
Να μειωθεί η περίοδος των εκπτώσεων θέλουν οι μισοί έμποροι, κυρίως όσοι διαθέτουν μικρότερες επιχειρήσεις, ενώ περισσότεροι από τους μισούς δηλώνουν απογοητευμένοι από την πορεία των πωλήσεων στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις, που επισήμως ρίχνουν αυλαία αύριο, 28 Φεβρουαρίου.
Σε ποσοστό 55% οι έμποροι που συμμετείχαν στην έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και η οποία παρουσιάστηκε πριν από λίγο σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, δήλωσαν ότι οι πωλήσεις ήταν χειρότερες από πέρσι, ενώ μόλις 1 στους 10 δήλωσε ότι είδε αύξηση σε σχέση με το 2024.
Μάλιστα η απογοήτευση είναι τέτοια που 6 στους 10 λένε ότι προτίθενται να συνεχίσουν τις εκπτώσεις και μετά την επίσημη λήξη της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου που είναι αύριο 28 Φεβρουαρίου, προκειμένου να ξεστοκάρουν.
Εκπτώσεις: Στις 6 Μαρτίου ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές προσφορές
Από 11% έως και 20% η πτώση των πωλήσεων
Το 43% των εμπόρων δήλωσε ότι η μείωση των πωλήσεων στις φετινές εκπτώσεις ήταν από 11% έως και 20% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή εκπτωτική περίοδο, ενώ το 32% απάντησε ότι ήταν ίση ή μικρότερη του 10%.
Από τις εμπορικές επιχειρήσεις που δήλωσαν αύξηση για το 53% η άνοδος ήταν χαμηλότερη του 10%, ενώ μόλις το 3% των εμπόρων δήλωσαν ότι η άνοδος των πωλήσεων κυμάνθηκε από 21% έως και 30%.
Αναφορικά με τα ποσοστά εκπτώσεων το 68% απάντησε ότι υιοθέτησε τα ίδια ποσοστά εκπτώσεων σε σχέση με πέρυσι.
Συγκεκριμένα, δύο στις τρεις επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις άνω του 30%, ένδειξη που σύμφωνα με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ αποδίδεται στην «έλλειψη ρευστότητας που παρατηρείται στην αγορά».
Μετατόπιση αγορών τον Φεβρουάριο
Πέραν του χαμηλότερου ποσοστού πωλήσεων που είχε ως αποτέλεσμα το 48% των εμπόρων να δηλώνουν από λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι, εφέτος παρατηρήθηκε και κάτι πρωτόγνωρο σχετικά με την αγοραστική κίνηση.
Ενώ παραδοσιακά η καλύτερη περίοδος ήταν η αρχή των εκπτώσεων, δηλαδή το πρώτο 15νθήμερο του Ιανουαρίου εφέτος ο κύριος όγκος της αγοραστικής κίνησης μετατοπίστηκε στο πρώτο 15νθήμερο του Φεβρουαρίου.
«Αυτό συνέβη πρώτη φορά και σίγουρα δεν το περιμέναμε. Είναι κάτι που μας απασχολεί και θα το εξετάσουμε περαιτέρω», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθυντής του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, Χαράλαμπος Αράχωβας παρουσιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας.
Να σημειωθεί εδώ ότι η πανελλαδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 900 περίπου επιχειρήσεων σε όλη την επικράτεια, έναντι 400 περίπου σημείων που είχε πραγματοποιηθεί η αντίστοιχη περυσινή έρευνα.
Χαμένοι οι «μικροί»
Ταυτόχρονα, η ΕΣΕΕ παρουσίασε και ποιοτικά στοιχεία για την πορεία του τζίρου όσον αφορά το σύνολο του λιανικού εμπορίου την περσινή χρονιά, από τα οποία προκύπτει ότι κερδισμένες βγήκαν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις.
Πιο αναλυτικά ο συνολικός τζίρος του λιανεμπορίου αυξήθηκε κατά 2,4% (το σύνολο του λιανικού εμπορίου χωρίς τρόφιμα, οχήματα και καύσιμα κατέγραψε άνοδο 1,8%), ενώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία αυξήθηκε κατά 5,1% και για τις μικρές επιχειρήσεις με απλογραφικά βιβλία καταγράφηκε μείωση κατά 1,8%.
Αλλά ακόμη και η αύξηση του 2,4% για το σύνολο της αγοράς, που δεν υπερβαίνει τον πληθωρισμό ο οποίος το 2024 ήταν στα επίπεδα του 2,7%, σημαίνει ότι ο όγκος της κατανάλωσης κινήθηκε πτωτικά το 2024.


Latest News

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας