Το ταχίνι που έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο υπερτρόφιμο (super food) και δευτερευόντως ο χαλβάς αυξάνουν τις εξαγωγές της αιωνόβιας επιχείρησης Αφοί Χαΐτογλου, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τη χρηματοοικονομική της εικόνα.

Στην εξωστρέφεια «ποντάρει» η διοίκηση της ιστορικής χαλβαδοποιίας, γνωστής από το brand Μακεδονικός Χαλβάς, και εφέτος, εκτιμώντας ότι τα έσοδα από πωλήσεις θα ανέλθουν στα 106 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 5-6% σε σχέση με το 2024, ενώ προσβλέπει σε καλύτερη κερδοφορία.

Ιστορικό ρεκόρ εξαγωγών για την Αφοί Χαΐτογλου

Το 2024, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οι πωλήσεις της Αφοί Χαΐτογλου στο εξωτερικό ξεπέρασαν εκείνες στο εσωτερικό, φθάνοντας στο 52% του κύκλου εργασιών ανέφερε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας Ελευθέριος Χαΐτογλου στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης.

«Το 2024 οι εξαγωγές κατέγραψαν ακόμα μια φορά ιστορικό ρεκόρ και ανήλθαν σε 52 εκατ. ευρώ. Εστιάζουμε στην περαιτέρω διείσδυση στις αγορές που έχουμε παρουσία καθώς και στην είσοδο σε νέες» σημείωσε ο ίδιος.

«Γη της επαγγελίας» για τις εξαγωγές της εταιρείας, οι οποίες εκτείνονται σε 52 χώρες, είναι η αγορά των ΗΠΑ, καθώς εισφέρει το 45% του τζίρου που προέρχεται από τις πωλήσεις στο εξωτερικό.

Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία διευρύνει συνεχώς την παρουσία της επί αμερικανικού εδάφους με επώνυμα και private label προϊόντα, έχοντας παρουσία σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπως οι Walmart, Trader Joe’s, Kroger κ.ά.

Επίσης μεγάλη ανάπτυξη παρουσιάζουν οι αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας, του Καναδά, της Πολωνίας. Επιπρόσθετα τα προϊόντα της Αφοί Χαΐτογλου έχουν ήδη παρουσία σε Ιαπωνία και Κορέα, όπου η διοίκηση στοχεύει σε εδραίωση της θέσης της εταιρείας και αύξηση μεριδίων.

Δεν ανησυχεί για τους δασμούς

Το ενδεχόμενο επιβολής δασμών δεν ανησυχεί τον κύριο Χαΐτογλου, ο οποίος εμφανίστηκε ψύχραιμος σημειώνοντας ότι «ακόμα και στο ενδεχόμενο αυτό εκτιμώ δεν θα επηρεαστούμε δραματικά. Οι ΗΠΑ εισάγουν πολλά προϊόντα από την Ευρώπη και δεν μπορούν να τα καλύψουν όλα. Θα υπάρξει κάποια αύξηση στις τιμές αλλά πριν από όλα πρέπει να δούμε εάν θα επιβληθούν δασμοί».

Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με νέα έρευνα της Market Research Future, η αξία της παγκόσμιας αγοράς για το ταχίνι ανήλθε σε 1,87 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και αναμένεται να αυξηθεί σε 1,96 δισεκατομμύρια δολάρια εφέτος, ενώ μέχρι το 2034 θα αγγίξει τα 3,01 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας το εν λόγω διάστημα σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CARG) της τάξεως του 9%.

Εξορθολογισμός χαρτοφυλακίου και βελτίωση κερδών

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας το 2024 έκλεισε με συνολικές πωλήσεις λίγο κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το 2023, κυρίως λόγω εξορθολογισμού του χαρτοφυλακίου με απόσυρση κάποιων προϊόντων, όπως για παράδειγμα η ζάχαρη, ενώ το EBITDA διαμορφώθηκε λίγο κάτω από τα 10 εκατ. ευρώ.

«Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουμε επιτύχει αύξηση εσόδων της τάξεως του 50%, ωστόσο για εμάς δεν είναι αυτοσκοπός η ενίσχυση της αξίας πωλήσεων. Εστιάζουμε στο να έχουμε ένα λογικό χαρτοφυλάκιο που να περιλαμβάνει προϊόντα που επιλέγουν οι καταναλωτές», σημείωσε ο κύριος Χαΐτογλου.

Αναφερόμενος στην κερδοφορία ο ίδιος τόνισε ότι λόγω της προσπάθειας να παραμείνουν τα προϊόντα της εταιρείας ανταγωνιστικά η απόδοση δεν είναι ικανοποιητική κάτι που αναμένεται να αλλάξει στη φετινή χρήση τόσο μέσα από τη διεύρυνση των εξαγωγών όσο και από το μίγμα πωλήσεων.

Σε επίπεδο επενδύσεων, το φετινό budget διατηρείται στα επίπεδα των 2 εκατ. ευρώ και αφορά τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής.

Σταθερή η κατανάλωση του χαλβά

Το ταχίνι είναι ο πρωταγωνιστής στις πωλήσεις όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στην εγχώρια αγορά, ενώ ακολουθεί ο χαλβάς.

Ας σημειωθεί ότι η κατανάλωση χαλβά εξακολουθεί να παρουσιάζει έντονη εποχικότητα (υπολογίζεται ότι κατά την περίοδο της Σαρακοστής γίνεται το 50% του τζίρου), ωστόσο με τις μπάρες χαλβά και άλλα καινοτόμα προϊόντα που έχει λανσάρει η Αφοί Χαΐτογλου οι πωλήσεις έχουν αρχίσει να «απλώνονται» καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Πάντως η κατανάλωση της Σαρακοστής αναμένεται να κινηθεί και εφέτος σε σταθερά επίπεδα, σύμφωνα με τον κύριο Χαΐτογλου.

Το κακάο και οι ανατιμήσεις

Το 2024 οι τιμές στις πρώτες ύλες, στα υλικά συσκευασίας καθώς και μια συγκυριακή αύξηση στο ενεργειακό κόστος αύξησαν το κόστος παραγωγής, ενώ παρόμοιες πιέσεις εξακολουθούν να υπάρχουν και φέτος, αν και με μικρότερη ένταση.

Ειδικότερα το κόστος επηρεάζεται από την άνοδο στις τιμές του κακάο και ορισμένων ξηρών καρπών. Ωστόσο, οι ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα παραμένουν μικρές και στοχευμένες, σημείωσε ο πρόεδρος της εταιρείας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις