Μια μικρή αλλά εξαιρετικά πολυτελή μάρκα κρουαζιέρας απέκτησε ο Φρανσουά Πινό μέσω της οικογενειακής επενδυτικής εταιρείας Artémis, σε μια κίνηση που αποκαλύπτει ότι έχει πολύ μεγαλύτερες φιλοδοξίες στον ταξιδιωτικό κλάδο.

Ο δισεκατομμυριούχος που βρίσκεται πίσω από μάρκες, όπως η Gucci και η Balenciaga, αποφάσισε να αυξήσει τις επενδύσεις του σε μια βιομηχανία που βρίσκεται μακριά από τη μόδα: την κρουαζιέρα.

Με την εξαγορά της Aqua, η Artémis δεσμεύεται για περαιτέρω ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρα

Η εξαγορά

Δέκα χρόνια αφού η ιδιωτική επενδυτική εταιρεία της οικογένειας Πινό, η Groupe Artémis, απέκτησε την ιδιοκτησία της γαλλικής εταιρείας κρουαζιέρας Ponant -η οποία διαθέτει 13 πλοία που είναι γνωστά για τα ταξίδια της στην Αρκτική και την Ανταρκτική- αγόρασε το πλειοψηφικό μερίδιο της Aqua Expeditions, μιας πολυτελούς εταιρείας που είναι γνωστή για την εξερεύνηση του αρχιπελάγους Raja Ampat της Ινδονησίας και του Περουβιανού Αμαζονίου με στυλ.

Οι όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αλλά η ανακοίνωση έγινε στα μέσα Ιανουαρίου. Ο Περουβιανός ιδρυτής της Aqua Expeditions, Φραντσέσκο Γκάλι Τζούγκαρο, παραμένει μέτοχος και θα συνεχίσει να διευθύνει τη μάρκα.

Η εξαγορά της Aqua είναι μικρή από πλευράς περιουσιακών στοιχείων: Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη διαθέτει μόλις πέντε πλοία, όλα με χωρητικότητα 40 επιβατών ή λιγότερο. Όμως η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την αύξηση του μεριδίου της οικογένειας Pinault στον κλάδο της πολυτελούς κρουαζιέρας.

Πινό

Το σωστό timing

Έρχεται σε μια αξιοσημείωτη στιγμή. Από τη μία πλευρά, οι αντίπαλοι του Πινό, ο Μπερνάρ Αρνό και η LVMH, διπλασιάζουν τις επενδύσεις τους σε πολυτελή θέρετρα και ταξιδιωτικές εμπειρίες – κυρίως στη στεριά, αν και η επένδυσή τους στο εμπορικό σήμα Orient Express περιλαμβάνει το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2026.

Από την άλλη πλευρά, οι μάρκες πολυτελών ξενοδοχείων επενδύουν σε κρουαζιέρες με μικρά πλοία, εμπνευσμένες από γιοτ, με τις Ritz-Carlton, Four Seasons και Aman να κατασκευάζουν τις δικές τους εκδοχές «πλωτών ξενοδοχείων».

Με την εξαγορά της Aqua, η Artémis δεσμεύεται για περαιτέρω ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας. Αυτό επισημαίνει εξάλλου και ο Ερβέ Γαστινέλ, επιχειρηματίας και ιστιοπλόος, ο οποίος εντάχθηκε στην Ponant ως διευθύνων σύμβουλος το 2021.

Τον έφεραν ο Πινό και ο γιος του Φρανσουά-Ανρί, που διευθύνει από κοινού την Artémis, για να επαναφέρει τη γραμμή κρουαζιέρας στα θετικά αποτελέσματα μετά το πλήγμα της πανδημίας.

Ο Γαστινέλ ανέφερε στο Bloomberg ότι στόχος της οικογένειας Πινό είναι να διπλασιάσει τα έσοδα της Ponant μέχρι το 2028. «Μετά την Covid-19 υπήρξε μια αναδιάταξη του τοπίου της βιομηχανίας», πρόσθεσε, μιλώντας στο Bloomberg. «Πολλές εταιρείες κρουαζιέρας είναι ανοιχτές για συνεργασία, εξαγορές, επενδύσεις».

Η κρουαζιέρα με μικρά πλοία

Παρόλο που η κρουαζιέρα με μικρά πλοία σε απομακρυσμένα μέρη είναι μια εξειδικευμένη αγορά, η οικογένεια Πινό θέλει να κερδίσει την αναγνώριση και σε αυτόν τον τομέα, ακολουθώντας την επιτυχία της Kering.

Παρά τη φήμη της για κορυφαίες μάρκες λιανικής πώλησης ειδών πολυτελείας, η Kering έχει δυσκολευτεί οικονομικά τα τελευταία χρόνια, με τις πωλήσεις της Gucci το τέταρτο τρίμηνο του 2024 να μειώνονται κατά 24%.

Οι Πινό θεώρησαν ότι ο Γαστινέλ ήταν το κατάλληλο πρόσωπο για αυτή τη δουλειά χάρη στην επιτυχημένη πορεία του στην κλιμάκωση μικρών εταιρειών: Ως διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας εταιρείας σκαφών αναψυχής Groupe Beneteau, ηγήθηκε μιας τετραετούς περιόδου ανάπτυξης που είδε τα έσοδα να αυξάνονται από 970 εκατομμύρια ευρώ σε περισσότερα από 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τώρα ο Γαστινέλ προσπαθεί να αναβαθμίσει την Ponant, με στόχο την ταχεία ανάπτυξη μέσω περισσότερων εξαγορών. Όπως τόνισεο ίδιος στο Bloomberg, σκέφτηκε να αγοράσει την Hurtigruten Expeditions, αλλά τα πέντε πλοία αυτής της εταιρείας, τα οποία φτάνουν περίπου τους 500 επιβάτες, φαίνονταν πολύ μεγάλα. Τα ιδανικά πλοία έχουν ανώτατο όριο 300 επιβάτες. Πινό

Η πρόκληση

Ακόμη και αυτό θα ήταν μεγάλο για την Aqua και την Ponant. Και οι δύο στόλοι ανταγωνίζονται περισσότερο τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής παρά τα μεγαθήρια κρουαζιερόπλοια, ενώ είναι και πιο ακριβά από ορισμένα τσάρτερ.

Ξεχωρίζουν τα ταξίδια 15 διανυκτερεύσεων της Ponant στο Βόρειο Πόλο, που ξεκινούν από 50.000 δολάρια ανά άτομο, ενώ είναι υπερδιπλάσια για την κορυφαία σουίτα – με χαβιάρι, σαμπάνια και δείπνα σχεδιασμένα από τον σεφ Αλέν Ντικάς.

Τα πλοία της Aqua μπορεί να είναι ακόμη πιο ακριβά. Το 16 θέσεων Aqua Mare, το πρώτο superyacht στον κόσμο στα Γκαλαπάγκος, χρεώνει περίπου 30.000 δολάρια ανά άτομο για επτά διανυκτερεύσεις στην ευρύχωρη σουίτα του ιδιοκτήτη. Οι καμπίνες στο Aqua Blu, ένα ξεχωριστό πλοίο 30 επιβατών που εξερευνά τη βιοποικιλόμορφη περιοχή Raja Ampat της Ινδονησίας, ξεκινούν από περίπου 10.000 δολάρια ανά άτομο για επτά διανυκτερεύσεις.

Ο Γαστινέλ υπογράμμισε πως η Aqua και η Ponant είναι φυσικά… αδέλφια. «Μπορούμε να χτίσουμε μερικές ενδιαφέρουσες γέφυρες μεταξύ των δύο εταιρειών», λέει, προσθέτοντας ότι οι τροπικοί και οι πολικοί προορισμοί αποτελούν ωραίους συνδυασμούς.

Εκτός από τα πλοία της Ponant, η εταιρεία εμπορεύεται ξεχωριστά τη γραμμή ενός πλοίου Paul Gauguin Cruises στη Γαλλική Πολυνησία, η οποία αποκτήθηκε το 2019. Και τα έσοδα της Ponant περιλαμβάνουν ναυλώσεις πλήρων πλοίων από ταξιδιωτικούς πράκτορες υψηλού κύρους, όπως η Abercrombie & Kent και η Smithsonian Journeys, μεταξύ άλλων και στην Ανταρκτική.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή