωρά ο Όμιλος Sunlight
Η Sunlight Group, μέσω των θυγατρικών της Triathlon Group, αποεπενδύει το πλειοψηφικό της μερίδιο (47,88%) στην Voltabox AG («VBX»).
![Coca Cola HBC: Στα €1,19 δισ. τα λειτουργικά κέρδη το 2024 – Μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/rosia-emporio1-600x446.jpg)
Coca Cola HBC: Στα €1,19 δισ. τα λειτουργικά κέρδη το 2024 – Μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει ένα μέρισμα 1,03 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 11% σε ετήσια βάση - Οι επιχειρηματικές προοπτικές
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Μπαίνει στην Νότια Ασία με νέα κοινοπραξία – Στο επίκεντρο τα πρασινα προϊόντα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/essex-terminal-titan-america-750-600x345.jpg)
Ο όμιλος ΤΙΤΑΝ μπαίνει στην Νότια Ασία - Το σχέδιο επέκτασης με επίκεντρο τα πράσινα προϊόντα
Ο Ομιλος ΤΙΤΑΝ ενισχύει τη γεωγραφική παρουσία του και ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική προτεραιότητα της εταιρίας να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο πράσινων προϊόντων της