Τη σημαντική διεύρυνση της μεταξύ τους συνεργασίας ανακοίνωσαν η Salesforce και η Google, με στόχο την παροχή περισσότερων επιλογών στις επιχειρήσεις για την ανάπτυξη και εφαρμογή AI-agents και τη βέλτιστη κάλυψη των αναγκών τους.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το Agentforce θα ενσωματώνει τα προηγμένα μοντέλα Gemini της Google, επιτρέποντας στους AI agents να επεξεργάζονται εικόνες, ήχο και βίντεο, να διαχειρίζονται πιο σύνθετες εργασίες και να αξιοποιούν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο μέσω του Google Search και του Vertex AI.

Παράλληλα, το Salesforce Service Cloud θα ενσωματωθεί «στενότερα» με το Google Customer Engagement Suite, διευκολύνοντας τους AI agents να διαχειρίζονται δεδομένα από πολλαπλές πηγές.

Έτσι, ενισχύονται οι δυνατότητες των κέντρων επικοινωνίας (contact centers) με λειτουργίες όπως αυτόματη μετάφραση φωνητικών συνομιλιών, έξυπνες μεταβιβάσεις αιτημάτων μεταξύ agents, εξατομικευμένες προτάσεις και ανάλυση συνομιλιών, μέσω της ΑΙ. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ανταποκρίνονται ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σύνθετα ερωτήματα πελατών, βελτιώνοντας τη συνολική τους εξυπηρέτηση.

Επιπλέον, οι εφαρμογές Agentforce, Data Cloud και Customer 360 της Salesforce θα εκτελούνται στην υποδομή του Google Cloud, ώστε να είναι διαθέσιμες σε νέες γεωγραφικές περιοχές και να μπορούν να αποκτηθούν μέσω του Google Cloud Marketplace.

Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη εξελίσσεται ραγδαία, η ανάπτυξη AI agents δημιουργεί μια αγορά ύψους 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ –σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Salesforce– το 84% των στελεχών της πληροφορικής θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι το ίδιο σημαντική για τις επιχειρήσεις όσο και το διαδίκτυο.

Η διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο τεχνολογικών κολοσσών εξασφαλίζει στις επιχειρήσεις πρόσβαση στο οικοσύστημα ΑΙ της Google, με ενοποιημένα δεδομένα και νέες επιλογές αποθήκευσης, διατηρώντας παράλληλα τα υψηλά πρότυπα ασφάλειας, καινοτομίας και ευελιξίας της Salesforce.

Πολλοί κοινοί πελάτες

Η συμφωνία είναι εμβληματική για το πώς οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας σφυρηλατούν συμμαχίες και συνεργασίες για να προσφέρουν στους πελάτες ένα ευρύτερο μενού προϊόντων και υπηρεσιών βελτιωμένων με τεχνητή νοημοσύνη. Η Microsoft, η οποία έχει ένα πρώτο πλεονέκτημα στην παραγωγή τεχνητής νοημοσύνης για εταιρείες, λέει ότι οι περισσότερες εταιρείες του Fortune 500 χρησιμοποιούν ήδη τα εργαλεία παραγωγικότητας της τεχνητής νοημοσύνης.

Ωστόσο, η υιοθέτηση μερικές φορές υστέρησε στις προσδοκίες, αφήνοντας ένα άνοιγμα για την Google, η οποία τώρα θα ενισχυθεί από το κορυφαίο λογισμικό διαχείρισης πελατών της Salesforce στην αγορά.

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη πολλούς κοινούς πελάτες και πίεζαν για μεγαλύτερη ενοποίηση προϊόντων, δήλωσε σε συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος του Google Cloud, Τόμας Κούριαν. Η συμμαχία θα επιτρέψει σε έναν εταιρικό πελάτη να χρησιμοποιήσει το Workspace της Google για να γράψει ένα έγγραφο για μια προοπτική πωλήσεων, να αντλήσει λεπτομέρειες από τα δεδομένα πελατών της Salesforce και να διορθώσει την πρόταση χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το μοντέλο Gemini AI της Google, είπε ο Κούριαν.

Η Salesforce «θα μπορούσε να φιλοξενήσει τα πράγματά της οπουδήποτε», είπε ο Κούριαν. «Αλλά νομίζω ότι βλέπουν την ποιότητα της τεχνολογίας μας, την ανάπτυξη που έχουμε στη βάση των πελατών μας».

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοεσλίδας The Information η Salesforce είχε επαφές και άλλους προμηθευτές υπηρεσιών cloud, όπως η Microsoft και η Oracle καθώς και η Google.

Στροφή στις λύσεις AI

Η Salesforce, πάροχος λογισμικού διαχείρισης σχέσεων με τους πελάτες, στράφηκε πέρυσι στη στρατηγική της AI για να επικεντρωθεί σε πράκτορες AI – εργαλεία που μπορούν να ολοκληρώσουν εργασίες όπως υποστήριξη πελατών ή ανάπτυξη πωλήσεων χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη. Τα εργαλεία παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης είναι σημαντικά πιο απαιτητικά από τις παραδοσιακές εφαρμογές, και συχνά απαιτούν επιπλέον χωρητικότητα υπολογιστικού νέφους.

Η Google είπε ότι πελάτες όπως η Wayfair και η Accenture θα αρχίσουν να μεταφέρουν τις εφαρμογές τους Salesforce στο Google Cloud. Ως μέρος της συμφωνίας, η Salesforce θα επιτρέψει επίσης στους πελάτες της Agentforce να χρησιμοποιούν τα μοντέλα Gemini της Google.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Salesforce, Μαρκ Μπένιοφ, έχει επανειλημμένα καταφερθεί εναντίον των προσπαθειών της Microsoft στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης Copilot, τους οποίους θεωρεί κατώτερους από τους πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας του.

«Όταν κοιτάς πώς παραδόθηκε το Copilot στους πελάτες, είναι απογοητευτικό», δημοσίευσε ο Μπένιοφ τον Οκτώβριο στο X. Ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Microsoft, Φρανκ Σο, ανταπέδωσε, περιγράφοντας τη στρατηγική του Μπένιοφ ως «όλα σχετικά με το μάρκετινγκ, λιγότερο σχετικά με την αλήθεια ή την ουσία».

Η Salesforce θα ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα την Τετάρτη, με τους επενδυτές να παρακολουθούν στενά για τυχόν σημάδια αύξησης των πωλήσεων από τα νέα εργαλεία AI. Ο Μπένιοφ είπε τον Ιανουάριο ότι η εταιρεία του θα υπογράψει «χιλιάδες» συμφωνίες για το Agentforce το τρέχον οικονομικό τρίμηνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Deloitte: Νέο εργαλείο που αξιολογεί την AI ικανότητα των επιχειρήσεων
Tεχνητή νοημοσύνη |

Νέο εργαλείο που αξιολογεί την AI ικανότητα των επιχειρήσεων από την Deloitte

Το aiRMF της Deloitte δεν είναι απλά ένα εργαλείο αξιολόγησης αλλά ένας στρατηγικός οδηγός για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να καθορίσουν το όραμά τους για την υιοθέτηση του AI

Τεχνητή νοημοσύνη και κλοπή ταυτότητας: Μία νέα απειλή που προκαλεί χάος
Τεχνολογία |

Τεχνητή νοημοσύνη και κλοπή ταυτότητας: Μία νέα απειλή που προκαλεί χάος

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η απάτη που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη αντιπροσωπεύει πλέον πάνω από το 43% όλων των προσπαθειών απάτης που καταγράφονται στον χρηματοπιστωτικό τομέα