Όποιος επιχειρήσει να κλείσει ραντεβού αυτήν την περίοδο σε τραπεζικό κατάστημα, θα διαπιστώσει πολύ γρήγορα την αδυναμία εξυπηρέτησής του σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Η διαθεσιμότητα είναι σχεδόν μηδενική, μιας και οι περισσότερες θέσεις είναι ήδη κλεισμένες έως και τις αρχές Μαρτίου σε όλες τις συστημικές τράπεζες.

Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί στο δίκτυο των τεσσάρων μεγάλων ελληνικών τραπεζών, ως αποτέλεσμα της υψηλής ζήτησης για το πρόγραμμα «Σπίτι Μου ΙΙ», που άνοιξε επίσημα στα μέσα του περασμένου μήνα.

Μόνο σε ένα συστημικό όμιλο, είναι προγραμματισμένα για τις επόμενες εβδομάδες περί τα 10.000 ραντεβού αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη δράση, ενώ υπολογίζεται ότι ο συνολικός τους αριθμός στον κλάδο ξεπερνά τα 30.000.

Όπως επισημαίνει τραπεζική πηγή, «πρόκειται για συναντήσεις που είναι επιπρόσθετες των υπόλοιπων που πρέπει να πραγματοποιηθούν με τους πελάτες μας, φτάνοντας στα όριά του το δίκτυό μας».

Χαρακτηρίζει δε αναμενόμενη αυτήν την εξέλιξη, καθώς για να λάβει κάποιος ευνοϊκή χρηματοδότηση για την αγοράς κατοικίας, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος «Σπίτι Μου», θα πρέπει αρχικά να υποβάλει το αίτημά του σε πιστωτικό ίδρυμα της επιλογής του.

«Είτε έχει βρει ακίνητο είτε όχι, δεν μπορεί να προχωρήσει η ένταξή του στη δράση, αν προηγουμένως δεν έχει εξασφαλίσει προέγκριση για δάνειο. Για το λόγο αυτό καταγράφεται τον τελευταίο μήνα μία εντυπωσιακή αύξηση των ραντεβού» σημειώνει η ίδια πηγή.

Ελληνικές τράπεζες: η Mediobanca ανεβάζει τις τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Προτιμά Πειραιώς, Alpha Bank

Το νέο πρόγραμμα

Εκτιμά δε ότι τα πράγματα θα δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο μετά την έναρξη του δεύτερου προνομιακού προγράμματος, στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης, που αφορά στην αναβάθμιση κατοικιών.

Ο λόγος γίνεται για το «Αναβαθμίζω το σπίτι μου», οι αιτήσεις για το οποίο ξεκίνησαν την περασμένη Τετάρτη, με τις τράπεζες να αναμένουν επίσης αυξημένη ζήτηση από ιδιοκτήτες ακινήτων το επόμενο διάστημα.

Κι αυτό διότι μέσω της δράσης, μπορεί να εξασφαλιστεί άτοκη χρηματοδότηση έως 25.000 ευρώ για παρεμβάσεις σε κατοικίες.

«Πρόκειται για την καλύτερη δυνατή λύση αυτήν τη στιγμή για την αναβάθμιση σπιτιών με δανεικά. Είναι λογικό τα αιτήματα που θα υποδεχθούμε τις επόμενες εβδομάδες να δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερη πίεση στα καταστήματά μας».

Συρρίκνωση δικτύου

Αναμφίβολα, η όλη διαδικασία θα έτρεχε ταχύτερα και με μεγαλύτερη άνεση, εάν οι τέσσερις συστημικοί όμιλοι δεν είχαν προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια σε μείωση του αριθμού των καταστημάτων και των εργαζομένων τους.

Όπως τονίζει όμως πηγή από τον κλάδο, «ακόμη κι αν δεν είχαν γίνει αυτές οι αναπόφευκτες παρεμβάσεις στο λειτουργικό μας μοντέλο, και πάλι θα υπήρχαν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πελατών μας».

Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, «τέτοιου μεγέθους ζήτηση σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είχαμε πάρα πολλά χρόνια να δούμε».

Από την άλλη, ευκολότερα είναι τα πράγματα για όσους μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του video banking.

Μέσω αυτής της υπηρεσίας η συζήτηση με τον τραπεζικό σύμβουλο γίνεται εξ αποστάσεως και εφόσον χρειαστεί ο πελάτης μεταβαίνει στο κατάστημα μόνο για υπογραφές.

Βέβαια, η αξιοποίησή της μπορεί να γίνει μόνο από όσους ανήκουν στην κατηγορία του personal banking, δηλαδή διατηρούν συνολική θέση στην τράπεζά τους της τάξης των 50.000 – 60.000 ευρώ.

Πρόκειται όμως κυρίως για πελάτες με εισοδήματα, τα οποία υπερβαίνουν τα όρια για το «Σπίτι Μου ΙΙ». Ως εκ τούτου, είναι μικρός ο αριθμός όσων ενδιαφέρονται για το πρόγραμμα, με αποτέλεσμα να υπάρχει διαθεσιμότητα για ραντεβού.

Ο μετασχηματισμός

«Η κατάσταση που επικρατεί αυτήν την περίοδο στα καταστήματα μας δίνει τροφή για σκέψη, προκειμένου να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το σύστημα, ώστε να είμαστε σε θέση να ανταποκρινόμαστε σε μεγαλύτερο αριθμό αιτημάτων ταχύτερα», σημειώνει γενικός διευθυντής συστημικού ομίλου.

Αν και χαρακτηρίζει συγκυριακή τη σημερινή δυσκολία, τονίζει ότι ο περαιτέρω ψηφιακός μετασχηματισμός στον κλάδο αποτελεί τη μόνη απάντηση στο πρόβλημα.

«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κεντρικός στόχος της επόμενης τριετίας είναι η σημαντική αύξηση των εργασιών στη λιανική τραπεζική. Για να το πετύχουμε θα πρέπει να βρούμε λύσεις για την αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών μας, η οποία περνά σε μεγάλο βαθμό μέσα από τα digital κανάλια και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις