
Τουλάχιστον 47 πλοία έχουν έχουν ξαναρχίσει να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ από τις αρχές Φεβρουαρίου αντί να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή μέσω Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, δήλωσε ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Osama Rabie. Όπως εκτίμησε, ακόμα περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες θα επιστρέψουν καθώς βελτιώνεται η περιφερειακή σταθερότητα μετά την κατάπαυση του πυρός Χαμάς-Ισραήλ στις 19 Ιανουαρίου 2025.
Μιλώντας στο 14ο ετήσιο Διεθνές Συνέδριο Θαλάσσιων Μεταφορών και Logistics (MARLOG), ο Rabie τόνισε την Κυριακή τη δέσμευση της SCA σε μακροπρόθεσμα αναπτυξιακά σχέδια για τη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας της πλωτής οδού και των υπηρεσιών πελατών παρά τις προκλήσεις.
Το συνέδριο που πραγματοποιήθηκε από τις 23 έως τις 25 Φεβρουαρίου στην Αλεξάνδρεια, αποτελεί βασική πλατφόρμα για τη συζήτηση για το μέλλον των τομέων των θαλάσσιων μεταφορών και της εφοδιαστικής.
Διώρυγα Σουέζ: Μείωση εσόδων κατά 60%
Το 2024, οι επιθέσεις των Χούτι σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασαν σοβαρά τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ, τα οποία μειώθηκαν κατά πάνω από 60% σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ως αποτέλεσμα, πολλές ναυτιλιακές εταιρείες άλλαξαν τη διαδρομή των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρακάμπτοντας τη διώρυγα.
Ο Rabie αναγνώρισε ότι η κρίση έθεσε σημαντικές προκλήσεις, διαταράσσοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Τόνισε την ανάγκη διεθνούς συνεργασίας για τον μετριασμό αυτών των διαταραχών και τη διατήρηση της ροής της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Για να μειώσει τον αντίκτυπο αυτών των εντάσεων, η SCA εφάρμοσε διάφορα στρατηγικά μέτρα, όπως η επικοινωνία με ναυτιλιακές εταιρείες, η σταθεροποίηση των τιμών και η επέκταση των ναυτιλιακών και υλικοτεχνικών υπηρεσιών της για την υποστήριξη πελατών κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Rabie τόνισε επίσης την επιτυχημένη επέκταση του νότιου τμήματος της διώρυγας, το οποίο είναι πλέον πλήρως ενσωματωμένο στους παγκόσμιους εμπορικούς δρόμους.
Αυτή η αναβάθμιση ενισχύει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, μειώνει τον αντίκτυπο των ρευμάτων νερού στα διερχόμενα πλοία και ενισχύει τη χωρητικότητα του καναλιού επιτρέποντας τη διέλευση έξι έως οκτώ επιπλέον πλοίων καθημερινά.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.