Με τις ισορροπίες να αλλάζουν στην πολυτέλεια και τις πωλήσεις των εμβληματικών οίκων να ανεβοκατεβαίνουν, το μέλλον δεν φάνταζε ιδιαίτερα ευοίωνο για κολοσσούς όπως η Hermès, LVMH με τη Louis Vuitton, η Burberry, η Kering με την Gucci, καθώς βρέθηκαν αντιμέτωποι με σημαντικές πιέσεις τα τελευταία χρόνια εν μέσω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα και των ευρύτερων μακροοικονομικών αντιξοοτήτων.

Οι επενδυτές παρακολουθούν την τάση που έχει διαμορφωθεί στη συγκεκριμένη αγορά, με πολλά από τα οικονομικά αποτελέσματα να τους ξαφνιάζουν ευχάριστα, λόγω της ανθεκτικότητας των Big 4 και την ανάδειξη ενός άλλου ισχυρού καταναλωτικού πόλου, εκτός Κίνας, όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ. Υπενθυμίζεται πως η συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση των δέκα πιο πολύτιμων δυτικών εταιρειών πολυτελείας πλησίασε το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια το 2023.

Είδη πολυτέλειας: Γιατί η Louis Vuitton δυσκολεύεται αλλά η Hermès όχι 

Η Hermès οδηγεί την κούρσα

Λίγες ημέρες πριν η μητρική εταιρεία Hermès International SCA κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 18% το τέταρτο τρίμηνο, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προβλέψεις των αναλυτών που μιλούσαν για ένα 11%, λαμβάνοντας ώθηση από την αυξημένη ζήτηση για το brand πολυτελείας την περίοδο των γιορτών.

Τόσο η Αμερική όσο και η περιοχή της Ασίας που περιλαμβάνει την Κίνα -η οποία έχει «τρομάξει» τους οίκους πολυτελείας εξαιτίας της επιβράδυνσης των πωλήσεών τους εκεί- είχαν πολύ καλύτερες επιδόσεις από ό,τι αναμενόταν.

Όλα τα τμήματα του οίκου Hermès εμφάνισαν άνοδο πωλήσεων, ακόμη και η επιχείρηση ρολογιών που περνά δύσκολες μέρες. Η μεγαλύτερη μονάδα, τα δερμάτινα είδη και οι τσάντες με κορυφαίες τις εμβληματικές Kelly και Birkin, σημείωσε αύξηση πωλήσεων σχεδόν 22%. Τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά έσοδα για το έτος ξεπέρασαν επίσης τις προσδοκίες.

πολυτέλεια

Το σημάδι της LVMH

Καλύτερη ήταν η απόδοση των πωλήσεων από τις εκτιμήσεις που είχε κάνει η LVMH για το σύνολο του έτους, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις στις οποίες προχώρησε ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο.

Ο ιδιοκτήτης εμπορικών σημάτων όπως η Louis Vuitton, η Moët & Chandon και η Hennessy ανακοίνωσε έσοδα 88,27 δισ. δολαρίων για το 2024, έναντι των 84,38 δισ. ευρώ που προέβλεπαν οι αναλυτές της LSEG. Μια εξέλιξη που αποτελεί ένα ισχυρό σημάδι για το ότι μπορεί να υπάρξει μια πιθανή ανάκαμψη στον τομέα της υψηλής ποιότητας και της πολυτέλειας.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν επίσης περισσότερο από ό,τι αναμενόταν στο τέταρτο τρίμηνο έως τον Δεκέμβριο, μετά την πτώση που σημειώθηκε για πρώτη φορά μετά την πανδημία κατά τους τρεις προηγούμενους μήνες. Η αύξηση προήλθε από τους καταναλωτές στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, ενώ ο όμιλος επικαλέστηκε συνεχιζόμενη αδυναμία στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας.

Παρά το γεγονός ότι η θετική αυτή πορεία ενδεχομένως να αποτελεί και ένα δείκτη για όλο τον κλάδο, το σύνολο του έτους ισοδυναμεί με οργανική ανάπτυξη 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανέφερε το CNBC για τον όμιλο LVMH.

Οι μετοχές της LVMH σημειώνουν σήμερα άνοδο περίπου 18% από την αρχή του έτους, έχοντας υποχωρήσει περισσότερο από 13% το 2024. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο όμιλος ξεπέρασε τον δανέζικο φαρμακευτικό κολοσσό Novo Nordisk, ανακτώντας τον τίτλο της πολυτιμότερης εταιρείας της Ευρώπης. πολυτέλεια

Έπαψε η Burberry να είναι «αποδιοπομπαίος τράγος»;

Η αλήθεια είναι ότι βρετανικός οίκος μόδας φαίνεται πως κατάφερε να ανατρέψει το δυσμενές σε βάρος του κλίμα, καθώς σημείωσε μικρότερη μείωση πωλήσεων από το ανεμενόμενο.

Τα τέλη ιανουαρίου βρήκαν τη Burberry να ανακοινώνει μια μικρότερη από την αναμενόμενη πτώση στις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου του οικονομικού έτους εν μέσω μιας συνεχιζόμενης στρατηγικής αναθεώρησης. Ειδικότερα, η πτώση αφορά το 4% στις τριμηνιαίες συγκρίσιμες πωλήσεις καταστημάτων ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών που ανέμεναν πτώση 12%, καθώς μειώθηκαν λιγότερο από ό,τι φοβόταν κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, χάρη στους καταναλωτές στην αμερικανική αγορά.

Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος Τζόσουα Σούλμαν σχολίασε στους FT: «Αναγνωρίζουμε ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς στη μεταμόρφωσή μας και ότι υπάρχουν ακόμη πολλά να κάνουμε», επισημαίνοντας πως είναι πλέον πιο πιθανό να αποφύγει μια λειτουργική ζημία για ολόκληρο το έτος. πολυτέλεια

Τα προβλήματα της Kering

Οι πωλήσεις του ομίλου πολυτελείας Kering για το τέταρτο τρίμηνο επλήγησαν από τη συνεχιζόμενη πτώση της κύριας μάρκας Gucci, ανακοινώθηκε την Τρίτη, προκαλώντας επιφυλάξεις μεταξύ των αναλυτών σχετικά με τις προοπτικές ανάκαμψης παρά τη βελτίωση που αρχικά ενθάρρυνε τους επενδυτές.

Οι μετοχές του γαλλικού ομίλου σημείωσαν άλμα 5% στις αρχές της διαπραγμάτευσης καθώς η αγορά άδραξε τις ελπίδες ότι η εταιρεία είχε φτάσει σε ένα σημείο καμπής που διαφημίζεται από τον CEO Φρανσουά Ανρί Πινό.

Η πτώση των πωλήσεων της Gucci οδήγησε στην απόλυση του δημιουργικού διευθυντή, Σάμπατο ντι Σάρνο, υποδηλώνοντας πόσο πάσχει η αισθητική της αναμόρφωση, σύμφωνα με το Reuters. Οι αναλυτές δεν περίμεναν ανάκαμψη μέχρι το επόμενο έτος, αλλά είπαν ότι η πρόσληψη ενός νέου σχεδιαστή θα μπορούσε να επιβραδύνει την πρόοδο.

Τα επαναλαμβανόμενα έσοδα ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ, ελαφρώς υψηλότερα από την καθοδήγηση της Kering τον Οκτώβριο για 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η αναλογία τιμής προς κέρδη 12 μηνών της Kering, με βάση τα προβλεπόμενα κέρδη, είναι 19, πίσω από την LVMH στο 24 και τη Moncler στο 25, καθώς και τη Burberry, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε ανακαίνιση υπό νέα διοίκηση και έχει εκτοξευθεί στο 60, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG. πολυτέλεια

Τι θα (θέλαμε να) δούμε

H δύναμη της αμερικανικής οικονομίας και η μετεκλογική ανάκαμψη που ακολούθησε την επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία αναμένεται να ωφελήσει την πολυτέλεια στη μεγαλύτερη αγορά της αυτό το τρίμηνο και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους – ακόμη και σε κόντρα ρόλο με τους δασμούς του Τραμπ.

Η απόκλιση μεταξύ των ισχυρότερων στην πολυτέλεια, όπως η Richemont, η LVMH και η Hermès, αναμένεται να διευρυνθεί περαιτέρω φέτος, καθώς ο κλάδος προσαρμόζεται στη χαμηλότερη ανάπτυξη έναντι ασθενέστερων ανταγωνιστών, όπως η Kering, ιδιοκτήτρια των Gucci και Yves Saint Laurent, και η Burberry.

Με τη βιομηχανία να αναζητά νέες πηγές εσόδων, οι ειδικοί δεν αναμένουν ότι η ταχεία ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Μέση Ανατολή και η Ινδία, θα αντισταθμίσει πλήρως την αναμενόμενη μονοψήφια αύξηση στις βασικές περιοχές, όπως η Κίνα και η Ευρώπη.

Οι εταιρείες Richemont, Hermès και Chanel αναμένεται να συνεχίσουν να επωφελούνται από τις πωλήσεις προς τους εξαιρετικά πλούσιους πελάτες τους, σε σύγκριση με τις μάρκες που έχουν μεγαλύτερη απήχηση στις φιλόδοξες μεσαίες τάξεις.

Η LVMH, εταιρεία βαρόμετρο του κλάδου αξίας 350 δισ. ευρώ που κατέχει μάρκες όπως η Dior και η Louis Vuitton, είναι η εταιρεία πολυτελείας με τη μεγαλύτερη έκθεση στην αγορά των ΗΠΑ με τις καλύτερες επιδόσεις, σύμφωνα με την HSBC.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή