Να μειωθεί η περίοδος των εκπτώσεων θέλουν οι μισοί έμποροι, κυρίως όσοι διαθέτουν μικρότερες επιχειρήσεις, ενώ περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν απογοητευμένοι από την πορεία των πωλήσεων στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις, που επισήμως ρίχνουν αυλαία αύριο, 28 Φεβρουαρίου.

Σε ποσοστό 55% οι έμποροι που συμμετείχαν στην έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και η οποία παρουσιάστηκε πριν από λίγο σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, δήλωσαν ότι οι πωλήσεις ήταν χειρότερες από πέρσι, ενώ μόλις 1 στους 10 δήλωσε ότι είδε αύξηση σε σχέση με το 2024.

Μάλιστα η απογοήτευση είναι τέτοια που 6 στους 10 λένε ότι προτίθενται να συνεχίσουν τις εκπτώσεις και μετά την επίσημη λήξη της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου που είναι αύριο 28 Φεβρουαρίου, προκειμένου να ξεστοκάρουν.

Εκπτώσεις: Στις 6 Μαρτίου ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές προσφορές

Από 11% έως και 20% η πτώση των πωλήσεων

Το 43% των εμπόρων δήλωσε ότι η μείωση των πωλήσεων στις φετινές εκπτώσεις ήταν από 11% έως και 20% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή εκπτωτική περίοδο, ενώ το 32% απάντησε ότι ήταν ίση ή μικρότερη του 10%.

Από τις εμπορικές επιχειρήσεις που δήλωσαν αύξηση για το 53% η άνοδος ήταν χαμηλότερη του 10%, ενώ μόλις το 3% των εμπόρων δήλωσαν ότι η άνοδος των πωλήσεων κυμάνθηκε από 21% έως και 30%.

Αναφορικά με τα ποσοστά εκπτώσεων το 68% απάντησε ότι υιοθέτησε τα ίδια ποσοστά εκπτώσεων σε σχέση με πέρυσι.

Συγκεκριμένα, δύο στις τρεις επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις άνω του 30%, ένδειξη που σύμφωνα με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ αποδίδεται στην «έλλειψη ρευστότητας που παρατηρείται στην αγορά».

Μετατόπιση αγορών τον Φεβρουάριο

Πέραν του χαμηλότερου ποσοστού πωλήσεων που είχε ως αποτέλεσμα το 48% των εμπόρων να δηλώνουν από λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι, εφέτος παρατηρήθηκε και κάτι πρωτόγνωρο σχετικά με την αγοραστική κίνηση.

Ενώ παραδοσιακά η καλύτερη περίοδος ήταν η αρχή των εκπτώσεων, δηλαδή το πρώτο 15νθήμερο του Ιανουαρίου εφέτος ο κύριος όγκος της αγοραστικής κίνησης μετατοπίστηκε στο πρώτο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου.

«Αυτό συνέβη πρώτη φορά και σίγουρα δεν το περιμέναμε. Είναι κάτι που μας απασχολεί και θα το εξετάσουμε περαιτέρω», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθυντής του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, Χαράλαμπος Αράχωβας παρουσιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας.

Να σημειωθεί εδώ ότι η πανελλαδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 900 περίπου επιχειρήσεων σε όλη την επικράτεια, έναντι 400 περίπου σημείων που είχε πραγματοποιηθεί η αντίστοιχη περυσινή έρευνα.

Χαμένοι οι «μικροί»

Ταυτόχρονα, η ΕΣΕΕ παρουσίασε και ποιοτικά στοιχεία για την πορεία του τζίρου όσον αφορά το σύνολο του λιανικού εμπορίου την περσινή χρονιά, από τα οποία προκύπτει ότι κερδισμένες βγήκαν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Πιο αναλυτικά ο συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου αυξήθηκε κατά 2,4% (το σύνολο του λιανικού εμπορίου χωρίς τρόφιμα, οχήματα και καύσιμα κατέγραψε άνοδο 1,8%), ενώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία αυξήθηκε κατά 5,1% και για τις μικρές επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία καταγράφηκε μείωση κατά 1,8%.

Αλλά ακόμη και η αύξηση του 2,4% για το σύνολο της αγοράς, που δεν υπερβαίνει τον πληθωρισμό ο οποίος το 2024 ήταν στα επίπεδα του 2,7%, σημαίνει ότι ο όγκος της κατανάλωσης κινήθηκε πτωτικά το 2024.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Όμιλος ΟΤΕ: «Κλείνει» εντός του 2025 η πώληση της Telekom Romania
Επιχειρήσεις |

«Κλείνει» εντός του 2025 η πώληση της Telekom Romania από τον ΟΤΕ

Η διοίκηση του ΟΤΕ κατά το σημερινό conference call ξεκαθάρισε ότι αναμένει ολοκλήρωση της πώλησης της θυγατρικής της στη Ρουμανία εντός του α' εξαμήνου του έτους - Στα 70 εκατ. ευρώ οι επιπτώσεις σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης