
Νέα δεδομένα για το εθνικό λιμενικό σύστημα διαμορφώνει η απόφαση του Υπερταμείου/Growthfund που έπεσε σαν βόμβα, αιφνιδιάζοντας όπως φαίνεται την διοίκηση του ΟΛΘ, για ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε.» (ΟΛΒ Α.Ε.).
Υπενθυμίζεται ότι το πρώην ΤΑΙΠΕΔ με απόφαση του στις 28 Σεπτεμβρίου του 2023 ανακήρυξε τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης ως Προτιμητέο Επενδυτή για την απόκτηση 67% των μετοχών του Ο.Λ.Β. Α.Ε έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ. Το Διοικητικό Συμβούλιο ανακήρυξε, επίσης, την Κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή με την εταιρεία να είχε προσφέρει τίμημα 25 εκατ. ευρώ.
Η προσφυγή για το λιμάνι Βόλου
Στη συνέχεια όμως η Goldair προσέφυγε στην Ενιαία Αρχή Δημόσιων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.) κατά της απόφασης για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου στον ΟΛΘ, κάνοντας λόγο για «σύγκρουση συμφερόντων».
Η Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. με απόφαση που εκδόθηκε 29 Οκτωβρίου του 2024 απέρριψε την προσφυγή της Goldair η οποία όπως είχε δικαίωμα προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αρχικά η Goldair είχε προσφύγει και πάλι στο ΣτΕ κατά της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ. Το ΣτΕ όμως είχε δηλώσει αναρμόδιο και είχε παραπέμψει την υπόθεση στην Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.
Το σχέδιο για αυτοτελή ανάπτυξη στο λιμάνι Βόλου
Στην απόφαση του Υπερταμείου για ματαίωση του διαγωνισμού σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι «το Υπερταμείο σκοπεύει να διερευνήσει τις δυνατότητες αυτοτελούς ανάπτυξης του λιμένος Βόλου» κάτι που δεν θα συνέβαινε εάν ο ΟΛΒ κατέληγε στην ΟΛΘ ΑΕ.
Επίσης το Υπερταμείο δεσμεύεται στην απόφασή του για την άμεση ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου – ρεαλιστικού επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδίου με βάση τα νέα δεδομένα και τονίζει ότι «στόχος είναι η αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένος Βόλου, ο οποίος έχει όλες τις προϋποθέσεις να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας, να αποτελέσει πύλη εξωστρέφειας, και μαζί με τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας, να προκρίνει τα ελληνικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου».
Το μοντέλο «Αλεξανδρούπολης»
Πρόκειται για μια διατύπωση που αφήνει ανοικτή την προοπτική αξιοποίησης του λιμανιού με διάφορα «μοντέλα». Ένα μοντέλο είναι το «μοντέλο Αλεξανδρούπολης», στο οποίο επίσης η κυβέρνηση ακύρωσε τον διαγωνισμό τον Νοέμβριο του 2022, εν μέσω του Ρωσοουκρανικού πολέμου, καθώς το λιμάνι είναι «μεγάλης στρατηγικής, γεωπολιτικής και ενεργειακής σημασίας για τη χώρα μας, ώστε πρέπει να παραμείνει στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου» όπως είχε αναφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το μοντέλο παραχώρησης
Το άλλο μοντέλο είναι νέος διαγωνισμός είτε για την πώληση του σε άλλους ενδιαφερόμενους κατά τα πρότυπα ΟΛΠ, ΟΛΘ, Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας, είτε μέσω παραχωρήσεων όπως π.χ. επέλεξε στο να πράξει στο εμπορικό λιμάνι της Καβάλας Φίλιππος Β.
Πάντως το Υπερταμείο προχώρησε στη σχετική απόφαση λαμβάνοντας επίσης υπόψη το δημόσιο συμφέρον καθώς και ότι έχουν μεταβληθεί ουσιωδώς οι οικονομικές και οι τεχνικές παράμετροι του διαγωνισμού καθώς πρόκειται να επενδυθούν άλλα 9,9 εκατ. ευρώ Λιμένα Βόλου ενισχύονται με σημαντικά έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης ύψους 9 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μετά και την κακοκαιρία “Daniel”, «γεγονός που μεταβάλλει την οικονομική και λειτουργική αξία του λιμένα».
Η σύμπτωση
Οι επενδύσεις αυτές είναι σημαντικές αφού αντιστοιχούν στο 20% περίπου του τιμήματος που θα κατέβαλε ο ΟΛΘ για την απόκτηση του ΟΛΒ.
Να σημειωθεί ότι η απόφαση του Υπερταμείου συμπίπτει χρονικά με την ολοκλήρωση σήμερα Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου, της δημόσιας πρότασης για την απόκτηση του 21% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ από την «LEONIDSPORT B.V» της Οικογένειας Ντρέυφους, στα 27 ευρώ ανά μετοχή. Μια δημόσια πρόταση που δεν έτυχε της αποδοχής των μετόχων της ΟΛΘ ΑΕ καθώς η τιμή της μετοχής κυμάνθηκε όλο αυτό το διάστημα σε υψηλότερα επίπεδα μετά από αγορές μετοχών που πραγματοποίησε η Belterra Holdings του Νίκου Σαββίδη.


Latest News

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Στυλιανίδης – Φίτο: Η διασύνδεση των νησιών να γίνει κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής πολιτικής συνοχής
Στυλιανίσης και Φίτο συναντήθηκαν σήμερα στο υπουργείο, παρουσία Δημάρχων και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έξι μικρών νησιών

Μέτρα από το Λιμεναρχείο Θήρας λόγω των σεισμών - Ποια λιμάνια αφορούν
Τα προληπτικά μέτρα από την αρμόδια λιμενική αρχή που ανακοινώθηκαν, ισχύουν από 13/02/2025

«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε

Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης