Μέσα σε μόλις τρία χρόνια, η Temu έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο διαδικτυακό κατάστημα στον κόσμο. Η αρχική του σελίδα αποτυπώνει τέλεια την ατμόσφαιρα. Οι επισκέπτες βομβαρδίζονται με τυχαία αντικείμενα – από καλύμματα καθισμάτων αυτοκινήτου από ψεύτικο δέρμα, στολές βατράχων για… γάτες και απομιμήσεις τσαντών μέχρι συμπληρώματα διατροφής – και μια πληθώρα από banner, χρονομετρητές αντίστροφης μέτρησης και τροχούς με έπαθλα που διαφημίζουν προσφορές, μειώσεις τιμών και προσφορές περιορισμένης διάρκειας.

Η Κίνα δεν αρκέστηκε στο να κατασκευάζει απλώς τα πράγματα που αγοράζει ο υπόλοιπος κόσμος, αλλά βρήκε στην Temu έναν αποτελεσματικό τρόπο να τα πουλάει απευθείας στους καταναλωτές.

Η διείσδυσή της στις ΗΠΑ ήταν καλά οργανωμένη και με έναν πρωτοφανή τρόπο. Αρκεί να θυμηθεί κανείς τις φρενήρεις διαφημίσεις που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια των Super Bowls του 2023 και 2024, όταν η Temu προσκάλεσε τους πελάτες να «ψωνίσουν σαν δισεκατομμυριούχοι», επικαλούμενη τιμές τόσο χαμηλές που ο καθένας μπορούσε να αγοράσει όσο ήθελε, ό,τι ήθελε και κυρίως χωρίς να το σκεφτεί.

Και οι καταναλωτές πράττουν ακριβώς αυτό. Με 50 εκατομμύρια αγοραστές στις ΗΠΑ το μήνα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Sensor Tower, είναι η μεγαλύτερη εφαρμογή ηλεκτρονικού εμπορίου μετά την Amazon. Η EMarketer Inc. εκτιμά ότι η Temu θα δημιουργήσει πωλήσεις ύψους 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ φέτος, ένα ορόσημο που η Amazon.com Inc. χρειάστηκε περισσότερο από μια δεκαετία για να φτάσει.

Καμία σχέση με νεοφυή επιχειρηματικότητα

Ωστόσο, η Temu δεν είναι μια νεοσύστατη επιχείρηση. Η μητρική της εταιρεία, η PDD Holdings Inc., λειτουργεί μια ηλεκτρονική αγορά στην Κίνα από το 2015, ανταλλάσσοντας περιοδικά θέσεις τα τελευταία χρόνια με την Alibaba Group Holding Ltd. ως η πιο πολύτιμη επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας.

Οι κινήσεις της συνιστούν το αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης των αμερικανικών αγοραστικών συνηθειών και συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης για εξατομικευμένες συστάσεις προϊόντων. Για να επικοινωνήσει το μήνυμα αυτό, η PDD ξόδεψε σαν… δισεκατομμυριούχος σε διαφημίσεις και επιδοτήσεις για να μειώσει τις τιμές.

Η κατάργηση του de minimis βρήκε προετοιμασμένη την Temu, που σκέφτηκε να τροποιήσει τη στρατηγική της στις ΗΠΑ

Ο ρόλος του Τραμπ

Και όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, υπήρξε ακόμη ένας δυναμικός παράγοντας που βοήθησε στην αλματώδη άνοδο της Temu στις ΗΠΑ: ο Ντόναλντ Τραμπ.

Οι δασμοί που επέβαλε στην Κίνα κατά την πρώτη του θητεία, τους περισσότερους από τους οποίους διατήρησε ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, αύξησαν το κόστος όλων των ειδών των προϊόντων. Αλλά ο Τραμπ άφησε ανέγγιχτο ένα παραθυράκι σχεδόν ενός αιώνα που απαλλάσσει τα διεθνή πακέτα αξίας κάτω των 800 δολαρίων το ένα.

Αυτή η δυνατότητα αποστολής αντικειμένων απευθείας στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς είναι ένα μεγάλο μέρος του τρόπου με τον οποίο η Temu μπορεί να μειώσει τις τιμές που βρίσκει κανείς στην Amazon και σε άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Το τρικ με το οποίο αξιοποιεί την de minimis διάταξη, οδήγησε την Temu αντί να ανοίξει ένα σωρό αποθήκες κοντά στα σπίτια των πελατών της, να συσκευάζει τις παραγγελίες στην Κίνα κοντά στα εργοστάσια όπου κατασκευάζονται, να τα φορτώνει όλα σε φορτηγά αεροπλάνα με προορισμό τις μεγάλες πόλεις και να τα παραδίδει κατευθείαν στην πόρτα των πελατών.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Μπάιντεν υποσχέθηκε να καταργήσει τον φορολογικό κανόνα που το καθιστά αυτό δυνατό, αλλά δεν το έκανε ποτέ. Στη δεύτερη θητεία του, ο Τραμπ διέταξε να ανασταλεί το παραθυράκι ως μέρος των δασμών που επέβαλε στην Κίνα την 1η Φεβρουαρίου, και στη συνέχεια υπαναχώρησε λίγες ημέρες αργότερα, όταν οι τελωνειακοί υπάλληλοι δεν ήξεραν πώς να χειριστούν τα βουνά των πακέτων που συσσωρεύονταν στα αεροδρόμια των ΗΠΑ.

Temu

Η διαφήμιση της Temu για το Super Bowl 2024

Οι διαφορές με την Amazon

Δεν είναι λίγοι οι έμποροι που επιλέγουν την Amazon για να συνεργαστούν. Ωστόσο, αυτή η συνεργασία μπορεί να έχει συντριπτικές επιπτώσεις. Για παράδειγμα, αφού κατασκευάσει και συσκευάσει τα προϊόντα του ένα εργοστάσιο, πρέπει να τα συσκευάσει όλα σε κουτιά, να κανονίσει τη μεταφορά τους στις ΗΠΑ και να πληρώσει δασμό για να τα ξεφορτώσει στο λιμάνι.

Στη συνέχεια, πρέπει να πληρώσει για την αποστολή των προϊόντων στις αποθήκες της Amazon σε όλη τη χώρα. Οι χρεώσεις συνεχίζονται: διαφήμιση για προβολή στο Amazon.com, συσκευασία και τοπική αποστολή στους πελάτες, ποινή αν το απόθεμα της αποθήκης δεν αναπληρώνεται άμεσα, ποινή αν το απόθεμα παραμένει για πολύ καιρό, προμήθεια 15% για κάθε συναλλαγή.

Αυτό σημαίνει πως συνολικά οι αμοιβές και οι κρυφές προμήθειες της Amazon, «καταβροχθίζουν» τουλάχιστον το ήμισυ κάθε πώλησης.

Στον αντίποδα, η πώληση στο Temu είναι πιο απλή. Το εργοστάσιο στέλνει τα προϊόντα του σε μια κοντινή αποθήκη της Temu στην Κίνα και αυτό είναι όλο.

Η Temu θα δημιουργήσει πωλήσεις ύψους 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ φέτος, ένα ορόσημο που η Amazon.com Inc. χρειάστηκε περισσότερο από μια δεκαετία για να φτάσει

Γιατί η κινεζική πλατφόρμα είναι αυτή που αναλαμβάνει να χειριστεί την προώθηση, να συσκευάσει τα προϊόντα όταν φτάνουν οι παραγγελίες και να τα στείλει με αεροπλάνο στα αεροδρόμια των ΗΠΑ για το τελικό στάδιο της παράδοσης.

Η Temu καταβάλλει στον πωλητή μια κατ’ αποκοπήν τιμή. Υπάρχουν λίγες χρεώσεις και δεν υπάρχουν βιτρίνες καταστημάτων που πρέπει να δημιουργηθούν ή να συντηρηθούν, γεγονός που την καθιστά ευκολότερο μοντέλο πώλησης.

Τι σημαίνει αυτό για τους αγοραστές; Ένα συγκεκριμένο προϊόν κοστίζει για παράδειγμα, 70 δολάρια στην Amazon και 36 δολάρια στην Temu. Οι πελάτες της πρώτης θα λάβουν την παραγγελία τους σε μία ή δύο ημέρες, ενώ της Temu θα χρειαστούν 7 έως 10 ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, το εργοστάσιο βάζει στην τσέπη το ίδιο ποσό χρημάτων. Η προσαύξηση 90% της Amazon αντανακλά σε μεγάλο βαθμό το κόστος της γρήγορης παράδοσης, το οποίο έχει δώσει εδώ και καιρό στην εταιρεία το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Η Temu -και όχι η Amazon- είναι αυτή που ήρθε να αποδείξει πως τελικά υπάρχει ένας άλλος τύπος καταναλωτή εκεί έξω

Temu όπως TikTok;

Προς το παρόν, η Temu βρίσκεται σε μια νευρικότητα παρόμοια με αυτή που βρίσκεται η κινεζική εφαρμογή βίντεο TikTok.

Όπως επισημαίνει το Bloomberg, αυτό σημαίνει πως η συνέχιση της ευημερίας της Temu δεν εξαρτάται μόνο από τον Τραμπ. Η Amazon και το TikTok Shop ανταγωνίζονται όλο και περισσότερο για τους ίδιους αγοραστές με χαμηλό προϋπολογισμό, και η Temu, ενώ παρουσιάζει ενθαρρυντικά σημάδια διατήρησης των πελατών της, εξακολουθεί να δαπανά για διαφημιστικούς σκοπούς με ρυθμό που ίσως είναι δύσκολο να διατηρηθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή