
Αλυσιδωτές επιπτώσεις στην αγορά δεξαμενοπλοίων θα έχει μία συμφωνία Τραμπ – Πούτιν για ειρήνευση στην Ουκρανία. Παρότι δεν είναι σίγουρο ότι οι εμπορικές ροές θα μπορούσαν να επανέλθουν στο «κανονικό» επίπεδο σε περίπτωση ειρηνευτικής συμφωνίας, καθώς οι ηγεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας και των κρατών της Βαλτικής ενδέχεται να είναι αρνητικές σε μία επιστροφή στο ρωσικό ενεργειακό εμπόριο, ωστόσο αν μια συμφωνία μειώνει τις κυρώσεις τότε είναι πιθανή μια εξομάλυνση των εμπορικών ροών, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson.
Το κλειδί είναι αν θα επιτραπεί ή όχι στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να επιστρέψουν στις προμήθειες ρωσικού αργού. Εάν αυτό συμβεί, τότε με την πάροδο του χρόνου οι εμπορικές ροές μπορεί να μετατοπιστούν και να μοιάζουν με τα εμπορικά πρότυπα που ίσχυαν πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Στην περίπτωση αυτή μένει να φανεί τι θα συμβεί με άλλους παραγωγούς πετρελαίου που έχουν αυξήσει στο μεταξύ το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως είναι οι ΗΠΑ.
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Για την αγορά των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου, ο αντίκτυπος θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικός από ό,τι για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Τα τονοχιλιόμετρα των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων (βενζίνες, κ.λπ.) αυξήθηκαν καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να αντικαταστήσει τις ρωσικές προμήθειες με φορτία από τη Μέση Ανατολή, την Ινδία, την Απω Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ταυτόχρονα, τα ρωσικά φορτία που συνήθως διακινούνταν στην Ευρώπη ωθήθηκαν σε νέες αγορές στη Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία, προς όφελος των ιδιοκτητών δεξαμενοπλοίων και των εμπόρων. Μια επιστροφή στην «κανονικότητα» σημαίνει μείωση των αποστάσεων και της ζήτησης δεξαμενοπλοίων.
Από την άλλη, εάν αρθούν οι κυρώσεις, οι Ινδοί και οι κινέζοι αγοραστές αργού θα στραφούν για αγορές στη Δυτική Αφρική, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή ανάλογα με τις τιμές και τα περιθώρια διύλισης για συγκεκριμένες ποιότητες.
Επιπτώσεις
Επιπτώσεις θα υπάρχουν και στις διάφορες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων. Τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, τα Aframaxes, ακολουθούμενα από τα Suezmaxes, ήταν οι μεγαλύτεροι ωφελημένοι από τη σύγκρουση, ενώ τα VLCC έχασαν μερίδιο αγοράς. Ως κύριοι προορισμοί VLCC, η Ινδία και η Κίνα θα προτιμούσαν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια, αλλά λόγω των περιορισμών των ρωσικών λιμένων, υποχρεώθηκαν να στραφούν σε χωρητικότητα Aframax και Suezmax.
Έτσι, οποιαδήποτε αύξηση των ινδικών ή κινεζικών αγορών εκτός Ρωσίας είναι πιθανό να ωφελήσει τα VLCC περισσότερο από τα άλλα μεγέθη, δεδομένου ότι τα φορτία είναι πιθανό να προέρχονται από τη Δυτική Αφρική, την Αμερική ή τη Μέση Ανατολή – βασικές αγορές VLCC.
Επίσης, πιθανή θεωρείται η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια, καθώς αναμένεται να εγκαταλειφθούν πλοία του «σκοτεινού» στόλου τα οποία είναι μεγάλης ηλικίας και όχι καλά συντηρημένα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν