
Εξακολουθεί να πιέζει η ευρωπαϊκή ναυτιλία μέσω διαφόρων φορέων για να συμπεριλάβει η Κομισιόν τη στρατηγική ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα στην επικείμενη «πράσινη» βιομηχανική συμφωνία ή άλλως «Clean Industrial Deal».
Μετά την κοινή δήλωση της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων των χωρών μελών της ΕΕ (European Community Shipowners Associations – ECSA) με τον φορέα της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας (Α4Ε) και την περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment, (T&E) για τα εναλλακτικά καύσιμα, χθες ακολούθησε νέα κοινή δήλωση της ECSA με άλλους πέντε φορείς που εκπροσωπούν τα εναλλακτικά καύσιμα, μέσω της κοινής πλατφόρμας που έχουν δημιουργήσει.
Η πλατφόρμα για τα καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα υπογραμμίζει τα σημαντικά επενδυτικά εμπόδια, που ορθώνονται και «υπονομεύουν» την παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία. Μεταξύ των εμποδίων εντοπίζει το υψηλό κόστος παραγωγής, τους τεχνολογικούς κινδύνους και την αναντιστοιχία μεταξύ των προσδοκιών των παραγωγών για την τιμολόγησή τους και της ανάγκης των χρηστών για ευέλικτες συμβάσεις.
Μέτρα
Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, η Πλατφόρμα Καθαρών Ναυτιλιακών Καυσίμων καλεί την Επιτροπή να:
- Να συμπεριλάβει τα ανανεώσιμα καύσιμα και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα και τις καινοτόμες τεχνολογίες που χρειάζεται η ναυτιλία στην επερχόμενη στρατηγική της «Clean Industrial Deal».
- Να αξιοποιήσει το Σχέδιο Επενδύσεων για τις Βιώσιμες Μεταφορές (STIP), ώστε να ελαχιστοποιήσει τους κινδύνους που αφορούν τις επενδύσεις που απαιτούνται για την αύξηση της παραγωγής και της διανομής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία.
- Να απομειώσει τον κίνδυνο σε έργα μέσω δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης από την ΕΕ και των εθνικών εσόδων από το ΣΕΔΕ για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ για καθαρά καύσιμα.
- Να διευκολύνει τα λιμάνια στον ρόλο τους ως ενεργειακών κόμβων μέσω εντολών για υποδομές καυσίμων.
Οι εκπρόσωποι των ECSA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EWABA, Hydrogen Europe και Methanol Institute σε δηλώσεις τους υπογραμμίζουν την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης της παραγωγής εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων. Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση του γ.γ. της ECSA Σωτήρη Ράπτη, ο οποίος δήλωσε ότι «η διάθεση καθαρών καυσίμων αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας».
Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές πρέπει να συμβαδίζει με τη ανταγωνιστικότητα του συνόλου της βιομηχανίας πρόσθεσε από την πλευρά της η Λιάνα Γούτα, γενική διευθύντρια της FuelsEurope.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα