
Πόλος έλξης μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας εξακολουθεί να αποτελούν τα ελληνικά νησιά και το λιμάνι του Πειραιά ως home port, παρά την σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη, με την Royal Caribbean International τη δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία κρουαζιέρας στο κόσμο να επιλέγει το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι ως βάση επιβίβασης και αποβίβασης για κρουαζιέρες το Καλοκαίρι του 2025, με το Brilliance of the Seas.
Παρά τον προβληματισμό που αναπτύσσεται για την κρουαζιέρα λόγω της έντονης σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη, η οποία αποτελεί νούμερο ένα προορισμό για τα κρουαζιερόπλοια στην Ανατολική Μεσόγειο, οι εταιρείες κρουαζιέρας δεν προχωρούν σε ακυρώσεις και ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για την ανατολική μεσόγειο και τα ελληνικά νησιά.
Royal Caribbean International: Κάνει βάση κρουαζιέρας τον Πειραιά – Οι κρουαζιέρες του 2025
Η Royal Caribbean
Όπως δήλωσε χθες ο επικεφαλής του τουριστικού οργανισμού Navigator Ανδρέας Στυλιανόπουλος κατά την παρουσίαση του προγράμματος της Royal Caribbean για το 2025, οι εταιρείες δεν προχωρούν ακόμη σε ακυρώσεις δρομολογίων ωστόσο δεν αποκλείεται να «παρακάμψουν» την Σαντορίνη εάν οι σεισμοί εξακολουθούν να ταλαιπωρούν το δημοφιλές νησί.
Επίσης πρόσθεσε ότι υπάρχουν προβληματισμοί και με το πως θα προσεγγίζουν το νησί τα κρουαζιερόπλοια ακόμη και εάν σταματήσει η σεισμική δραστηριότητα, εφόσον όμως διατηρηθούν μέτρα ασφαλείας που αφορούν στα πρανή της Καλντέρας.
Πάντως ο ίδιος υπογράμμισε ότι οι όποιες αλλαγές στα προγράμματα θα ανακοινωθούν στο μέλλον καθώς ουσιαστικά οι κρουαζιέρες ξεκινούν από τα μέσα Μαρτίου. Το πως θα επαναχαράξουν τα δρομολόγια τους εξαρτάται από την διάρκεια τους, το κόστος καυσίμων κ.λ.π με τα Χανιά αντί της Σαντορίνης να είναι η πρώτη επιλογή.
Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο, το «VIKING STAR», που επρόκειτο να «ανοίξει» φέτος τη σεζόν στη Σαντορίνη, άλλαξε ρότα και αντί για την Καλντέρα θα προσέγγισε τα Χανιά.
Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας
Γενικότερα πάντως η κρουαζιέρα μέχρις στιγμής και τον προγραμματισμό των εταιρειών αναμένεται να έχει νέα αύξηση στην περιοχή μας. Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά για το 2025 έχουν δηλωθεί 918 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκ των οποίων οι 714 αξιοποιούν το λιμάνι ως Home port.
Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας είτε αυτόνομα είτε μέσω θυγατρικών της θα έχουν παρουσία στον Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα τα κρουαζιερόπλοια της Carvival θα έχουν περίπου 120 προσεγγίσεις ως home port, άλλες τόσες τα κρουαζιερόπλοια της Royal Caribbean και ακολουθεί η MSC Cruises με 110 περίπου προσεγγίσεις.
To 2024 στο λιμάνι του Πειραιά, επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 1,7 εκατ. επιβάτες έναντι 1,5 εκατ. επιβάτες το 2023 όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ξεπέρασαν το 1 εκατ. έναντι 800.000 το 2023.
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023, εκ των οποίων πάνω από 600 ήταν homeport.
Τέλος για το 2026 έχουν δηλωθείς τον ΟΛΠ 870 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων εκ των οποίων οι 770 είναι home port.


Latest News

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση