
Μία πιθανή συμφωνία για τη μείωση και τελικά την κατάργηση των δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων, συζήτησαν οι ΗΠΑ και η ΕΕ, καθώς οι Βρυξέλλες προσπαθούν να αποφύγουν να εμπλακούν στον κλιμακούμενο παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο του Ντόναλντ Τραμπ.
Αξιωματούχοι της ΕΕ επιμένουν ότι υπάρχει ένα «θετικό momentum» προς έναν συμβιβασμό μεταξύ των δύο πλευρών μετά τις συνομιλίες στην Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα με στόχο να «αποφευχθεί ο περιττός πόνος» και να αποφευχθούν οι δασμοί, που έχει εξαγγείλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ.
«Η προτεραιότητα, η οποία επισημάνθηκε αρκετές φορές στη συζήτησή μας, ήταν να εργαστούμε για τα αυτοκίνητα — πώς να μειώσουμε τους δασμούς, τελικά ακόμη και να τους εξαλείψουμε», είπε στους δημοσιογράφους την Πέμπτη ο Επίτροπος Εμπορίου της Ευρώπης, Μάρος Σέφτσοβιτς.
«Είναι πολύ ανοιχτοί να συζητήσουν ό,τι αφορά τη μείωση των δασμών, γιατί είμαστε πιθανώς η πιο ανοιχτή οικονομία στον κόσμο», πρόσθεσε. «Η νούμερο ένα προτεραιότητά μας είναι να αποφύγουμε αυτή την περίοδο πόνου».
Η νέα πολιτική και ο εμπορικός πόλεμος
Από την ανάληψη των καθηκόντων του Τραμπ επιχείρησε να αναδιαμορφώσει την εμπορική σχέση των ΗΠΑ με τον κόσμο. Έχει πλήξει τα κινεζικά προϊόντα με επιπλέον δασμούς 10% και σχεδιάζει να επιβάλει δασμούς 25% στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου από τον επόμενο μήνα.
Σχεδιάζει επίσης να επιβάλει «αμοιβαίους» δασμούς ανά χώρα, κάτι που θα μπορούσε να πλήξει σκληρά την Ευρώπη, και σταθμίζει τις επικεντρωμένες στον κλάδο εισφορές σε βιομηχανίες όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, τα φαρμακευτικά προϊόντα και οι ημιαγωγοί.
Ο Τραμπ έχει ξεχωρίσει την ΕΕ, επικρίνοντας το εύρος του εμπορικού ελλείμματος και αυτό που θεωρεί ως διακριτική μεταχείριση για τις εισαγωγές από τις ΗΠΑ, ειδικά στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ΕΕ επιβάλλει εισφορά 10% στα αυτοκίνητα σε σύγκριση με το 2,5% των ΗΠΑ.
«Η ΕΕ ήταν πολύ άδικη απέναντί μας», είπε αυτή την εβδομάδα . «Δεν παίρνουν τα αυτοκίνητά μας, δεν παίρνουν τα αγροτικά μας προϊόντα, δεν παίρνουν σχεδόν τίποτα. . . Και θα πρέπει να το διορθώσουμε».
Ο Μάρος Σέφτσοβιτς είχε την Τετάρτη τέσσερις ώρες συνομιλιών με τον υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ Χάουαρντ Λούτνικ, τον υποψήφιο για εμπορικό εκπρόσωπο των ΗΠΑ Τζέιμισον Γκριρ και τον διευθυντή του Εθνικού Οικονομικού Συμβουλίου Κέβιν Χάσετ.
Ο επικεφαλής του εμπορίου της ΕΕ ζήτησε από την Ουάσιγκτον να καθυστερήσει τυχόν νέους δασμούς, ένα αίτημα που είπε ότι είχε θετική ανταπόκριση.
Τα αντίποινα
Αλλά ο Σλοβάκος πολιτικός κατέστησε σαφές ότι οποιαδήποτε συμφωνία για τους δασμούς στα αυτοκίνητα θα έπρεπε να αντιπροσωπεύει το ποσοστό 25% που επιβάλλουν οι ΗΠΑ στις εισαγωγές ελαφρών φορτηγών, συμπεριλαμβανομένων των pick-up. «Οι ΗΠΑ προστατεύουν τα pick-up. . . οπότε πιστεύω ότι αν αναζητούμε αμοιβαιότητα, πρέπει να λειτουργεί και για τις δύο πλευρές», ανέφερε.
Οι Βρυξέλλες έχουν ήδη υποσχεθεί «σταθερά και αναλογικά» αντίποινα εάν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς σε χάλυβα και αλουμίνιο στις 12 Μαρτίου, όπως είχε προγραμματιστεί. Αλλά ο Šefčovič ήταν απρόθυμος να επεκταθεί στο πώς θα εξελισσόταν η απάντηση της ΕΕ.
Υπογράμμισε επίσης, ότι οι αντιπροσωπείες συζήτησαν τον περιορισμό του εμπορικού ελλείμματος «σχετικά γρήγορα» αυξάνοντας τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου και σόγιας από την ΕΕ. «Χρειαζόμαστε περισσότερο LNG. . . γιατί καταργούμε σταδιακά το ρωσικό αέριο. Αυτό λοιπόν είναι ξεκάθαρα…ο τομέας όπου μπορούμε να κάνουμε πολλά μαζί».
Η επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει μια άλλη κεντρική απαίτηση των ΗΠΑ για αποδοχή περισσότερων οστρακοειδών. Η ΕΕ πέρασε τρία χρόνια εξετάζοντας εάν τρεις πολιτείες των ΗΠΑ — το Μέιν, το Κονέκτικατ και το Ρόουντ Άιλαντ — θα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στις μόνες άλλες δύο — τη Μασαχουσέτη και την Ουάσιγκτον — που μπορούν να εξάγουν στρείδια και μύδια στο μπλοκ.
Ο Λευκός Οίκος δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα χρησιμοποιήσει δασμούς για να αντιμετωπίσει την ανισορροπία στο εμπόριο οστρακοειδών. Το 2023 οι ΗΠΑ εισήγαγαν οστρακοειδή αξίας 274 εκατομμυρίων δολαρίων από την ΕΕ, αλλά εξήγαγαν μόνο 38 εκατομμύρια δολάρια από το προϊόν.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW