Κατά 37% αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προώθησαν τα EVs προκειμένου να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων αυτή τη χρονιά.

Οι παραδόσεις EV αυξήθηκαν κατακόρυφα σε αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που είδαν το φως της δημοσιότητας την Τρίτη.

Την ίδια στιγμή, οι συνολικές πωλήσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους μειώθηκαν κατά 2,1% λόγω της μειωμένης ζήτησης για plug-in υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα.

Δύσκολη χρονιά

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται για άλλη μια δύσκολη χρονιά, με τους αυστηρότερους στόχους για την αντιμετώπιση της ρύπανσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να τους αναγκάζουν να πουλήσουν περισσότερα EV ή να διακινδυνεύσουν να τους επιβληθούν πρόστιμα.

Ενώ παρά το γεγονός ότι έχουν υποφέρει από τις φθίνουσες πωλήσεις στην Κίνα, τώρα αντιμετωπίζουν και την απειλή πρόσθετων δασμών στις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

EV

Πιέσεις

Παρά την ισχυρή εμφάνιση των EV τον Ιανουάριο, η βιομηχανία περιμένει να λάβει κάποια «ανακούφιση» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Υπενθυμίζετι πως η Γαλλία πιέζει την ΕΕ να δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών ρύπων φέτος, ανέφερε το Bloomberg τη Δευτέρα.

Ένα στέλεχος της Renault SA δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι είναι «100% σίγουρος» ότι οι Βρυξέλλες θα χαλαρώσουν τους κανόνες για να προστατεύσουν τους τοπικούς κατασκευαστές.

Ο Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος πρόκειται να γίνει ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας μετά την εκλογική του νίκη την Κυριακή, υποστήριξε ότι οι πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πρέπει να συνεχιστούν και μετά τη σταδιακή κατάργηση που έχει προγραμματιστεί για το 2035.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν εδώ και μήνες ότι κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ επειδή δεν θα επιτύχουν τους στόχους της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων.

Οι εναλλακτικές λύσεις που συζητήθηκαν, περιλαμβάνουν την καθιέρωση πολυετών περιόδων συμμόρφωσης ή τη δυνατότητα στους κατασκευαστές να συγκεντρώνουν ή να δανείζονται μονάδες CO2 για πολλά χρόνια.

Η Επιτροπή έχει συνομιλήσει με τη βιομηχανία και θα παρουσιάσει σχέδιο δράσης στις 5 Μαρτίου.

Oι συνολικές πωλήσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους μειώθηκαν κατά 2,1% λόγω της μειωμένης ζήτησης για plug-in υβριδικά, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα

Συμπράξεις

Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που έχουν αποκαλύψει τις προθέσεις τους να ενώσουν το στόλο τους με κατασκευαστές EV που μπορούν να τους βοηθήσουν να συμμορφωθούν με τον κανονισμό.

Η Tesla Inc. – της οποίας οι ευρωπαϊκές πωλήσεις κατέρρευσαν κατά 45% τον περασμένο μήνα – προτίθεται να σχηματίσει μια ομάδα με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Toyota, η Ford και η Stellantis.

Η Mercedes-Benz Group AG σκοπεύει να συνεργαστεί με την Volvo Car AB και την Polestar.

Η Stellantis NV, η οποία αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο και παρουσιάζει αποτελέσματα την Τετάρτη, είδε τις πωλήσεις της στην περιοχή να υποχωρούν κατά 16%.

Η Volkswagen AG και η Renault SA κατέγραψαν αύξηση των παραδόσεων, ενώ οι πωλήσεις των νέων μοντέλων της BMW AG υποχώρησαν.

Εν τω μεταξύ, περισσότεροι πελάτες στρέφονται σε οχήματα που προσφέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης υποστηριζόμενο από μπαταρία. Οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων χωρίς φορτιστή αυξήθηκαν κατά 17% τον περασμένο μήνα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή