Συνεχές είναι από την αρχή του χρόνου το λανσάρισμα προσφορών σε όλους τους τομείς της λιανικής τραπεζικής από τα πιστωτικά ιδρύματα. Ο στόχος της στρατηγικής που εφαρμόζουν είναι διπλός.

Από τη μία πλευρά θέλουν να αυξήσουν τον αριθμό των πελατών με σταθερή ροή εισοδήματος και καταθέσεις τουλάχιστον 50.000 ευρώ, στους οποίους οι χορηγήσεις ενέχουν μικρότερο ρίσκο και από την άλλη να διαθέσουν νέα προγράμματα που παράγουν εισόδημα από τόκους και προμήθειες στους υφιστάμενους πελάτες.

Η τρέχουσα συγκυρία είναι ιδιαίτερη, καθώς από τη μία πλευρά τα έσοδα από τόκους βαίνουν προς χαμηλότερα επίπεδα λόγω της χαλάρωσης της νομισματικής πολιτικής στη ζώνη του ευρώ και από την άλλη οι ψηφιακές τράπεζες συνεχίζουν την αύξηση του πελατολογίου τους στη χώρα μας.

Τα κίνητρα

Τα πιστωτικά ιδρύματα λοιπόν δίνουν πλήθος κινήτρων στα φυσικά πρόσωπα για να τα επιλέξουν προς ικανοποίηση των πάσης φύσεως αναγκών τους. Συγκεκριμένα:

– Στεγαστικά δάνεια

Η μεγαλύτερη έμφαση δίνεται αυτήν τη στιγμή στις χορηγήσεις μέσω του προγράμματος «Σπίτι Μου».

Σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο της δράσης, όπου οι τράπεζες συμμετείχαν σε κάθε χορήγηση με ποσοστό 25%, στον εν εξελίξει δεύτερο γύρο διαμορφώνεται στο 50%.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουν σημαντικό κίνητρο να τρέξουν το πρόγραμμα γρήγορα και να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια από την πίτα του 1 δισ. ευρώ.

Για να προσελκύσουν πελάτες έχουν ρίξει τα spreads στα συγκεκριμένα δάνεια σε επίπεδα που συνήθως εξασφαλίζουν ενδιαφερόμενοι με καλύτερη πιστοληπτική εικόνα και εισοδηματικό προφίλ.

Ειδικότερα κινούνται κατά μέσο όρο στο 1,5% – 1,6%, πλέον των δεικτών euribor.

Παράλληλα, δεν χρεώνουν έξοδα στις νέες χορηγήσεις, ενώ μη συστημικό πιστωτικό ίδρυμα επιδοτεί ακόμη και τους λογαριασμούς ρεύματος στις κατοικίες που θα χρηματοδοτηθούν.

– Καταναλωτικά δάνεια

Εδώ η μάχη δίνεται κυρίως σε επίπεδο δωρεάν παροχών, παρά στα επιτόκια.

Συγκεκριμένα, κατά καιρούς οι τράπεζες ενεργοποιούν προσφορές μέσω των οποίων όσοι λάβουν χρηματοδότηση κερδίζουν δωρεάν αγορές σε συνεργάτες του προγράμματος επιβράβευσης των καρτών τους.

Για παράδειγμα, αυτήν την περίοδο συστημικός όμιλος δίνει 50 ευρώ δώρο σε όσους πάρουν προσωπικό δάνειο μέσω των ηλεκτρονικών του υπηρεσιών.

Επιπλέον όλες οι τράπεζες έχουν απλοποιήσει τη διαδικασία των αιτήσεων, η οποία ολοκληρώνεται μέσω e-banking ή m-banking, ενώ η αξιολόγησή τους γίνεται ακόμη και εντός μερικών λεπτών εάν τα στοιχεία του πελάτη είναι επικαιροποιημένα.

Με τον τρόπο αυτό θέλουν να ενισχύσουν τις εργασίες από τα στιγμιαία αυτά μικρά κατά κύριο λόγο καταναλωτικά δάνεια, τα οποία μπορούν να αποφέρουν σημαντικό κέρδος, μιας και τα επιτόκια κινούνται σε διψήφια ποσοστά.

– Λογαριασμοί μισθοδοσίας / σύνταξης

Μισθωτοί του δημοσίου και συνταξιούχοι βρίσκονται αναμφίβολα στο στόχαστρο των τραπεζών. Το γεγονός πως ό,τι κι αν συμβεί, κάθε μήνα χρήματα πιστώνονται στο λογαριασμό τους, τους καθιστά μήλον της Έριδος.

Με χαμηλό ρίσκο οι τράπεζες μπορούν να διαθέσουν δανειακά προγράμματα, αλλά και άλλα προϊόντα από τα οποία κερδίζουν προμήθειες.

Ενδεικτικές είναι οι προσφορές που έχουν ενεργοποιήσει δύο συστημικοί όμιλοι, κάνοντας δώρο 100 ευρώ σε όσους τους προτιμήσουν για να λαμβάνουν το μισθό ή τη σύνταξής τους.

Πρόκειται για την αξία των δωρεάν αγορών που μπορούν να πραγματοποιήσουν σε συνεργάτες των προγραμμάτων επιβράβευσης.

– Κάρτες

Οι πιστωτικές κάρτες καταγράφουν μία σταθεροποίηση τα τελευταία χρόνια, μετά τη σημαντική υποχώρηση του αριθμού τους στα χρόνια της κρίσης.

Πρόκειται για ένα προϊόν που μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα στα πιστωτικά ιδρύματα τόσο μέσω των ετήσιων συνδρομών, όσο και μέσω των τόκων από οφειλές που δεν εξοφλούνται στο 100% μέχρι την ημερομηνία πληρωμής κάθε λογαριασμού.

Για την αύξηση των σχετικών πωλήσεων οι τράπεζες έχουν ενεργοποιήσει εκ νέου την τηλεφωνική προώθηση καρτών σε υφιστάμενους πελάτες, ενώ λανσάρουν συνεχώς προσφορές επιβράβευσης.

Για παράδειγμα προσφέρουν δώρα καλωσορίσματος, στο πλαίσιο των συστημάτων ανταμοιβής ή διαθέτουν τις κάρτες με μειωμένη ή ακόμη και μηδενική συνδρομή για τον πρώτο χρόνο.

– Εύποροι

Πρόκειται για την κατηγορία πελατών που μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα στις τράπεζες.

Τα υψηλότερα εισοδήματα, τα διαθέσιμα αποταμιευτικά υπόλοιπα της τάξης των 50.000 ευρώ τουλάχιστον και το ικανοποιητικό τις περισσότερες φορές πιστοληπτικό προφίλ, αποτελούν τα βασικά της πλεονεκτήματα.

Έτσι, οι τράπεζες μπορούν να κερδίσουν τόσο από τόκους, μέσω διάθεσης δανείων, όσο και από προμήθειες με ασφαλιστικά και επενδυτικά προγράμματα.

Για το λόγο αυτό διαθέτουν το σύνολο σχεδόν του προϊοντικού τους χαρτοφυλακίου με προνομιακούς όρους, ενώ παρέχουν προσωποποιημένη εξυπηρέτηση μέσω εξειδικευμένων συμβούλων, ακόμη και εξ αποστάσεως με το video-banking.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται
Επιχειρήσεις |

Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται

Η ανάδειξη του νερού Βίκος ως το Νο1* φυσικό μεταλλικό νερό για το 2024 δεν είναι τυχαία - Είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα και στη βιωσιμότητα