Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν από τώρα να λάβουν τα μέτρα τους ώστε να περιορίσουν τις συνέπειες που θα έχει η επιβολή τυχόν δασμών από τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, με την Audi της Volkswagen να σπεύδει να επεκτείνει την παραγωγή της στη Βόρεια Αμερική και τη Mercedes να ενισχύει την παραγωγή της στις ΗΠΑ.

Ο Τραμπ αύξησε τους δασμούς στο αλουμίνιο και τον χάλυβα και απείλησε με δασμούς 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά, καθώς και σε όλα τα αυτοκίνητα και τους ημιαγωγούς, κινήσεις που θα πλήξουν οικονομικά τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όταν ήδη δίνουν σκληρό αγώνα για να μειώσουν το υψηλό κόστος στις εγχώριες αγορές και να αντιμετωοπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα.

Οι δασμοί των ΗΠΑ αναμένεται να είναι ψηλά στην ημερήσια διάταξη όταν ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ, Μάρος Σέφκοβιτς, συναντήσει εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας

Οι δασμοί των ΗΠΑ αναμένεται να είναι ψηλά στην ημερήσια διάταξη όταν ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ, Μάρος Σέφκοβιτς, συναντήσει εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς και προμηθευτές και κατασκευαστές μπαταριών στις Βρυξέλλες την Παρασκευή, προκειμένου να συνομιλήσουν για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και πρόσβαση στην αγορά για τις εταιρείες του μπλοκ.

Ο Επίτροπος Εμπορίου της ΕΕ συναντήθηκε με τους ομολόγους του των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και είπε ότι είδε κάποια προθυμία για μείωση των δασμών και από τις δύο πλευρές.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υλοποιούν τα δικά τους σχέδια

Στο μεταξύ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρούν με τα δικά τους σχέδια.

Η Audi της Volkswagen, η οποία επί του παρόντος δεν έχει βάση παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες, σχεδιάζει να κατασκευάσει τα σημαντικότερα αυτοκίνητά της για την αγορά των ΗΠΑ σε αμερικανικό έδαφος και θα ανακοινώσει μια συγκεκριμένη τοποθεσία φέτος, όπως δήλωσε ο CEO της στο Reuters.

Ο CFO της Mercedes-Benz, Χάραλντ Βίλχελμ είπε στους επενδυτές την Πέμπτη ότι η πολυτελής μάρκα, η οποία εξάγει οχήματα και σεντάν υψηλής τεχνολογίας στις ΗΠΑ από την Ευρώπη, θα αυξήσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στην Tuscaloosa της Αλαμπάμα για να προστατευτεί από τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξήγαγαν περίπου 800.000 οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι, σύμφωνα με επίσημα εμπορικά στοιχεία των ΗΠΑ, αριθμός περίπου τετραπλάσιος τα οχήματα που εξάγονται από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη.

Και ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών αυτοκινήτων των ΗΠΑ προέρχεται από ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αφήνοντάς τους να πληρώσουν το λογαριασμό για τους δασμούς 10% της ΕΕ στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την αμερικανική BMW, για παράδειγμα, που στέλνει περίπου 90.000 αυτοκίνητα από το εργοστάσιό της στο Spartanburg της Νότιας Καρολίνας στην Ευρώπη.

Οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 73% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ στις ΗΠΑ πέρυσι, σύμφωνα με την ερευνητική πλατφόρμα JATO Dynamics.

«Όποια βίδα κι αν γυρίσει στον εμπορικό πόλεμο, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σχεδόν πάντα οι χαμένοι», δήλωσε ο Guillaume Dejean, ειδικός της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Allianz Trade, σε ένα ερευνητικό σημείωμα.

Η Mercedes-Benz και η BMW, που είναι και οι δύο σημαντικοί εξαγωγείς από τις ΗΠΑ, έχουν παραγωγή στις ΗΠΑ, γεγονός που τους δίνει μεγαλύτερη ευελιξία να αναπροσαρμόσουν την παραγωγή και να δημιουργήσουν χώρο για τοπικές πωλήσεις.

Ο επικεφαλής αγορών της BMW είπε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν εκτίμησε ότι υπάρχει ανάγκη διαπραγμάτευσης μιας ειδικής συμφωνίας για εξαίρεση από τους δασμούς των ΗΠΑ, επισημαίνοντας τη μεγάλη παρουσία στην αμερικανική επικράτεια και τις καλές σχέσεις της με κρατικούς κυβερνητικούς αξιωματούχους στη Νότια Καρολίνα, όπου βρίσκεται το εργοστάσιό της.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Ζίπσε, ζήτησε από την ΕΕ να λάβει υπόψη την έκκληση του Τραμπ να μειώσει τους δασμούς 10% στις εξαγωγές αυτοκινήτων από τις Ηνωμένες Πολιτείες στο 2,5%, σύμφωνα με τον τρέχοντα δασμό εισαγωγής των ΗΠΑ στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρώπη. Αυτό θα ωφελούσε τη BMW, η οποία εξάγει 90.000 αυτοκίνητα ετησίως στην Ευρώπη από το Spartanburg.

Η διαμάχη για τον τρόπο διαχείρισης των δασμών έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η VW επιδιώκει να μειώσει την παραγωγή και τις θέσεις εργασίας σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή