Οι εταιρείες κρυπτονομισμάτων αυξάνουν τις αθλητικές τους επενδύσεις και χορηγίες, καθώς προσπαθούν να επωφεληθούν από τον ανανεωμένο ενθουσιασμό για τον κλάδο μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Ορισμένες από τις πιο διακεκριμένες συναλλαγές αυτόν τον μήνα περιλάμβαναν την αγορά από τον όμιλο stablecoin Tether ποσοστού 5% στη Γιουβέντους, την πιο επιτυχημένη ποδοσφαιρική ομάδα της Ιταλίας με 36 τίτλους πρωταθλήματος, ενώ το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων Gato.io έκλεισε συμφωνία branding με την ομάδα αγώνων Formula One Red Bull Racing.

Οι συμφωνίες έρχονται καθώς η βιομηχανία κρυπτονομισμάτων γιορτάζει μια ανάκαμψη που εν μέρει οφείλεται στην υποστήριξη του Τραμπ, ο οποίος λάνσαρε το δικό του κρυπτονόμισμα λίγες ημέρες πριν από την επιστροφή του στον Λευκό Οίκο τον περασμένο μήνα. Η εκλογική του νίκη εκτόξευσε το bitcoin σε πάνω από 100.000 δολάρια, οδηγώντας σε όγκο συναλλαγών ρεκόρ και ανεβάζοντας τις περιουσίες των επιχειρήσεων κρυπτονομισμάτων.

Ενώ η κατάρρευση του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων FTX στα τέλη του 2022 άφησε πολλές αθλητικές ομάδες και πρωταθλήματα χωρίς χρήματα, η ανάκαμψη του bitcoin έδωσε νέα πνοή στην ικανότητα του τομέα να χρηματοδοτεί αθλητικές χορηγίες.

Οι επιχειρήσεις κρυπτονομισμάτων έχουν συνάψει 22 συμφωνίες με αθλητικές ομάδες φέτος, σε σύγκριση με 18 την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον οργανισμό μάρκετινγκ SportQuake. Ο αριθμός των συμφωνιών αυξήθηκε σε 117 πέρυσι, από 93 το προηγούμενο έτος, αλλά εξακολουθεί να είναι χαμηλότερος από τις 173 συμφωνίες που συνήφθησαν το 2022.

Κρυπτονομίσματα: Χάκερ έκλεψαν 1,5 δισ. δολ. απο την εταιρεία Bybit

Η άνοδος των συναλλαγών

Η μέση αξία των νέων συμφωνιών από την αρχή του 2025 είναι περίπου 4,3 εκατ. δολάρια, ανακοίνωσε ο οργανισμός, σε σύγκριση με 2,6 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Για το σύνολο του 2024, η ετήσια αξία των νέων συμφωνιών που ανακοινώθηκαν ανήλθε σε 305 εκατ. δολάρια, αυξημένη από 247 εκατ. δολάρια το 2023, αλλά λιγότερο από το μισό της μέγιστης αξίας του 2022, που ήταν 681 εκατ. δολάρια.

Άλλες συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν φέτος περιλαμβάνουν μια συνεργασία αυτόν τον μήνα μεταξύ της Coinbase και της ομάδας F1 Aston Martin Aramco που υποστηρίζεται από τη Σαουδική Αραβία, η οποία πληρώθηκε με stablecoins. Το ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων XBO.com έγινε επίσημος χορηγός της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Αργεντινής αυτή την εβδομάδα.

Ο τζόγος και η απαγόρευση

Οι χορηγίες και οι συμφωνίες εμπορικής επωνυμίας με μεγάλες αθλητικές ομάδες βοηθούν τις επιχειρήσεις κρυπτονομισμάτων να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό και μπορούν δυνητικά να προσελκύσουν χιλιάδες περισσότερους εμπόρους λιανικής να αγοράσουν και να ανταλλάξουν μάρκες.

Αλλά η εικόνα του τομέα έχει επίσης υποφέρει από τη σύνδεσή του με άλλες επικίνδυνες βιομηχανίες, όπως ο τζόγος, η διαφήμιση του οποίου θα απαγορευτεί από το μπροστινό μέρος στις φανέλες των ομάδων στην Premier League της Αγγλίας από τη σεζόν 2025/26.

Εκτός από την πιθανή ζημία στη δική τους φήμη, οι αθλητικοί οργανισμοί κινδυνεύουν επίσης να κατηγορηθούν ότι εκθέτουν τους φιλάθλους σε πιθανές οικονομικές απώλειες, δήλωσε ο ειδικός σε θέματα αθλητικού μάρκετινγκ Tim Crow, τονίζοντας την ανάγκη να πραγματοποιείται η δέουσα επιμέλεια για κάθε εμπορικό εταίρο.

Το 2021, ο βρετανικός εποπτικός φορέας διαφήμισης επέπληξε την ποδοσφαιρική ομάδα Arsenal για την προώθηση «κουπονιών φιλάθλων» που, σύμφωνα με τον φορέα, δεν υπογράμμιζε επαρκώς τον επενδυτικό κίνδυνο. Εκείνη την εποχή, η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων επέπληξε μια σειρά εταιρειών για προωθητικές ενέργειες που συνδέονταν με κρυπτογραφικά περιουσιακά στοιχεία.

Τι γίνεται με τα στοιχήματα

Αυτό δεν έχει αποτρέψει τους οίκους στοιχημάτων κρυπτονομισμάτων από το να συμμετάσχουν στη διαδικασία, με την Sportsbet.io, ένα κρυπτογραφημένο αθλητικό στοίχημα και διαδικτυακό καζίνο, να γίνεται τον περασμένο μήνα ο κύριος συνεργάτης του πρωταθλήματος παικτών του σνούκερ και δύο άλλων μεγάλων τουρνουά. Ο όμιλος κρυπτογραφικών στοιχημάτων Cloudbet υπέγραψε τον περασμένο μήνα συμφωνία με την Professional Fighters League, μια ομάδα μικτών πολεμικών τεχνών των ΗΠΑ.

«Αν συνδέσετε τον σύλλογό σας με ένα εμπορικό σήμα, αυτό επομένως υποδηλώνει στους οπαδούς σας ότι τους εμπιστεύεστε», δήλωσε ο Crow, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Crow Business Services για να προσθέσει: «Καλύτερα να σιγουρευτείτε πολύ καλά ότι έχετε κάνει τη δέουσα επιμέλεια γι’ αυτούς, ώστε να μην αποδειχθεί ότι οι οπαδοί σας το μετανιώνουν».

Οι συμφωνίες εταιρειών κρυπτονομισμάτων και αθλητισμού απολαμβάνουν μια επιστροφή από τότε που η κατάρρευση της FTX και η φυλάκιση του πρώην αφεντικού της Σαμ Μπάνκμαν-Φριντ ανάγκασαν σε επανεξέταση των συμφωνιών. Η επιχείρηση είχε έναν μακρύ κατάλογο χορηγιών, αλλά η πτώχευσή της προκάλεσε την απώλεια χρημάτων χιλιάδων απλών επενδυτών και άμβλυνε την όρεξη των αθλητικών ομάδων για την υπογραφή συμφωνιών με εταιρείες κρυπτονομισμάτων.

Ο έντονος ανταγωνισμός για τα δολάρια των χορηγιών σημαίνει ότι οι περισσότεροι κάτοχοι εμπορικών δικαιωμάτων στον αθλητισμό είναι αυτοί που παίρνουν τις προσφορές και όχι αυτοί που καθορίζουν τις τιμές, πρόσθεσε ο Crow.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport