
Ενώπιον απεργιών όχι μόνο στο δημόσιο αλλά και στον ιδιωτικό τομέα βρίσκεται ξανά η Γερμανία. Την ώρα που οι προκλήσεις για την οικονομία της χώρας –και ολόκληρης της Ευρώπης- αυξάνονται λόγω της πολύ επιθετικής εμπορικής πολιτικής από τις ΗΠΑ και την Κίνα, οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να βρίσκονται αντιμέτωποι με μεγάλο κύμα ακρίβειας και ζητούν μισθολογικές αυξήσεις. Επίσης προσπαθούν και να προστατεύσουν θέσεις εργασίας από κλεισίματα εργοστασίων.
Στο τομέα της τοπικής αυτοδιοίκησης, το σωματείο Ver.di με την υποστήριξη της Ένωσης Δημοσίων Υπαλλήλων (DBB Beamtenbund und Tarifunion) προχωρούν ή ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε απεργίες στις μεταφορές και ειδικά στους σιδηροδρόμους καθώς και τη φροντίδα παιδιών. Το Ver.di είναι το μεγαλύτερο εργατικό συνδικάτο στη Γερμανία μετά το IG Metall.
Ver.di και DBB ζητούν καλύτερες αμοιβές και καλύτερες συνθήκες εργασίας για περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια εργαζόμενους στην τοπική και ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Τις προηγούμενες εβδομάδες πραγματοποιήθηκαν πολλές απεργίες στις συγκοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων δύο στο Βερολίνο και μία στη Φρανκφούρτη καθώς και σε άλλες γερμανικές πόλεις. Έχουν επίσης γίνει απεργίες και στάσεις εργασίας σε όλη τη χώρα, πλήττοντας βασικές υπηρεσίες όπως η αποκομιδή σκουπιδιών, η φροντίδα των παιδιών και τα νοσοκομεία.
Η αύξηση του κόστους διαβίωσης
Τα συνδικάτα αυτά πιέζουν για αυξήσεις μισθών 8% σε ετήσια βάση ή τουλάχιστον 350 ευρώ μηνιαίως. Αυτή η απαίτηση προκύπτει στο πλαίσιο της αύξησης του κόστους διαβίωσης, που έχει επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς των εργαζομένων σε εθνικό επίπεδο. Πολλές πτυχές της δημόσιας ζωής θα μπορούσαν να επηρεαστούν εάν οι απεργίες κλιμακωθούν. Τα συνδικάτα προβλέπουν απεργίες σε νηπιαγωγεία, σε συστήματα δημόσιων μεταφορών, ακόμη και στις υπηρεσίες διάθεσης απορριμμάτων.
Μετά από συνομιλίες πέντε εβδομάδων μεταξύ του Ver.di και τους σιδηροδρόμους του Βερολίνου BVG είχε σημειωθεί μικρή πρόοδος. Το συνδικάτο στη συνέχεια είχε ανακοινώσει την τρίτη και μεγαλύτερη απεργία του σε αυτόν τον γύρο συνομιλιών, ακινητοποιώντας λεωφορεία, τραμ και μετρό του Βερολίνου για 48 ώρες αυτήν την Πέμπτη και την Παρασκευή. Η BVG έχει προσφέρει αύξηση μισθών 17,6% σε τέσσερα χρόνια, αλλά το Ver.di υποστηρίζει ότι αυτό εξακολουθεί να ισοδυναμεί με πραγματική περικοπή μισθών, την οποία το σωματείο αρνείται να αποδεχτεί.
Εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία σε νέο γύρο διαπραγματεύσεων το συνδικάτο έχει προειδοποιήσει για απεργίες αόριστης διάρκειας, επιφέροντας δυνητικά ακόμη μεγαλύτερη αναστάτωση στο δίκτυο μεταφορών του Βερολίνου. Χωριστές συνομιλίες αναμένεται να γίνουν για διεκδικήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα στη Γερμανία.

Οι βιομηχανίες και το IG Metall
Την ίδια στιγμή σε εγρήγορση παραμένει το συνδικάτο εργαζομένων στη βιομηχανία, το IG Metall με τα περισσότερα από 2,5 εκατ μέλη. Η Γερμανία αντιμετωπίζει μεγάλες εργατικές κινητοποιήσεις το 2025, καθώς ο εργασιακός δεσμός μεταξύ επιχειρήσεων και εργαζομένων –που από καιρό θεωρείται πυλώνας της οικονομικής επιτυχίας της χώρας- αρχίζει να πλήττεται στον απόηχο του βάναυσου ανταγωνισμού, της οικονομικής αδυναμίας και του αυξανόμενου κόστους ζωής, σχολίαζε το Reuters.
Οι επικεφαλής των συνδικάτων στους βιομηχανικούς κολοσσούς Bosch, Thyssenkrupp ZF Friedrichshafen και Volkswagen -που εκπροσωπούν από κοινού περισσότερους από μισό εκατομμύριο Γερμανούς εργάτες- προειδοποιούν ότι οι εταιρείες δείχνουν νέο επίπεδο αποφασιστικότητας να περικόψουν θέσεις εργασίας, να κλείσουν εργοστάσια και να μετακινήσουν θέσεις εργασίας στο εξωτερικό.
Οι μισθολογικές συμφωνίες
Σε αντίθεση με προηγούμενες συγκρούσεις με εργαζομένους, τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών εμφανίζονται λιγότερο πρόθυμα να κάνουν παραχωρήσεις. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις τερμάτισαν μονομερώς μισθολογικές συμφωνίες ή διέκοψαν συνομιλίες με τους εργαζόμενους, σύμφωνα με πηγές του Reuters.
Αυτό οφείλεται στα προβλήματα της κορυφαίας οικονομίας της Ευρώπης η οποία συρρικνώθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Τώρα βλέπει να διακυβεύεται μεγάλο μέρος της φήμης της ως ατμομηχανή της Ευρώπης σε τομείς έντασης εργασίας και ενέργειας, όπως τα αυτοκίνητα και τα χημικά. Η Γερμανία είναι πλέον μια από τις χώρες με το υψηλότερο κόστος στον κόσμο κι αυτό αρχίζει να επηρεάζει όλο και περισσότερο τους εργαζομένους.


Latest News

Επενδύσεις 700 εκατ. δολ. στις ΗΠΑ σχεδιάζει η Schneider Electric
Στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης επένδυσης η Schneider Electric θα αναβαθμίσει αρκετές εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ και αναμένεται να δημιουργήσει πάνω από 1.000 νέες θέσεις εργασίας.

Το συμβόλαιο του νέου μαχητικού αεροσκάφους των ΗΠΑ διεκδικούν Boeing και Northrop Grumman
Εν αναμονή των ανακοινώσεων για το νέο πρόγραμμα αρκετών δισ. δολ. του νέου μαχητικού των ΗΠΑ που θα επιχειρεί απο αεροπλανοφόρο

Οικογενειακή υπόθεση... Τραμπ το νέο stablecoin
Το νέο stablecoin που εκδίδει η εταιρεία που υποστηρίζεται από την οικογένεια του Ντόναλντ Τραμπ θα είναι συνδεδεμένο με το δολάριο ΗΠΑ

Μειώνουν τις δαπάνες οι καταναλωτές στις ΗΠΑ
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ αρχίζουν να περιορίζουν τις δαπάνες τους ως απάντηση στις υψηλές τιμές, σύμφωνα με την εταιρεία καταναλωτικής χρηματοδότησης Synchrony Financial

Η παγκοσμιοποίηση έχει τον δικό της δρόμο, λέει ο πρόεδρος της HSBC
Ο πρόεδρος της HSBC, Σερ Μαρκ Τάκερ, δήλωσε ότι οι εμπορικές εντάσεις δημιούργησαν αβεβαιότητα που αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την παγκόσμια ανάπτυξη

Προτεραιότητα το κόστος ζωής - Τι δείχνει το ευρωβαρόμετρο
Σύμφωνα με το ευρωβαρόμετρο, προτεραιότητα για τους Ευρωπαίους αποτελεί το κόστος ζωής – Το 62% θα ήθελε σημαντικότερο ρόλο για το Κοινοβούλιο

Θα συνεχιστεί το ράλι των ευρωπαϊκών τραπεζών - Τι βλέπει η JP Morgan
Τα υψηλά επιτόκια από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ευνοούν τις συνθήκες για τις τράπεζες

Η Ευρώπη γυρνάει την πλάτη στον Μασκ - Βουτιά στις πωλήσεις της Tesla
Μειωμένες κατά 40% σε σχέση με πέρυσι οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη - Σε ποιες χώρες σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση

Ένα βήμα πριν τα δικαστήρια οι αεροπορικές για το κλείσιμο του Χίθροου
Εάν δεν υπάρξει φιλική ρύθμιση θα πάμε δικαστικά - Η προειδοποίηση των αεροπορικών για το κλείσιμο του Χίθροου

Πέθανε ο συν-CEO της Samsung Electronics Χαν Τζονγκ-χι
O αντίκτυπός της απώλειας του στη Samsung και στην ευρύτερη βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης θα γίνει αισθητός βαθιά τα επόμενα χρόνια.