«Το γάλα δεν έχει κέρδη» είναι μία από τις πιο συνηθισμένες «ατάκες» στην αγορά του πόσιμου γάλακτος – παστεριωμένου, υψηλής παστερίωσης και εβαπορέ. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώθηκε πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana που αφορούν στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας.

Το 2024 ήταν μία δύσκολη χρονιά για τις βιομηχανίες του κλάδου. Αλλά και τα μηνύματα για το 2025 δεν φαίνεται να είναι καλύτερα! Πέρυσι η αγορά του πόσιμου γάλακτος συρρικνώθηκε, τόσο ως προς τον όγκο όσο και ως προς τον τζίρο της.

Και σ΄ αυτό το πλαίσιο της πλήρους ρευστότητας σχεδιάζονται οι επόμενες μεγάλες κινήσεις επιχειρηματικών αγοραπωλησιών – όπως έγραψε προσφάτως ο ΟΤ είναι δεδομένη η απόφαση του CVC να αποεπενδύσει από τον συγκεκριμένο κλάδο.

Το παστεριωμένο γάλα έχασε πέρυσι το 2,9% του όγκου του και το 4,7% του τζίρου του

Η δύσκολη εξίσωση για το γάλα

Πρόκειται, όπως είναι γνωστό, για τις εταιρείες Δέλτα Τρόφιμα ΑΕ και την Δωδώνη ΑΕ. Τα προαναφερόμενα «μαγαζιά» είναι μεγάλα, η αγορά δύσκολη και τα χρήματα που ζητούνται είναι πολλά. Αυτά τα δεδομένα κάνουν πιο σύνθετη την εξίσωση!

Αναλυτικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana στη διάρκεια του 2024 η κατανάλωση του πόσιμου γάλακτος μειώθηκε κατά 1,3% και ο τζίρος της κατηγορίας έπεσε κατά 5,1%. Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση συνίσταται στο γεγονός ότι η κατανάλωση της κατηγορίας μειώθηκε ενώ μειώθηκαν και οι τιμές κατά 6,4%! Είναι προφανές ότι ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική θέση – δεδομένου ότι το γάλα είναι βασικό διατροφικό προϊόν.

Το παστεριωμένο γάλα

Πιο συγκεκριμένα το παστεριωμένο γάλα έχασε πέρυσι το 2,9% του όγκου του και το 4,7% του τζίρου του – τούτο πρακτικά σημαίνει ότι η μέση τιμή του μειώθηκε κατά 7,6%! Το γάλα υψηλής παστερίωσης κινήθηκε αντίστροφα, είχε αύξηση της κατανάλωσης του κατά 1,3% αλλά έχασε σε πωλήσεις το 3,6% – και σ΄ αυτή την περίπτωση η μέση μείωση της τιμής του ανήλθε στο 2,3%. Όμως την μεγαλύτερη ζημιά την έπαθε το εβαπορέ, που απώλεσε το 4,2% του όγκου του και το 7,3% του τζίρου – με την μέση τιμή του να μειώνεται κατά 11,3%!

Με εξαίρεση όμως την κατηγορία του πόσιμου γάλακτος, οι άλλες κατηγορίες των γαλακτοκομικών προϊόντων κινήθηκαν με σαφώς θετικά πρόσημα – εξαίρεση ήταν μόνο η κατηγορία του βούτυρου που είχε ελαφρά μείωση όγκου και πωλήσεων. Η κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων συνολικά παρουσίασε αύξηση του όγκου κατά 3,4% και της αξίας των πωλήσεων κατά 1,5%. Και σ΄ αυτή την κατηγορία η μέση τιμή μειώθηκε κατά 1,9%.

Οι άλλες κατηγορίες των γαλακτοκομικών προϊόντων κινήθηκαν με σαφώς θετικά πρόσημα

Τα κίτρινα τυριά

Ειδικότερα η υποκατηγορία των κίτρινων τυριών είχε αύξηση του όγκου κατά 1,7% και των πωλήσεων κατά 0,3% – η μέση τιμή τους μειώθηκε κατά 1,4%. Με σαφώς καλύτερες επιδόσεις κινήθηκε η υποκατηγορία των «λευκών τυριών» – το βασικό της προϊόν είναι η φέτα. Ο όγκος των «λευκών τυριών» αυξήθηκε κατά 5,3% και ο τζίρος της κατά 2,8% – η μέση τιμή μειώθηκε κατά 2,5%. Επίσης το γιαούρτι επανήλθε σε υψηλά επίπεδα.

Ο όγκος των πωλήσεων συνολικά της υποκατηγορίας αυξήθηκε κατά 8,2% και οι πωλήσεις της κατά 7,9% – ο όγκος του στραγγιστού γιαουρτιού, που είναι το βασικό προϊόν της συγκεκριμένης υποκατηγορίας, αυξήθηκε κατά 8,8% και ο τζίρος του κατά 4,7%. Επίσης η υποκατηγορία της κρέμας γάλακτος – από τα προϊόντα με την υψηλότερη κερδοφορία της γαλακτοβιομηχανίας – είχε αύξηση του όγκου κατά 2,7% και των πωλήσεων κατά 1,5%. Αντιθέτως ο όγκος του βουτύρου μειώθηκε κατά 0,8% και των πωλήσεων του κατά 1,1%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις