Η απαισιοδοξία για το μέλλον επέστρεψε στις ΗΠΑ καθώς ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης (Consumer Confidence Index) του Conference Board μειώθηκε κατά 7,0 μονάδες τον Φεβρουάριο στις 98,3 (1985=100). Ο Δείκτης Παρούσας Κατάστασης (PSI) —με βάση την αξιολόγηση των καταναλωτών για τις τρέχουσες συνθήκες των επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας— υποχώρησε 3,4 μονάδες στις 136,5.

Τον Φεβρουάριο, η καταναλωτική εμπιστοσύνη κατέγραψε τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Αύγουστο του 2021

Ο Δείκτης Προσδοκιών —με βάση τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές των καταναλωτών για το εισόδημα, τις επιχειρήσεις και τις συνθήκες της αγοράς εργασίας— υποχώρησε 9,3 μονάδες, στις 72,9. Για πρώτη φορά από τον Ιούνιο του 2024, ο Δείκτης Προσδοκιών ήταν κάτω από το όριο των 80 μονάδων που συνήθως σηματοδοτεί μια οικονομική ύφεση. Η καταληκτική ημερομηνία για τα προκαταρκτικά αποτελέσματα ήταν η 19η Φεβρουαρίου 2025.

«Τον Φεβρουάριο, η καταναλωτική εμπιστοσύνη κατέγραψε τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τον Αύγουστο του 2021», δήλωσε η Stephanie Guichard, Senior Economist, Global Indicators στο The Conference Board. «Αυτός είναι ο τρίτος συνεχόμενος μήνας σε μηνιαία πτώση, φέρνοντας τον Δείκτη στο κάτω μέρος του εύρους που καταγράφεται από το 2022. Από τις πέντε συνιστώσες του Δείκτη, μόνο η αξιολόγηση των καταναλωτών για τις τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες βελτιώθηκε, αν και ελαφρώς. Οι απόψεις για τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς εργασίας αποδυναμώθηκαν. Οι καταναλωτές έγιναν απαισιόδοξοι για τις μελλοντικές επιχειρηματικές συνθήκες και λιγότερο αισιόδοξοι για το μελλοντικό εισόδημα. Η απαισιοδοξία για τις μελλοντικές προοπτικές απασχόλησης επιδεινώθηκε και έφτασε σε υψηλό δέκα μηνών».

Η πτώση της εμπιστοσύνης τον Φεβρουάριο ήταν κοινή σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, αλλά ήταν η μεγαλύτερη για τους καταναλωτές μεταξύ 35 και 55 ετών. Η μείωση ήταν επίσης ευρείας βάσης μεταξύ των εισοδηματικών ομάδων, με τις μόνες εξαιρέσεις μεταξύ των νοικοκυριών που κερδίζουν λιγότερα από 15.000 δολάρια ετησίως και μεταξύ 100.000-125.000 δολάρια.

Οι απόψεις των καταναλωτών για την τρέχουσα και μελλοντική οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους ήταν λιγότερο θετικές, υποχωρώντας από τα υψηλά της σειράς που είχαν φτάσει τον Ιανουάριο. Το ποσοστό των καταναλωτών που αναμένουν ύφεση τους επόμενους 12 μήνες αυξήθηκε σε υψηλό εννέα μηνών. Η αισιοδοξία των καταναλωτών για το χρηματιστήριο υποχώρησε επίσης: μόνο το 46,8% των καταναλωτών περίμενε ότι οι τιμές των μετοχών θα αυξηθούν κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους—το μικρότερο ποσοστό από τον Απρίλιο του 2024 και από 54,2% τον Ιανουάριο. Αντίθετα, το 32,8% ανέμενε πτώση των τιμών των μετοχών, από 24,8% τον Ιανουάριο. Περισσότεροι από τους μισούς (51,7%) καταναλωτές ανέμεναν υψηλότερα επιτόκια τους επόμενους 12 μήνες. Το ποσοστό των καταναλωτών που αναμένουν χαμηλότερα επιτόκια μειώθηκε περαιτέρω στο 24,0% από 27,1% τον προηγούμενο μήνα.

Σε βάση κινητού μέσου όρου έξι μηνών, τα σχέδια αγοράς κατοικιών συνέχισαν να ανακάμπτουν, πιθανώς υποστηριζόμενα από την πολύ πρόσφατη πτώση των επιτοκίων των στεγαστικών δανείων. Από την άλλη πλευρά, τα σχέδια αγορών για αυτοκίνητα και εισιτήρια για μεγάλα ταξίδια μειώθηκαν, ενώ αξιοσημείωτη πτώση κατέγραψαν τα σχέδια για αγορά τηλεοράσεων και ηλεκτρονικών ειδών. Οι γενικές προθέσεις των καταναλωτών να αγοράσουν πρόσθετες υπηρεσίες τους επόμενους μήνες άλλαξαν ελάχιστα, αλλά οι προτεραιότητές τους άλλαξαν ελαφρώς: η προσωπική και υγειονομική περίθαλψη, καθώς και ο κινηματογράφος  και η ζωντανή ψυχαγωγία, ανέβηκαν στη λίστα προτεραιοτήτων, σε βάρος του streaming και των ταξιδιών. Τα σχέδια διακοπών συνέχισαν να έχουν πτωτική τάση.

Παρούσα κατάσταση

Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών για τις τρέχουσες επιχειρηματικές συνθήκες βελτιώθηκαν ελαφρώς τον Φεβρουάριο.

-Το 19,6% των καταναλωτών είπε ότι οι επιχειρηματικές συνθήκες ήταν «καλές», από 18,5% τον Ιανουάριο.

-Το 15,7% είπε ότι οι επιχειρηματικές συνθήκες ήταν «κακές», από 15,2%.

Οι απόψεις των καταναλωτών για την αγορά εργασίας ήταν λιγότερο θετικές τον Φεβρουάριο.

-Το 33,4% των καταναλωτών είπε ότι οι θέσεις εργασίας ήταν «άφθονες», από 33,9% τον Ιανουάριο.

-Το 16,3% των καταναλωτών είπε ότι οι θέσεις εργασίας ήταν «δύσκολα να βρεθούν», από 14,5%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή