
Αλυσιδωτές επιπτώσεις στην αγορά δεξαμενοπλοίων θα έχει μία συμφωνία Τραμπ – Πούτιν για ειρήνευση στην Ουκρανία. Παρότι δεν είναι σίγουρο ότι οι εμπορικές ροές θα μπορούσαν να επανέλθουν στο «κανονικό» επίπεδο σε περίπτωση ειρηνευτικής συμφωνίας, καθώς οι ηγεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας και των κρατών της Βαλτικής ενδέχεται να είναι αρνητικές σε μία επιστροφή στο ρωσικό ενεργειακό εμπόριο, ωστόσο αν μια συμφωνία μειώνει τις κυρώσεις τότε είναι πιθανή μια εξομάλυνση των εμπορικών ροών, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson.
Το κλειδί είναι αν θα επιτραπεί ή όχι στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να επιστρέψουν στις προμήθειες ρωσικού αργού. Εάν αυτό συμβεί, τότε με την πάροδο του χρόνου οι εμπορικές ροές μπορεί να μετατοπιστούν και να μοιάζουν με τα εμπορικά πρότυπα που ίσχυαν πριν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Στην περίπτωση αυτή μένει να φανεί τι θα συμβεί με άλλους παραγωγούς πετρελαίου που έχουν αυξήσει στο μεταξύ το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως είναι οι ΗΠΑ.
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Για την αγορά των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου, ο αντίκτυπος θα μπορούσε να είναι πιο σημαντικός από ό,τι για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Τα τονοχιλιόμετρα των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων (βενζίνες, κ.λπ.) αυξήθηκαν καθώς η Ευρώπη προσπαθεί να αντικαταστήσει τις ρωσικές προμήθειες με φορτία από τη Μέση Ανατολή, την Ινδία, την Απω Ανατολή και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ταυτόχρονα, τα ρωσικά φορτία που συνήθως διακινούνταν στην Ευρώπη ωθήθηκαν σε νέες αγορές στη Λατινική Αμερική, την Αφρική και την Ασία, προς όφελος των ιδιοκτητών δεξαμενοπλοίων και των εμπόρων. Μια επιστροφή στην «κανονικότητα» σημαίνει μείωση των αποστάσεων και της ζήτησης δεξαμενοπλοίων.
Από την άλλη, εάν αρθούν οι κυρώσεις, οι Ινδοί και οι κινέζοι αγοραστές αργού θα στραφούν για αγορές στη Δυτική Αφρική, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή ανάλογα με τις τιμές και τα περιθώρια διύλισης για συγκεκριμένες ποιότητες.
Επιπτώσεις
Επιπτώσεις θα υπάρχουν και στις διάφορες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων. Τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, τα Aframaxes, ακολουθούμενα από τα Suezmaxes, ήταν οι μεγαλύτεροι ωφελημένοι από τη σύγκρουση, ενώ τα VLCC έχασαν μερίδιο αγοράς. Ως κύριοι προορισμοί VLCC, η Ινδία και η Κίνα θα προτιμούσαν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια, αλλά λόγω των περιορισμών των ρωσικών λιμένων, υποχρεώθηκαν να στραφούν σε χωρητικότητα Aframax και Suezmax.
Έτσι, οποιαδήποτε αύξηση των ινδικών ή κινεζικών αγορών εκτός Ρωσίας είναι πιθανό να ωφελήσει τα VLCC περισσότερο από τα άλλα μεγέθη, δεδομένου ότι τα φορτία είναι πιθανό να προέρχονται από τη Δυτική Αφρική, την Αμερική ή τη Μέση Ανατολή – βασικές αγορές VLCC.
Επίσης, πιθανή θεωρείται η αύξηση της ζήτησης για δεξαμενόπλοια, καθώς αναμένεται να εγκαταλειφθούν πλοία του «σκοτεινού» στόλου τα οποία είναι μεγάλης ηλικίας και όχι καλά συντηρημένα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Νέα πρόεδρος στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας η Θεοδωρα Ρήγα
Η κα Ρήγα είναι Εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ).

Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής
Στυλιανίσης και Φίτο συναντήθηκαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία Δημάρχων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έξι μικρών νησιών

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025

Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum
Tο "2025 Capital Link Greek Shipping Leadership Award" απονεμήθηκε στον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών