
Ο διευθύνων σύμβουλος της BP θέλει να υπερδιπλασιάσει τη χρηματιστηριακή αξία των πετρελαϊκού κολοσσού μέσα σε πέντε χρόνια στα 200 δισ. δολάρια.
Ο Murray Auchincloss ανέφερε στους Financial Times ότι η BP θα κεφαλαιοποιήσει την «τεράστια» ζήτηση πετρελαίου και φυσικού αερίου, εγκαταλείποντας επί της ουσίας το σχέδιό της για στροφή στην πράσινη ενέργεια.
«Στο τέλος της δεκαετίας, θα ήταν ωραίο να επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν πριν από το Macondo», είπε ο Auchincloss, αναφερόμενος στο όνομα της πετρελαιοπηγής που εξερράγη, προκαλώντας μια από τις χειρότερες διαρροές όλων των εποχών και αφήνοντας την BP με λογαριασμό καθαρισμού 62,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μίλησε μια μέρα αφότου η BP, της οποίας η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία είναι λίγο κάτω από 70 δισεκατομμύρια λίρες, μείωσε τις ετήσιες δαπάνες της για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κατά 70% και στράφηκε εκ νέου στον πυρήνα της αρχικής της δραστηριότητας πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Το σχέδιο, το οποίο έτυχε χλιαρής υποδοχής από την αγορά, αποτελεί αναγνώριση της BP ότι η ενεργειακή μετάβαση κινείται πολύ πιο αργά από το αναμενόμενο.
«Η ζήτηση πετρελαίου και φυσικού αερίου θα υπάρχει για μεγάλο χρονικό διάστημα», είπε ο Auchincloss, όταν ρωτήθηκε πώς θα είναι η BP μετά το 2050. «Θα υπάρξει ακόμα τεράστια ζήτηση για αυτό».

Καταλύτης τα κέντρα δεδομένα
Υπογράμμισε επίσης, ότι οι αυξανόμενες απαιτήσεις ηλεκτρικής ενέργειας των κέντρων δεδομένων θα αναδείξουν το αέριο, ειδικότερα, σε καύσιμο πρώτης επιλογής.
Ενώ ο Auchincloss έχει εγκαταλείψει όλους τους στόχους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θέλει να απομακρύνει τους τομείς αιολικής και ηλιακής ενέργειας της BP από τον ισολογισμό της εταιρείας, είπε ότι αυτές θα εξακολουθούν να είναι «πολύ μεγάλες» επιχειρήσεις.
Η BP έχει επικριθεί ότι κινείται πολύ αργά για να εφαρμόσει τη στρατηγική της, αλλά ο Auchincloss είπε ότι δεν μετάνιωσε για την πρώτη του χρονιά ως μόνιμος διευθύνων σύμβουλος.
«Δεν ανακοινώνεις μια αλλαγή στρατηγικής μέχρι να την αλλάξεις», εξήγησε, προσθέτοντας ότι αν είχε ανακοινώσει ένα τόσο τολμηρό pivot πριν βάλει τις βάσεις, η αγορά δεν θα τον είχε πιστέψει.
Η BP δέχτηκε πιέσεις να βελτιώσει την απόδοσή της, ιδιαίτερα αφού αποκαλύφθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι ο ακτιβιστής επενδυτής Elliott είχε αποκτήσει σχεδόν το 5% των μετοχών της εταιρείας και πίεζε για αλλαγή.
Άτομο που γνωρίζει τη σκέψη του Elliott είπε την Πέμπτη ότι τα σχέδια της εταιρείας δεν προχώρησαν αρκετά, αφού προηγουμένως είχε ζητήσει μεγάλες εκχωρήσεις και περικοπές στις δαπάνες για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το Bloomberg ανέφερε αρχικά τη δυσαρέσκεια του hedge fund με τη νέα στρατηγική.
Ο Auchincloss αρνήθηκε να σχολιάσει εάν είχε οποιαδήποτε αλληλεπίδραση με το hedge fund που εδρεύει στη Νέα Υόρκη.
Η δαπανηρή επιστροφή
Η Auchincloss αναγνώρισε ότι η BP θα υποστεί κάποια οικονομική δυσπραγία βραχυπρόθεσμα, καθώς θα ξαναγεμίσει τον αγωγό της με έργα πετρελαίου και φυσικού αερίου μετά από χρόνια περικοπής του χαρτοφυλακίου της. Ωστόσο, ανέφερε ότι θα επικεντρωθεί στην προώθηση της εταιρείας σε Αμερικανούς επενδυτές, υπογραμμίζοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης της BP θα προέλθει από τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή.
«Είμαστε πιο Αμερικανοί από ό,τι πολλές αμερικανικές εταιρείες», διευκρίνισε .
«Εστιάζω πραγματικά στους Αμερικανούς επενδυτές και τους δείχνω πόσο ελκυστικοί είμαστε σε σχέση με τις εγχώριες ευκαιρίες τους στις Ηνωμένες Πολιτείες», ανέφερε προσθέτοντας ότι η ομάδα διαχείρισης θα μιλήσει με περισσότερους από το ένα τρίτο των μετόχων της BP σε roadshows τις επόμενες εβδομάδες.
Αποκάλυψε, ωστόσο, ότι η μεταφορά της εισαγωγής της εταιρείας στις ΗΠΑ «δεν ήταν στην ημερήσια διάταξη».
Η Auchincloss υπερασπίστηκε επίσης την BP έναντι της κριτικής ότι είναι λιγότερο πολύτιμη, ως εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου, από ό,τι οι όμοιές της, όπως η ExxonMobil και η Chevron, οι οποίες έχουν κεφαλαιοποιήσεις 481 δισ. δολαρίων και 279 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
«Το μέγεθός μας είναι μικρότερο, αλλά η ποιότητα των περιουσιακών μας στοιχείων είναι εξαιρετικά υψηλή».
«Το upstream είναι απολύτως παγκόσμιας κλάσης και το ζηλεύουν άλλες εταιρείες. Έχουμε μια πολύ, πολύ, πολύ καλή ενοποιημένη θέση που επιτρέπει τις συναλλαγές. Και οι αμερικανικές εταιρείες δεν έχουν συναλλαγές. Θα τους άρεσε. Ανταγωνιζόμαστε σώμα με σώμα με τη Shell, η οποία είναι διπλάσια από εμάς [κατά κεφαλαιοποίηση]».


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς