
Από τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο, μετοχικό και διοικητικό ηγέτη της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας ΙΟΝ, μέχρι τη Lidl, την Elbisco της οικογένειας Φιλίππου, τη βιομηχανία μπισκότων Βιολάντα, την Αθηναϊκή Οικογενειακή Αρτοποιία της οικογένειας Ρεμούνδου, κάμποσα γνωστά ζαχαροπλαστεία, ορισμένους εισαγωγείς, αλλά και το χαλβατζίδικο Κρητικός στον Πειραιά που οδεύει πλέον προς την τέταρτη γενιά χαλβαδοποιών, άπαντες έχουν υποκύψει στη viral σοκολάτα Ντουμπάι (Dubai Chocolate)!
Σοκολάτα: Έρχονται νέες αυξήσεις στις τιμές – Τι λέει στον ΟΤ ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Σοκολάτες, μπισκότα, μπάρες, αλλά και νεωτερικοί χαλβάδες εν όψει Καθαράς Δευτέρας και Σαρακοστής έχουν κατακλύσει τα φυσικά και κυρίως τα ψηφιακά ράφια, αφού μόνο στην πλατφόρμα του Skroutz βρίσκει κάποιος 28 διαφορετικά προϊόντα που παραπέμπουν στην ανακάλυψη της βρετανο-αιγύπτιας Σάρα Χαμούντα η οποία έχοντας λιγούρες στη διάρκεια της εγκυμοσύνης της έφτιαξε στην κουζίνα του σπιτιού της στο Ντουμπάι μια σοκολάτα γεμιστή με κρέμα φιστικιού και τραγανό κανταΐφι.
Τα υπόλοιπα τα ανέλαβε το TikTok και πλέον η πανάκριβη Dubai Chocolate, που έχει λίγη σοκολάτα και πολλά άλλα συστατικά, έχει γίνει παγκόσμιο trend, φτάνοντας μέχρι και στα γερμανικά δικαστήρια, τα οποία έκριναν ποιος έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί τον όρο «σοκολάτα Ντουμπάι» για τα προϊόντα του.
Μάχη κατοχυρώσεων για τη Dubai Chocolate και στην Ελλάδα
Σε αγώνα δρόμου για να κατοχυρωθεί με κάποιο τρόπο το όνομα Dubai Chocolate έχει αρχίσει και στην ελληνική αγορά.
Η Αθηναϊκή Οικογενειακή Αρτοποιία ΑΒΕΕ της οικογένειας Ρεμούνδου που εμπορεύεται αρτοσκευάσματα και μπισκότα Ferró και Ρεμούνδος, μπόρεσε να κατοχυρώσει στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας Εμπορικών Σημάτων φράση που περιέχει το Dubai Chocolate. Συγκεκριμένα κατοχυρώθηκε το «FERRO Dubai Chocolate Flavour».
Επίσης έχει κατοχυρωθεί το «ΒΙΟΛΑΝΤΑ COOKIES DUBAI» από την βιομηχανία Βιολάντα και τα «Full Bite Dubai Choco Style» και «Soft Kings Dubai Choco Style» από την Elbisco. Η ΙΟΝ έχει κατοχυρώσει τη φράση Break Dubai.
Αρνητική απάντηση είχαν εισπράξει νωρίτερα για το «Dubai Chocolate» η S Square – Smart Strategies Μον. ΙΚΕ, με διαχειρίστρια τη Στέλλα Μίγκλεϊ και η κυπριακών συμφερόντων DID Commercial Enterprises Limited, με μέτοχο τον Παναγιώτη Κατριβέση.
Ενώ και η αίτηση της Αθηναϊκής Οικογενειακής Αρτοποιίας για κατοχύρωση του σήματος «Dubai Chocolate» για διάφορα είδη ζαχαροπλαστικής είχε απορριφθεί.
Ας σημειωθεί ότι η αυθεντική Dubai Chocolate από την Fix Dessert Chocolatier, την εταιρεία της Σάρα Χαμούντα, διατίθεται σε περιορισμένες ποσότητες μόνο μέσω της Deliveroo, με τιμή περίπου 16 ευρώ το κομμάτι, ενώ δεν υπάρχουν καταστήματα λιανικής πώλησης.
Νέο λανσάρισμα
Ωστόσο η Σάρα Χαμούντα και ο σύζυγός της Γέζεν Αλάνι έχουν ήδη κάνει ένα βήμα πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό, καθώς η εταιρεία τους FIX Dessert Chocolatier (οι ίδιοι λένε ότι το FIX σημαίνει Freaking Incredible eXperience – Φοβερά Απίστευτη Εμπειρία) κυκλοφόρησαν μια μπάρα σοκολάτας φτιαγμένη με καραμελωμένα πεκάν και μπισκότα με την επωνυμία «Catch Me If Pecan».
Πρόκειται για ένα προκλητικό λογοπαίγνιο που σύμφωνα με το ζευγάρι είναι ο τρόπος τους να λένε στον υπόλοιπο κόσμο της σοκολάτας «πρόλαβέ μας».
Εάν οι παντός είδους influencers βρουν ένα πιασάρικο όνομα για τη νέα δημιουργία της αιγυπτιο-βρετανίδας δεν αποκλείεται το Πάσχα να δούμε και στα ελληνικά ράφια σοκολατένια αυγά και λαγουδάκια με καραμελωμένα πεκάν και μπισκότα και λιγότερη σοκολάτα…
Πώς η σοκολάτα –από το Ντουμπάι και όχι μόνο- εκτινάσσει τον πληθωρισμό
Όμως η γλύκα της σοκολάτας συνοδεύεται από την πίκρα στις τιμές, αφού το κόστος του κακάο έχει χτυπήσει «κόκκινο» στα διεθνή χρηματιστήρια κυρίως λόγω προβλημάτων στις καλλιέργειες και των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην Ακτή Ελεφαντοστού και την Γκάνα, όπου παράγεται περίπου το 60% των παγκόσμιων ποσοτήτων κακάο.
Σύμφωνα πάντως με το Trading Economics, η τιμή του κακάο, που κατέγραψε ιστορικό υψηλό τον περασμένο Δεκέμβριο, μειώνεται από τις αρχές του 2025. Συγκεκριμένα, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του κακάο βυθίστηκαν κάτω από τα 9.400 δολάρια ανά τόνο, πλησιάζοντας σε χαμηλό τριών μηνών, καθώς οι ανησυχίες για την εξασθένιση της ζήτησης αυξάνονται εν μέσω ρεκόρ στις τιμές καταναλωτή.
Στα καθ’ ημάς, με βάση πληροφορίες από στελέχη του λιανεμπορίου που έχει διάθεσή του ο ΟΤ, οι τιμές στα σοκολατοειδή «τρέχουν» στο ράφι με ρυθμό της τάξης του +19% σε σχέση τον περσινό Φεβρουάριο. Την ίδια ώρα που ο καφές, το άλλο προϊόν που έχει «χτυπηθεί» από την κλιματική κρίση, παρουσιάζει ετήσια άνοδο τον Φεβρουάριο στο +13-14%.
Ας σημειωθεί ότι αυτές οι δύο κατηγορίες επηρεάζουν αρνητικά τον πληθωρισμό κατά 1%, ποσοστό ιδιαίτερα σημαντικό μιας και ως πρώτη ύλη «ακουμπούν» σε ένα διευρυμένο κωδικολόγιο προϊόντων. Για να διατηρηθεί λοιπόν το περιβάλλον σταθερών τιμών στο ράφι και να μην υπάρξουν αρνητικές επιδράσεις στον πληθωρισμό των τροφίμων και βασικών ειδών καθημερινής ανάγκης θα πρέπει οι τιμές σε άλλες κατηγορίες να μειώνονται αναλόγως για να υπάρξει εξισορρόπηση. Προς το παρόν οι «κραδασμοί» από την άνοδο των τιμών σε σοκολατοειδή, κακάο και καφέ απορροφούνται σε μεγάλο βαθμό από τις μειώσεις των τιμών στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, καθώς και καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ., ενώ η σταδιακή υποχώρηση των τιμών στο ελαιόλαδο επίσης συμβάλει στο να μην ξεφύγει συνολικά ο πληθωρισμός του καλαθιού, αλλά όχι όσο θα φανταζόταν κάποιος μιας και από το κανάλι των σούπερ μάρκετ διακινείται η μικρότερη ποσότητα του εν λόγω προϊόντος.
Η ανησυχία παραμένει και αυξάνεται διότι στον κατάλογο των προϊόντων των οποίων οι τιμές αυξάνονται προστίθενται σταδιακά κι άλλα είδη, όπως για παράδειγμα τα εισαγόμενα τυριά (γκούντα κ.ά.) που έχουν σημαντική συμμετοχή στον τελικό λογαριασμό. Εξ ου και ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, πιέζει προς όλες τις κατευθύνσεις (σούπερ μάρκετ, βιομηχανία, εισαγωγείς, πολυεθνικές) για να μην υπάρξουν νέες αυξήσεις και να διατηρηθεί ο πληθωρισμός των τροφίμων και των βασικών ειδών διαβίωσης γύρω στο μηδέν.


Latest News

Edison: Ισχυρές οι προοπτικές της Theon το 2025
Η ζήτηση για στρατιωτικό εξοπλισμό συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην Ευρώπη, που αποτελεί το 82% των εσόδων της Theon, επισημαίνει η Edison

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων