Την πρόβλεψή της για την αύξηση στην ηλεκτροκίνηση, διαπιστώνει η P3 Greece σε έρευνά της, χωρίς όμως οι σταθμοί φόρτισης να αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό. Συγκεκριμένα, αναφέρει στη μελέτη της, πως ενώ ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτωνν στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, η υποδομή φόρτισης δεν συμβαδίζει ακόμα με τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.

Πιο συγκεκριμένα, η P3 πραγματοποίησε ένα οδικό ταξίδι από την Αθήνα σε Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Πάτρα και πίσω στην Αθήνα, κατά μήκος των κύριων οδικών δικτύων, για την αξιολόγηση της κατάστασης της υποδομής φορτιστών όσον αφορά την κατάσταση, τη διαθεσιμότητα, την πληρωμή και την απόδοσή τους.

Βάσει των αποτελεσμάτων της έκθεσης, είναι σαφές ότι η υποδομή φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο.

Η ηλεκτροκίνηση και οι σταθμοί φόρτισης

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε το διάστημα 15 έως 19 Ιουλίου 2024 και διανύθηκε απόσταση περίπου 1.600 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τα όσα διαπίστωσε η P3, η δημόσια υποδομή φόρτισης στην Ελλάδα είναι σχετικά ομοιόμορφα ανεπτυγμένη και οι σταθμοί συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αλλά υπάρχει υψηλή συγκέντρωση δημόσιων σταθμών φόρτισης στις μητροπολιτικές περιοχές (κυρίως στην Αθήνα) ενώ αντίθετα η πυκνότητα των δημόσιων σταθμών φόρτισης είναι χαμηλή στην υπόλοιπη χώρα.

Επιπλέον, η περιφερειακή διαθεσιμότητα είναι σχετικά ομοιόμορφη, αλλά κυρίως κοντά σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλους οδικούς άξονες ενώ πολύ χαμηλό είναι το ποσοστό ταχυφορτιστών, με την πλειονότητα των σταθμών φόρτισης να έχουν ισχύ μικρότερη των 100 kW.

Συνολικά, η έρευνα εντόπισε 6.696 σημεία φόρτισης (σε 2.825 σταθμούς φόρτισης) με 5.773 σημεία φόρτισης AC (εναλλασσόμενου ρεύματος), 808 σημεία φόρτισης DC (συνεχούς ρεύματος) και μόνο 115 σημεία HPC (υψηλής ισχύος).

Παρατηρώντας το τρέχον χαμηλό ποσοστό γρήγορων φορτιστών DC καθώς και τον περιορισμένο αριθμό φορτιστών υψηλής ισχύος 150 kW και άνω, μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με ηλεκτρικό όχημα, εκτός από τη χαμηλή πυκνότητα της υποδομής φόρτισης, αυξάνουν σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού σε σχέση με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αναφέρει η μελέτη.

Ηλεκτροκίνηση

Εφαρμογές και προγραμματισμός ταξιδιού

Από το συνολικό δείγμα που λήφθηκε υπόψιν, η έρευνα διαπιστώνει ότι μόνο μία εφαρμογή κινητού τηλεφώνου προσφέρει αξιόπιστο προγραμματισμό ταξιδιών.

Αυτό σημαίνει πως οι οδηγοί ηλεκτρικών αιτημάτων οφείλουν να κάνουν καλό προγραμματισμό και να χαρτογραφούν προσεκτικά τις στάσεις φόρτισης κατά μήκος των διαδρομών τους, ειδικά τις περιόδους υψηλής ζήτησης, όπως για παράδειγμα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών.

Γενικά, σημειώνει η P3 Greece, οι εφαρμογές που παρέχονται από τους διάφορους παρόχους υπηρεσιών φόρτισης (CPO) έχουν περιθώρια βελτίωσης, με κάθε μία να έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και αδυναμίες, ενώ παράλληλα οι εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto (που θα διευκόλυναν την εύρεση σταθμών φόρτισης εν κινήσει) δεν έχουν ακόμα ενσωματωθεί. Ηλεκτροκίνηση

Τρόποι πληρωμής στους σταθμούς φόρτισης

Σχετικά με τις υποστηριζόμενες μεθόδους πληρωμής και τις πληροφορίες χρέωσης, οι CPO θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο προσφοράς επιπλέον μεθόδων πληρωμής και να βελτιώσουν την ικανότητά τους να εκδίδουν πλήρεις φορολογικές αποδείξεις για εταιρικούς πελάτες, αναφέρει η μελέτη.

Οι ξένοι χρήστες που εξαρτώνται από την αγγλική γλώσσα συναντούν επιπλέον προβλήματα, καθώς, για παράδειγμα, δεν υποστηρίζουν όλες οι εφαρμογές την αγγλική γλώσσα κατά τη διαδικασία εγγραφής.

Ο κυβερνητικός στόχος παραμένει η ανάπτυξη δικτύου δημόσιων σταθμών φόρτισης με 11.500 δημόσιους σταθμούς ταχείας φόρτισης έως το 2025

Συμπερασματικά, καταλήγει η P3 Greece, με την αναμενόμενη αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, οι CPOs πρέπει να βελτιώσουν σημαντικά την κάλυψη του δικτύου τους σε όλη την Ελλάδα, να αναβαθμίσουν τους σταθμούς φόρτισης τους σε πιο αξιόπιστο και γρήγορο εξοπλισμό, καθώς και να βελτιώσουν τις εφαρμογές φόρτισης για κινητά, δημιουργώντας μια εξαιρετική και ελκυστική εμπειρία φόρτισης.

Πάνω από 100 χιλιάδες ηλεκτρικά ΙΧ το 2031

Στην έρευνά της, η P3 σημειώνει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια φτάνοντας τα 100 χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEVs) έως το 2031, ενώ ο αριθμός τους αναμένεται να ανέλθει στις 650 χιλιάδες έως το 2035.

Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς η υποστήριξη από κρατικά κίνητρα/ επιδοτήσεις, ήδη από το 2020. Αυτά τα κίνητρα περιλαμβάνουν προγράμματα χρηματοδότησης για την επιτάχυνση των πωλήσεων και την ανάπτυξη των υποδομών, καλύπτοντας την αγορά, τη μίσθωση, την ιδιοκτησία και τις υποδομές φόρτισης, απαλλαγές ή μειώσεις σε φόρους ταξινόμησης, ειδικούς φόρους κατανάλωσης και επιδοτήσεις υπό προϋποθέσεις καθώς και επιδοτήσεις τόσο για την ιδιωτική όσο και για τη δημόσια υποδομή φόρτισης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κυβερνητικός στόχος παραμένει η ανάπτυξη δικτύου δημόσιων σταθμών φόρτισης με 11.500 δημόσιους σταθμούς ταχείας φόρτισης έως το 2025 και άνω των 18.000 έως το 2030.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ