
Τουλάχιστον 47 πλοία έχουν έχουν ξαναρχίσει να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ από τις αρχές Φεβρουαρίου αντί να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή μέσω Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, δήλωσε ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) Osama Rabie. Όπως εκτίμησε, ακόμα περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες θα επιστρέψουν καθώς βελτιώνεται η περιφερειακή σταθερότητα μετά την κατάπαυση του πυρός Χαμάς-Ισραήλ στις 19 Ιανουαρίου 2025.
Μιλώντας στο 14ο ετήσιο Διεθνές Συνέδριο Θαλάσσιων Μεταφορών και Logistics (MARLOG), ο Rabie τόνισε την Κυριακή τη δέσμευση της SCA σε μακροπρόθεσμα αναπτυξιακά σχέδια για τη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας της πλωτής οδού και των υπηρεσιών πελατών παρά τις προκλήσεις.
Το συνέδριο που πραγματοποιήθηκε από τις 23 έως τις 25 Φεβρουαρίου στην Αλεξάνδρεια, αποτελεί βασική πλατφόρμα για τη συζήτηση για το μέλλον των τομέων των θαλάσσιων μεταφορών και της εφοδιαστικής.
Διώρυγα Σουέζ: Μείωση εσόδων κατά 60%
Το 2024, οι επιθέσεις των Χούτι σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασαν σοβαρά τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ, τα οποία μειώθηκαν κατά πάνω από 60% σε περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ως αποτέλεσμα, πολλές ναυτιλιακές εταιρείες άλλαξαν τη διαδρομή των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, παρακάμπτοντας τη διώρυγα.
Ο Rabie αναγνώρισε ότι η κρίση έθεσε σημαντικές προκλήσεις, διαταράσσοντας τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Τόνισε την ανάγκη διεθνούς συνεργασίας για τον μετριασμό αυτών των διαταραχών και τη διατήρηση της ροής της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Για να μειώσει τον αντίκτυπο αυτών των εντάσεων, η SCA εφάρμοσε διάφορα στρατηγικά μέτρα, όπως η επικοινωνία με ναυτιλιακές εταιρείες, η σταθεροποίηση των τιμών και η επέκταση των ναυτιλιακών και υλικοτεχνικών υπηρεσιών της για την υποστήριξη πελατών κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Rabie τόνισε επίσης την επιτυχημένη επέκταση του νότιου τμήματος της διώρυγας, το οποίο είναι πλέον πλήρως ενσωματωμένο στους παγκόσμιους εμπορικούς δρόμους.
Αυτή η αναβάθμιση ενισχύει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, μειώνει τον αντίκτυπο των ρευμάτων νερού στα διερχόμενα πλοία και ενισχύει τη χωρητικότητα του καναλιού επιτρέποντας τη διέλευση έξι έως οκτώ επιπλέον πλοίων καθημερινά.


Latest News

«Κοπή χάλυβα» για το δεύτερο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς οχημάτων της Neptune Lines
Στις 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η παραδοσιακή τελετή κοπής χάλυβα που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου.

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.