
Εξακολουθεί να πιέζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία μέσω διαφόρων φορέων για να συμπεριλάβει η Κομισιόν τη στρατηγική ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα στην επικείμενη «πράσινη» βιομηχανική συμφωνία ή άλλως «Clean Industrial Deal».
Μετά την κοινή δήλωση της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων των χωρών μελών της ΕΕ (European Community Shipowners Associations – ECSA) με τον φορέα της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας (Α4Ε) και την περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment, (T&E) για τα εναλλακτικά καύσιμα, χθες ακολούθησε νέα κοινή δήλωση της ECSA με άλλους πέντε φορείς που εκπροσωπούν τα εναλλακτικά καύσιμα, μέσω της κοινής πλατφόρμας που έχουν δημιουργήσει.
Η πλατφόρμα για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα υπογραμμίζει τα σημαντικά επενδυτικά εμπόδια, που ορθώνονται και «υπονομεύουν» την παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Μεταξύ των εμποδίων εντοπίζει το υψηλό κόστος παραγωγής, τους τεχνολογικούς κινδύνους και την αναντιστοιχία μεταξύ των προσδοκιών των παραγωγών για την τιμολόγησή τους και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.
Μέτρα
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η Πλατφόρμα Καθαρών Ναυτιλιακών Καυσίμων καλεί την Επιτροπή να:
- Να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που χρειάζεται η ναυτιλία στην επερχόμενη στρατηγική της «Clean Industrial Deal».
- Να αξιοποιήσει το Σχέδιο Επενδύσεων για τις Βιώσιμες Μεταφορές (STIP), ώστε να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους που αφορούν τις επενδύσεις που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
- Να απομειώσει τον κίνδυνο σε έργα μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και των εθνικών εσόδων από το ΣΕΔΕ για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα.
- Να διευκολύνει τα λιμάνια στον ρόλο τους ως ενεργειακών κόμβων μέσω εντολών για υποδομές καυσίμων.
Οι εκπρόσωποι των ECSA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EWABA, Hydrogen Europe και Methanol Institute σε δηλώσεις τους υπογραμμίζουν την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης της παραγωγής εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων. Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση του γ.γ. της ECSA Σωτήρη Ράπτη, ο οποίος δήλωσε ότι «η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας».
Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές πρέπει να συμβαδίζει με τη ανταγωνιστικότητα του συνόλου της βιομηχανίας πρόσθεσε από την πλευρά της η Λιάνα Γούτα, γενική διευθύντρια της FuelsEurope.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.