Με μια ομάδα υψηλού επιπέδου στην οποία συμμετέχουν ο πρώην πρωθυπουργός Yoshihide Suga και το πρώην μέλος του ΔΣ της Tesla, η Ιαπωνία σχεδιάζει να πρσεγγίσει τον Ιλον Μασκ προκειμένου να επενδύσει μέσω της Tesla στη Nissan που περνάει δύσκολες μέρς μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσής της με τη Honda.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία, σύμφωνα με τους FT, είναι ενήμερη η διοίκηση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και το σχέδιο θέλει την Tesla να γίνεται στρατηγικός επενδυτής, καθώς πιστεύουν ότι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο επιδιώκει να αποκτήσει τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Εχει προηγηθεί η αποχώρηση της Nissan από την πρόταση συγχώνευσης 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Honda, πυροδοτώντας φόβους ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θα μπορούσε να πέσει σε δυνητικά εχθρικά ξένα χέρια, με τη Foxconn, ακτιβιστές και ιδιωτικούς ομίλους να εκδηλώνουν ενδιαφέρον.

Μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων, η Foxconn επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για την απόκτηση μετοχών της Nissan που θα τη βοηθούσε να επεκτείνει τις δρσατηριότητές της στην ηλεκτροκίνηση. Υπενθυμίζεται ότι ο ταϊβανέζικος κολοσσός έχει εκφράσει και στο πιο πρόσφατο παρελθόν ενδιαφέρον για τη Nissan, προτείνοντας στη Renault να αγοράσει μέρος του ποσοστού της στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο Suga, ο οποίος ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα από τη Γιοκοχάμα, όπου εδεύει η Nissan, παραιτήθηκε από την πρωθυπουργία το 2021, εξακολουθεί να είναι μια ενεργή προσωπικότητα στην ιαπωνική πολιτική σκηνή, συνεχίζοντας ως μέλος της Κάτω Βουλής της Ιαπωνίας.

Η πρόταση

Η πρόταση προβλέπει μια κοινοπραξία επενδυτών, με την Tesla να έχει κυρίαρχο ρόλο, και τη δυνατότητα επένδυσης μειοψηφίας από τη Foxconn για να αποτραπεί η πλήρης εξαγορά από αυτήν.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η Nissan είχε ξεκινήσει τη δική της αναζήτηση για στρατηγικό συνεργάτη στον κλάδο της τεχνολογίας, με ορισμένα μέλη του ΔΣ να βάζουν στο τραπέζι την Tesla και την Apple ως ιδανικούς στόχους, σύμφωνα με άλλες πηγές που μίλησαν στους FT.

Με κεφαλαιοποίηση περίπου 1,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, η Tesla συγκαταλέγεται στις πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο. Ιστορικά, δεν έχει επενδύσει σε εταιρείες αυτοκινήτων και ο Μασκ στρέφει την εστίαση της εταιρείας και τις δαπάνες 36 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην αυτόνομη οδήγηση και στη ρομποτική.

Θέλει, όμως, επίσης να ενισχύσει την παραγωγή στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των επαπειλούμενων δασμών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. Η Tesla συναρμολογεί εγχώρια όλα τα οχήματά της που πωλούνται στην αμερικανική αγορά, αλλά προμηθεύεται ορισμένα από τα εξαρτήματα από το Μεξικό και άλλα μέρη του κόσμου.

Η Nissan έχει δύο εργοστάσια συναρμολόγησης στο Τενεσί και τον Μισισιπή με συνολική ετήσια δυναμικότητα περίπου 1 εκατομμυρίου οχημάτων, αλλά παρήγαγε μόνο 525.000 αυτοκίνητα εκεί το 2024. Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της, η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια για μείωση της παραγωγικής ικανότητας κατά 20% παγκοσμίως, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε μείωση των βαρδιών στα δύο εργοστάσια των ΗΠΑ.

Τα αγκάθια

Η Nissan μπορεί να μην αποδεχτεί εύκολα την πώληση των εργοστασίων των ΗΠΑ σε έναν ανταγωνιστή, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη αγορά αποτελεί βασικό τομέα ανάπτυξης για τις πωλήσεις και τα κέρδη της.

Από τότε που το ενδιαφέρον της Foxconn για τη Nissan ήρθε στο φως τους τελευταίους μήνες, οι αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας ανησυχούν βαθιά για τις πολιτικές επιπτώσεις και την ευρωστία της διαδικασίας ελέγχου εθνικής ασφάλειας καθώς η Foxconn, θεωρείται πολύ κοντά στην Κίνα.

Το μπλοκάρισμα της εξαγοράς από τη Foxconn θα ήταν δύσκολο να δικαιολογηθεί, καθώς η Ιαπωνία καλωσορίζει σημαντικές επενδύσεις ημιαγωγών από την Ταϊβάν και προηγουμένως επέτρεψε στη Renault να αναλάβει μερίδιο στη Nissan και στη Foxconn για να αγοράσει τη Sharp, σύμφωνα με ιαπωνικούς κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Μετά από μια αναδιάρθρωση των συνεργασιών της το 2023, η Renault θέλει να πουλήσει ένα μεγάλο μέρος του 36% που εξακολουθεί να κατέχει στον ιαπωνικό όμιλο με υψηλό premium.

Σε συνέντευξή του την Πέμπτη, ο CEO του ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, είπε ότι οποιαδήποτε πρόταση χρειάζεται να αντικατοπτρίζει την αξία που δημιουργείται μέσω της 25χρονης συνεργασίας.

«Ελπίζω απλώς η ομάδα διαχείρισης της Nissan να βρει έναν τρόπο να το κάνει να λειτουργεί καλύτερα από ό,τι έχει λειτουργήσει μέχρι τώρα», είπε. «Τους δίνω όλη την υποστήριξη που θα χρειαστούν».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή