
Οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με ένα σωρό ενοχλητικά πράγματα που τους αποσπούν την προσοχή και κάνουν την οδήγηση πιο επικίνδυνη. Αν δεν έφταναν τα μποτιλιαρίσματα, τα κορναρίσματα, τα μηχανάκια που κάνουν σφήνες και οι εκτυφλωτικοί προβολείς, υπάρχει κάτι καινούργιο για να τους ενοχλήσει: διαφημίσεις που εμφανίζονται μέσα στο αυτοκίνητό και από ότι φαίνεται δεν μπορούν να εξαφανιστούν.
Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημοσιεύουν εικόνες μέσα από τα οχήματά τους μάρκας Jeep που δείχνουν μια αναδυόμενη διαφήμιση που προβάλλει εκτεταμένη εγγύηση αυτοκινήτου στην κονσόλα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με πολλές αναρτήσεις, η διαφήμιση εμφανίζεται, καλύπτοντας ολόκληρη την οθόνη κάθε φορά που σταματάει το αυτοκίνητο, για να ενημερώσει τον οδηγό ότι μπορεί να «αγοράσει ηρεμία».
Γερμανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία παρέσυρε σε χαμηλό πενταμήνου τη βιομηχανική παραγωγή
«Τα προγράμματα FlexCare Extended Care Premium υποστηρίζονται από το εργοστάσιο και σας προσφέρουν ηρεμία σε περίπτωση μηχανικής βλάβης», αναφέρει η διαφήμιση, προσφέροντας την επιλογή να «μιλήσετε σε έναν ειδικό».
Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται εδώ και μερικά χρόνια. Το 2023, ένα άτομο δημοσίευσε σε ένα διαδικτυακό φόρουμ της Jeep ότι έπεσε σε μπαράζ με την ίδια διαφήμιση τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής 12 μιλίων.
«Εκτός από το να σπάσω με τούβλο την οθόνη, ξέρει κανείς πώς να σταματήσει το ραδιόφωνο να εμφανίζει μια καταραμένη διαφήμιση Εκτεταμένης Εγγύησης Mopar στην οθόνη του Uconnect κάθε φορά που σταματάω», ρώταγε ο οδηγός, προσθέτοντας με hashtag τον επίσημο λογαριασμό για την Εξυπηρέτηση πελατών Jeep. «Δεν μπορώ να πιστέψω ότι έχουν ξεπεράσει την παρενόχληση μέσω τηλεφώνου στο να εμφανίζουν πραγματικά αυτές τις βλακείες στην οθόνη του οχήματος ενώ οδηγείς».
Άλλοι χρήστες ακολούθησαν, στηλιτεύοντας την «απίστευτα ενοχλητική και μη ασφαλή διαφήμιση», σημειώνοντας ότι οι οδηγοί θα μπορούσαν να τρακάρουν από τις «αποκρουστικές και παρεμβατικές διαφημίσεις».

Η απάντηση της Jeep ήταν λιγότερο από ενθαρρυντική
«Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι διαφημίσεις αποτελούν μέρος της συμβατικής σας συμφωνίας με τη SiriusXM, αλλά εργαζόμαστε στο θέμα της συχνότητας», απάντησε ένας εκπρόσωπος της Jeep Cares. «Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας».
Ένας εκπρόσωπος της Stellantis είπε στο Fortune ότι «ένα προσωρινό σφάλμα λογισμικού επηρέασε τη δυνατότητα άμεσης εξαίρεσης σε μερικές μεμονωμένες περιπτώσεις, αν και η άμεση εξαίρεση είναι το πρότυπο για όλα τα μηνύματα εντός του οχήματος. Η ομάδα μας είχε ήδη εντοπίσει και διορθώσει το σφάλμα και παρακολουθούμε απευθείας τον πελάτη για να διασφαλίσουμε ότι το ζήτημα έχει επιλυθεί πλήρως» .
Ο εκπρόσωπος δεν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με τη συχνότητα των διαφημίσεων ή ποια αυτοκίνητα καλύπτονταν από το συμβόλαιο SiriusXM.
20 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα το χρόνο
Ενώ οι διαφημίσεις στο αυτοκίνητο είναι σχετικά νέες, η αύξηση των πωλήσεων πρόσθετων και συνδρομών είναι πλέον γνώριμη τακτική για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Stellantis το 2021 ανακοίνωσε ένα σχέδιο επιπλέον εσόδων 20 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως από οχήματα με δυνατότητα λογισμικού. Η εταιρεία είπε ότι η κίνηση «επεκτείνει σημαντικά τις επιλογές που έχουν οι πελάτες να προσθέσουν καινοτόμες λειτουργίες και υπηρεσίες μέσω τακτικών ασύρματων ενημερώσεων διατηρώντας τα οχήματα φρέσκα, συναρπαστικά και ενημερωμένα χρόνια μετά την κατασκευή τους».
Η Stellantis διακυβεύει «ένα τεράστιο ποσό σε αυτό που κάνει», είπε στο Fortune ο Ζακ Σέφσκα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CarEdge και συνδιοργανωτής μιας ομώνυμης εκπομπής στο YouTube. «Από το 2020 ή το 2021 περίπου, υπάρχει εντολή από όλες τις εταιρείες αυτοκινήτων, να προσπαθήσουν να γίνουν εταιρείες λογισμικού και να χρησιμοποιήσουν τα οχήματά τους για να αποφέρουν περαιτέρω κέρδη».
Η BMW πριν από δύο χρόνια προσπάθησε να πείσει τους πελάτες να πληρώνουν 18 δολάρια το μήνα για το προνόμιο να χρησιμοποιούν τα θερμαινόμενα καθίσματα του αυτοκινήτου τους, αλλά υποχώρησε μετά την κατακραυγή των πελατών. Η Subaru και η Toyota χρεώνουν σήμερα μια συνδρομή για μια σειρά υπηρεσιών που περιλαμβάνουν την απομακρυσμένη εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Οι περισσότεροι οδηγοί δεν αγοράζουν αυτά τα πρόσθετα, και περίπου τα δύο τρίτα το αρνούνται στην αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, είπε ο Σέφσκα.
Ωστόσο, αυτές οι διαφημίσεις δίνουν «θεμελιωδώς διαφορετική αίσθηση», είπε ο Σέφσκα. «Τέτοια συμβαίνουν στη δυστοπική επιστημονική φαντασία.
«Δεν είναι μόνο ότι πουλάτε στον πελάτη σας μέσα στο αυτοκίνητο, του αλλά πουλάτε μια εκτεταμένη εγγύηση; Είναι ένα απαίσιο προϊόν», πρόσθεσε.
Δεδομένα παντού
Η πραγματική κατασκευή και πώληση αυτοκινήτων είναι μια προσπάθεια σχετικά χαμηλού κέρδους, πράγμα που σημαίνει ότι οι προσπάθειες για αύξηση των πωλήσεων στους πελάτες, ή πώληση δεδομένων για πελάτες,— είναι πιθανό να συνεχιστούν, δήλωσε στο Fortune η Ρ. Κρος, διευθύντρια της καμπάνιας Don’t Sell My Data στην ΜΚΟ PIRG.
«Υπάρχει ένας παραλληλισμός με τους ιστότοπους και τις εφαρμογές. Συλλέγουν δεδομένα. Τα χρησιμοποιούν για να σας εμφανίσουν διαφημίσεις που δεν ζητήσατε, για προϊόντα που δεν θέλετε», είπε η Κρος στο Fortune. «Παίρνουμε ήδη μια έκδοση αυτού όταν αγοράζουμε το αυτοκίνητό και λαμβάνουμε δωρεάν έναν μήνα SiriusXM, και αυτό σου σερβίρει διαφημίσεις.”
Πρόσθεσε: «Τα αυτοκίνητα άρχισαν αθόρυβα να μπορούν να συλλέγουν δεδομένα χωρίς οι άνθρωποι να έρουν ότι συμβαίνει. Δεν με σοκάρει το γεγονός ότι τώρα έχουμε κατασκευαστές που λένε, «Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε με αυτά τα δεδομένα που θα μας βγάλει χρήματα;»».


Latest News

Περισσότερο από το αναμενόμενο αυξήθηκε ο πληθωρισμός
Προβληματίζει το άλμα του πληθωρισμού στη Βρετανία - Τι λένε οι αναλυτές

«Έκλεισε» το 16ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας από την ΕΕ - Πού στοχεύει
Το τελευταίο πακέτο στοχεύει στη ρωσική βιομηχανία αλουμινίου και ενισχύει τους περιορισμούς στις εξαγωγές πετρελαίου

Philips: Κάτω από τις προσδοκίες οι πωλήσεις το 2025, πρόβλεψη για αύξηση 1% έως 3%
Η ολλανδική εταιρεία τεχνολογίας προϊόντων υγείας και ιατρικών μηχανημάτων, Philips, ανακοίνωσε προβλέψεις κατώτερες των προσδοκιών

Επιστρέφουν στη Ρωσία οι αμερικανικές επιχειρήσεις; Οι εκτιμήσεις του RDIF
Το Ρωσικό Ταμείο Άμεσων Επενδύσεων (RDIF) ανέφερε, ότι οι αμερικανικές επιχειρήσεις έχουν χάσει πάνω από 300 δισ. δολ. από την αποχώρηση από τη Ρωσία

HSBC: Ξεπέρασαν τις προβλέψεις τα κέρδη του 2024 – Επαναγορά μετοχών 2 δισ. δολ.
Η HSBC συνεχίζει τις προσπάθειες αναδιάρθρωσής της, με σημαντικές περικοπές

Κλιμακώνει τον εμπορικό πόλεμο ο Τραμπ - Δασμοί σε αυτοκίνητα, τσιπς και φάρμακα
Οι ανακοινώσεις του Ντόναλντ Τραμπ συμπίπτουν με την επίσκεψη ευρωπαϊκής αντιπροσωπείας στην Ουάσιγκτον

Αλλάζουν πίστα οι ΗΠΑ για την Ουκρανία - Τα νέα δεδομένα μετά τη συνάντηση στο Ριάντ
Αμερικανοί και Ρώσοι αξιωματούχοι συναντήθηκαν στο Ριάντ και συμφώνησαν για την Ουκρανία, χωρίς την... Ουκρανία

Το επόμενο trend έρχεται από το Ντουμπάι - Η Huda Beauty και το mega deal με τα αρώματα Kayali
Με καταγωγή από το Ντουμπάι, το νέο next big thing στην ομορφιά ακούει στο όνομα «Huda Beauty» - Ποιες είναι οι αδερφές Kattan

Η νεκρανάσταση του Τζακ Μα με φιλί ζωής από τον Σι
Η συνάντηση του Κινέζου ηγέτη με τον Τζακ Μα και εξέχοντα μέλη της επιχιερηματικότητας τεχνολογίας σηματοδοτεί το τέλος του πολέμου του Πεκίνου εναντίον τους

«Σφήνα» στους κερδοσκόπους της στεγαστικής κρίσης από τη Βαρκελώνη - Η κίνηση του δήμου
Η Βαρκελώνη μαστίζεται από τη στεγαστική κρίση - Το παραθυράκι που επιτρέπει τις τεράστιες αυξήσεις των ενοικίων