![Υπουργείο Ναυτιλίας: Ποια είναι η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Kαβάλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Limani-lavrio.jpg)
Η νομική προσφυγή εταιρείας στο ΣτΕ κατά του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές και η μη συνέχιση του συγκοινωνιακού έργου από την εταιρεία που παραδοσιακά εξυπηρετούσε τη γραμμή, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες, είναι οι αιτίες που δεν συνδέεται το διάστημα αυτό ο Άγιος Ευστράτιος και η Λήμνος με την Καβάλα.
Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωση του το Υπουργείο Ναυτιλίας το οποίο προχωρά στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων προκειμένου να αντιμετωπισθεί άμεσα το πρόβλημα.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι το ζήτημα που έχει ανακύψει από τη μη πλήρη εξυπηρέτηση της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρία που παραδοσιακά εξυπηρετούσε τη γραμμή, δεν προσήλθε, κατά την προβλεπόμενη διαδικασία, για τη συνέχιση του συγκοινωνιακού έργου, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες.
Ποια είναι τα νέα δρομολόγια για Αγιο Ευστράτιο, Λήμνο και Καβάλα
Διαπιστώθηκε επίσης αδυναμία της αγοράς, όταν το ΥΝΑΝΠ προχώρησε σε δημόσια πρόσκληση, να προσφέρει διαθέσιμο πλοίο που να καλύπτει το σύνολο της γραμμής, παρά μόνο εν μέρει, όπως έγινε με τα πλοία ΠΡΕΒΕΛΗΣ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. και ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ.
Οι σημαντικές, δε καθυστερήσεις, οφείλονται ταυτόχρονα και σε νομική προσφυγή που συνέβαλε στην ανατροπή του συνήθη προγραμματισμού του Υπουργείου. Μόλις αποφανθεί το ΣτΕ, η διαδικασία θα συνεχιστεί για το σύνολο των άγονων γραμμών.
Νέα δρομολόγια
Το Υπουργείο ανακοινώνει, παράλληλα, ότι προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ειδικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν μετά την προσωρινή διακοπή της κανονικής σύνδεσης της γραμμής Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Καβάλα, ενέκρινε τα κάτωθι δρομολόγια:
α) πρόσθετη προσέγγιση των ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ και ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΜΥΚΟΝΟΣ στον Άγιο Ευστράτιο προς Καβάλα, στο πλαίσιο του δρομολογίου της Τρίτης (άφιξη Τέταρτη στο λιμένα Αγίου Ευστράτιου) από 18/02/2025 στο πλαίσιο δρομολογίου από Μυτιλήνη για Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο – Καβάλα,
β) το ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ να πραγματοποιήσει δρομολόγιο από Μυτιλήνη προς Λήμνο – Καβάλα το Σάββατο 22/02/2025 και επιστροφή την Κυριακή. Επιπλέον προσεγγίσεις του ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ θα πραγματοποιούνται κάθε Σάββατο, εφόσον αξιολογηθεί ότι υπάρχει μεταφορικό έργο.
γ) το RoRo ΤΑΛΩΣ να εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά προς Ικαρία – Σάμο – Χίο – Μυτιλήνη – Λήμνο – Καβάλα και επιστροφή , από τη Δευτέρα 17/02/2025 έως την Παρασκευή 21/02/2025.
δ) Το Φ/Γ-Ο/Γ ΘΑΛΑΣΣΙΤΗΣ να εκτελεί τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από Πειραιά προς Χίο – Μυτιλήνη -Λήμνο – Θεσσαλονίκη ή Καβάλα και επιστροφή.
Αναβάθμιση της γραμμής προς Καβάλα
Να σημειωθεί ότι η αφαίρεση της Καβάλας – έπειτα από γνωμοδότηση του ΣΑΣ – από τη γραμμή ΛΑΥΡΙΟ – ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ – ΚΑΒΑΛΑ, είναι ΜΟΝΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ. Όταν εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ. που αφορά στον αρχικό μειοδοτικό διαγωνισμό, η γραμμή ΘΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της συνάντησης των δημάρχων και των βουλευτών των ακριτικών μας νησιών και της ενημέρωσής τους από τον Υπουργό, συμφωνήθηκαν τα εξής:
1. Για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο και έως το 2029, η γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα και η γραμμή Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος θα προκηρυχτούν στη βάση πολυετών συμβάσεων (τουλάχιστον 4ετούς διάρκειας) και με κριτήρια δρομολόγησης καλύτερων πλοίων. Η σχετική απόφαση αναμένεται να ληφθεί μετά από έγκριση του Υπουργείου Οικονομικών η οποία αναμένεται σύντομα, προσφέροντας έτσι την απαιτούμενη σταθερότητα στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση.
2. Θα υπάρξει κατάλληλη αύξηση του μισθώματος για την προσέλκυση καλύτερου και νεότερου πλοίου στη γραμμή για την περίοδο 2025 – 2029.
3. Η γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του θαλάσσιου συγκοινωνιακού δικτύου και για το ΥΝΑΝΠ αποτελεί γραμμή “κορμού”. Ο Υπουργός τόνισε κατηγορηματικά ότι δεν υπήρξε ΠΟΤΕ σχεδιασμός να αποκλεισθεί η Καβάλα έναντι οιασδήποτε άλλης πόλης της Βόρειας Ελλάδας.
Να σημειωθεί ότι η σύνδεση της Λήμνου με την Αλεξανδρούπολη μέσω Σαμοθράκης καλύπτεται κάθε θερινή περίοδο (τρεις φορές την εβδομάδα από 02/06/2025 έως 31/08/2025), σε συνδυασμό με τη γραμμή ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και η επιτυχής λειτουργία της, είναι μια επιπλέον πάγια αναπτυξιακή επιλογή.
Στόχος του Υπουργείου είναι η ομαλοποίηση της εκτέλεσης των δρομολογίων, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα που προσφέρει η νομοθεσία, ώστε να καλυφθεί το σύνολο της δρομολογιακής περιόδου και να μη διαταραχθεί περισσότερο η ομαλή οικονομική και κοινωνική λειτουργία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x364.jpg)
Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»
![Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/seajets123-1-600x371.jpg)
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![Attica Group: Σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/Attica-Group-600x300.jpg)
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
![Kissamos: Έκτακτο δρομολόγιο από Σαντορίνη – Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/kissamos-600x337.jpg)
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης