
Την ισότιμη πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ρυμουλκών ζητά η Ελληνική Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρoς της Ένωσης κ. Παύλος Ξηραδάκης, το μεγάλο πρόβλημα είναι «η έλλειψη πρόσβασης σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως ο Αναπτυξιακός Νόμος».
Αυτό το κενό έχει σοβαρές επιπτώσεις στην εθνική μας ναυπηγική βιομηχανία, την απώλεια επιπλέον θέσεων εργασίας και την απόκτηση πολύτιμης τεχνογνωσίας γιατί οι εταιρείες εξακολουθούν να παραγγέλνουν ρυμουλκά από το εξωτερικό, πρόσθεσε. «Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά. Δεν ζητάμε χάρες. Ζητάμε ίσες ευκαιρίες» συμπλήρωσε ο κ. Ξηραδάκης.
Ανανέωση του στόλου των ρυμουλκών
Μιλώντας την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου, στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης ο κ. Ξηραδάκης αναφέρθηκε ακόμη στο κρίσιμο ζήτημα της ανανέωσης του στόλου των ρυμουλκών και τόνισε ότι προχωρά δυναμικά με γνώμονα την προσφορά υψηλότερης ποιότητας και ασφάλειας ρυμουλκών υπηρεσιών, είναι δε χαρακτηριστικό το γεγονός ότι 44 νέα σκάφη μπήκαν σε κεντρικά και περιφερειακά ελληνικά λιμάνια τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, εκ των οποίων 28 τα δυο τελευταία. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία του νέου θεσμικού πλαισίου για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των ρυμουλκών και των ναυαγοσωστικών και τη σημασία που αποδίδεται στη σωστή και πλήρη εφαρμογή τους.
Ο κ. Ξηραδάκης άσκησε έντονη κριτική στην «τρομολαγνεία» ορισμένων συναδέλφων του που ακόμη ισχυρίζονται ότι θα υπάρξει έλλειψη ρυμουλκών στα λιμάνια, ότι θα κλείσουν εταιρείες, ότι θα χαθούν θέσεις εργασίας. «Την απάντηση τόνισε την δίνει η ίδια η πραγματικότητα. Πλήρης κάλυψη των λιμανιών με ρυμουλκά, καμία εταιρεία δεν έκλεισε, καμιά θέση εργασίας δεν χάθηκε, αντίθετα δημιουργούνται καινούργιες».
Αναφέρθηκε επίσης στη στάση της προηγούμενης ηγεσίας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, η οποία πρότεινε την κατάργηση και των δυο προεδρικών διαταγμάτων για τα ρυμουλκά και τα ναυαγοσωστικά, επιζητώντας στην ουσία «την οπισθοδρόμηση και την διατήρηση της ανυποληψίας του κλάδου μας».
Απονομή Πιστοποιητικού ISO 9001
Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης έγινε η απονομή του Πιστοποιητικού ISO 9001 με το οποίο πιστοποιείται από τη Bureau Veritas η ποιότητα του συστήματος λειτουργίας της Ένωσης. Στην απονομή παρευρέθησαν από την Bureau Veritas ο Certification Manager κ. Ιγνάτιος Λίτσας, ο Commercial Manager κ. Παναγιώτης Κεντερλής και η Sales Executive Ιωάννα Σταμάτη και οι τεχνικοί σύμβουλοι της Ένωσης κ. Αλέξανδρος Τζωρτζόπουλος και η κ. Βίκυ Διαμαντοπούλου.
Τέλος στη Γενική Συνέλευση με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου βραβεύτηκαν για τη διαχρονική προσφορά τους στον κλάδο οι επιχειρηματίες κ.κ. Νικόλαος Ζούρος και Νικόλαος Τσαβλίρης. Σε δηλώσεις τους και οι δύο βραβευθέντες ευχαρίστησαν την Ένωση και διαβεβαίωσαν ότι θα συνεχίσουν να δίνουν τον αγώνα τους μέσα από αυτήν.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.