Την ασθενέστερη ετήσια αύξηση πωλήσεων εδώ και περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα αντιμετωπίζει ο πολυεθνικός κολοσσός Nestlé, που επλήγη από την οπισθοχώρηση των καταναλωτών, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η προσπάθεια του Διευθύνοντος Συμβούλου Λοράν Φριξ να αναστρέψει την πορεία του γίγαντα των συσκευασμένων τροφίμων.

Η Nestlé δήλωσε την Πέμπτη ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν 2,2% το 2024, μια απότομη πτώση από την ανάπτυξη του 7,2% ένα χρόνο πριν. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση οργανικών πωλήσεων κατά 2,1%.

Nestlé: Γιατί προχωρά σε απόσχιση του κλάδου με τα νερά – Το σχέδιο αναμόρφωσης της πολυεθνικής

Ωστόσο, η εταιρεία σημείωσε ότι βιώνει πρώιμα σημάδια προόδου σε ένα σχέδιο για την αναζωογόνηση της αύξησης των πωλήσεων.

Ο ελβετικός όμιλος επιδιώκει να ενισχύσει τις επενδύσεις στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ και να διορθώσει τις επιχειρήσεις με χαμηλή απόδοση, οι οποίες αντιστοιχούν στο 21% συνολικά των πωλήσεων του ομίλου, εν μέσω ενός δύσκολου περιβάλλοντος για τις εταιρείες μετά από χρόνια υψηλού πληθωρισμού που έπληξε τους καταναλωτές.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι πωλήσεις της Nestlé αυξήθηκαν με βραδύτερο ρυθμό πέρυσι από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης του 2008. Η εταιρεία απέδωσε τα αποτελέσματα στην πτώση ζήτησης των καταναλωτών και σε ένα δύσκολο οικονομικό πλαίσιο, αν και είπε ότι η αύξηση των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια του έτους σε 2,3% το δεύτερο εξάμηνο από 2,1% το πρώτο.

Σφιγμένοι καταναλωτές

Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών αύξησαν τις τιμές τα τελευταία χρόνια για να αντιμετωπίσουν το υψηλότερο κόστος, αλλά δυσκολεύτηκαν να ενισχύσουν τους όγκους πωλήσεων καθώς οι αγοραστές με περιορισμένο προϋπολογισμό υπαναχώρησαν από αγορές επώνυμων προϊόντων. Η Nestle άρχισε να χαλαρώνει τον ρυθμό των αυξήσεων των τιμών το 2024, αφού αναγνώρισε ότι οι αγοραστές είχαν καταφύγει σε φθηνότερα προϊόντα.

Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη, το βασικό μέτρο του όγκου πωλήσεων της εταιρείας, ήταν 0,8%, επιστρέφοντας σε θετικό έδαφος μετά τη συρρίκνωση το 2023. Οι τιμές συνέβαλαν κατά 1,5% στην αύξηση των πωλήσεων, από 7,5% ένα χρόνο νωρίτερα.

Η εταιρεία είπε ότι η επιχείρηση καφέ της (Nescafe και Nespresso) ήταν ο κύριος μοχλός ανάπτυξης, με αύξηση σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Οι πωλήσεις στη μονάδα φροντίδας κατοικίδιων της Nestle, η οποία περιλαμβάνει Purina και Friskies, αυξήθηκαν σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Οι υψηλότερες τιμές για εμπορεύματα όπως το κακάο και ο καφές θα μπορούσαν να βλάψουν την κερδοφορία εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Nestle στο μέλλον, λένε οι αναλυτές, και οι εμπορικοί δασμοί που εισήγαγε η κυβέρνηση Τραμπ απειλούν να επιδεινώσουν αυτές τις πιέσεις.

Η Nestlé είπε ότι στοχεύει να μετριάσει το πλήγμα από το υψηλότερο κόστος κακάου και καφέ μέσω εξοικονόμησης πόρων και ότι η επιχείρησή της είναι ανθεκτική έναντι των δασμών. Η εξοικονόμηση είναι μέρος ενός πολυετούς σχεδίου μείωσης του κόστους που ξεκίνησε ο Φριξ τον Νοέμβριο, λίγο αφότου αντικατέστησε τον επί πολλά χρόνια επικεφαλής Μαρκ Σνάιντερ με το καθήκον να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων και την επιδείνωση της τιμής της μετοχής. Nestlé

Αισιόδοξη για το μέλλον η Nestle

Οσον αφορά την προοπτική, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συνεχίζει να αναμένει ότι η αύξηση πωλήσεων το 2025 θα βελτιωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, με τις αυξημένες επενδύσεις να οδηγούν την ανάπτυξη. Το υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους συναλλαγών, η προτιμώμενη μέτρηση κερδοφορίας της Nestle, αναμένεται τώρα να φτάσει 16% ή περισσότερο σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση για κάτω από 17%.

Οι αναλυτές προβλέπουν την αύξηση των οργανικών πωλήσεων της Nestle για το 2025 σε 3,1% με υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους 16,2%, σύμφωνα με μια συναινετική εκτίμηση που παρείχε η εταιρεία.

Για το 2024, τα υποκείμενα λειτουργικά κέρδη από εμπορικές συναλλαγές ανήλθαν σε 15,70 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα, που ισοδυναμούν με 17,19 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 16,05 δισεκατομμύρια φράγκα ένα χρόνο πριν. Το περιθώριο μειώθηκε στο 17,2% από 17,3%.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 10,88 δισεκατομμύρια φράγκα από 11,21 δισεκατομμύρια φράγκα στις πωλήσεις που μειώθηκαν κατά 1,8% σε βάση αναφοράς στα 91,35 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα.

Η εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα 3,05 ελβετικών φράγκων ανά μετοχή, από 3 φράγκα το προηγούμενο έτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή