
Καθυστερήσεις σε διαδικασίες, αλλά και συναντίληψη με τα συναρμόδια υπουργεία, καθώς και τον Δήμο Πειραιά και την Περιφέρεια, για την από κοινού ενεργοποίηση όλων των φορέων, ώστε να αρθούν εμπόδια, να επικαιροποιηθούν σχεδιασμοί και να δρομολογηθούν, άμεσα, οι ενδεδειγμένες παρεμβάσεις για την επίλυση των «καυτών» κυκλοφοριακών θεμάτων και την επιτάχυνση των επενδυτικών έργων στον Πειραιά, διαπιστώνει το ΕΒΕΠ.
Με επιστολή-υπόμνημα στον Υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σταικούρα, στον Υφυπουργό, Βασίλη Οικονόμου, και στον Δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, επισημαίνει ότι έχει υπάρξει μεταξύ όλων των μερών συμφωνία ώστε να δρομολογήσουν με χρονοδιαγράμμα την επίλυση των προβλημάτων.
Οι προβληματισμοί και οι προτάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Β.Ε.Π., τόσο στο υπόμνημα στη Κυβέρνηση, όσο και στις τακτικές κοινές συσκέψεις με τον Δήμαρχο, την Αντιπεριφερειάρχη και τους Βουλευτές Α’ Πειραιά, εστιάζονται στα πέντε παρακάτω θέματα:
1. Η Υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ
Η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά είναι η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ. Το θέμα του κυκλοφοριακού στη πόλη-λιμάνι του Πειραιά απασχολεί σήμερα περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο κατοίκους, επιβάτες και επισκέπτες. Οι γενικότερες παρεμβάσεις αφορούν, όχι μόνο στην πόλη και τις παραγωγικές τάξεις, αλλά και την ΟΛΠ ΑΕ-COSCO. Οι σχεδιασμοί για το εμπορικό και επιβατικό λιμάνι θα πρέπει να συμπεριλάβουν την υλοποίηση της επικαιροποιημένης μελέτης, της υπογειοποίησης των γραμμών, που ενδιαφέρει όλους. Το θέμα ήταν, αρχικά, η εξεύρεση κονδυλίων ύψους 70 εκατ. ευρώ και συνεχίζει και σήμερα με το πρόβλημα να έχει μεγαλώσει, αφού ο προϋπολογισμός του έργου έχει ανέλθει στα 110 εκατ., τα οποία και πάλι η ΣΤΑΣΥ δεν διαθέτει, ενώ η περιβαλλοντική μελέτη έληξε το 2022 και δεν έχει ανανεωθεί. Θέτουμε λοιπόν, επιτακτικά για μία ακόμη φορά, την ανάγκη της υπογειοποίησης των γραμμών των ΗΣΑΠ, από το Φάληρο ως τον Πειραιά, που θα συμβάλλει στην εκτόνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, με την ανάπτυξη οδικού άξονα, που θα ενώνει και δεν θα διαχωρίζει την είσοδο και έξοδο της πόλης και του λιμανιού.
2. Η Κυκλοφοριακή μελέτη στα Αντισταθμιστικά της ΟΛΠ
Μετά την παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη οι διαχειριστές του λιμανιού φαίνονται διατεθειμένοι να προσφέρουν αντισταθμιστικά οφέλη στην πόλη για να μπορέσουν να διεκδικήσουν τη κατασκευή του τέταρτου προβλήτα. Κατά συνέπεια μια νέα σύσκεψη Ε.Β.Ε.Π- Δήμου και Περιφέρειας με ΟΛΠ ΑΕ, θα μπορούσε να αποτυπώσει προθέσεις και προτάσεις. Το ΕΒΕΠ έχει ήδη προγραμματίσει συνάντηση με το νέο Πρέσβη της Κίνας, στην οποία θα ζητηθεί να παραβρεθεί και ο πρόεδρος της COSCO, ενόψει και της επέκτασης του λιμανιού του Πειραιά ως «homeport» της κρουαζιέρας, όσο και με τη λειτουργία του νέου terminal που θα
επιβαρύνει επιπλέον το κυκλοφοριακό της πόλης τους καλοκαιρινούς μήνες και όχι μόνο. Το Ε.Β.Ε.Π. έχει τοποθετηθεί, με αφορμή την νέα Ολοκληρωμένη Χωροταξική Επένδυση (ΟΧΕ), για το κυκλοφοριακό καθώς αυτό επηρεάζει, τόσο τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, όσο και τις τουριστικές, δεδομένου ότι το λιμάνι του Πειραιά, κατ’ έτος, φιλοξενεί μεγάλο αριθμό κρουαζιερόπλοιων, αλλά και ακτοπλοϊκών πλοίων, τα οποία και από-επιβιβάζουν εκατομμύρια επιβάτες και οχήματα, η μετακίνηση των οποίων γίνεται από το υφιστάμενο, ελλιπές οδικό δίκτυο.
3. Η Ανάπλαση «Αγίου Διονυσίου»
Παλαιότερη μελέτη που αφορούσε στην αξιοποίηση του Τελωνείου – Χημείου, ήθελε να είναι ως λύση τη κατεδάφιση του και τη δημιουργία θεματικού πάρκου με υπόγειο χώρος στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του λιμανιού, αλλά και όλης της περιοχής Παπαστράτου, μετά την ανάπλαση της και την ανέγερση του Μεγάρου των Δικαστηρίων. Υπενθυμίζεται πως από το 1986 υπάρχει,απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που χαρακτηρίζει χώρο πρασίνου το Ο.Τ. 112 του Τελωνείου, η οποία επικαιροποιήθηκε από τέσσερεις δημάρχους μέχρι το 2015, με αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων για παραχώρηση από το ΥΠΟΙΚ και με πρόταση των φορέων για δημιουργία θεματικής πλατείας- «ναυτιλιακό πάρκο». Το δίλημμα της πλατείας-πρασίνου, χωρίς επιπλέον κυκλοφοριακή επιβάρυνση στο λιμάνι ή 22.000 τ.μ. έντονης δραστηριότητας και κίνησης θα πρέπει να απασχολήσει όσους έχουν την ευθύνη να τη κοστολογήσουν και να αποφασίσουν. Πρέπει όμως η πολιτεία να ξανασκεφτεί τη μεταφορά της εν λόγω ιδιοκτησίας αντιςταθμιστικά στον Δήμο Πειραιά.
4. Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά – Το νέο Δημαρχείο στη Ράλλειο
Η τοποθέτηση του εμβληματικού κτιρίου στη περιοχή Παπαστράτου ήταν μια εξαιρετική λύση για τη μεταφορά των Δικαστηρίων που απαιτεί προσεκτική κυκλοφοριακή μελέτη αφού η περιοχή έχει ήδη επιβαρυνθεί κυκλοφοριακά, ενώ την κυκλοφορία δυσχεραίνει η έλλειψη θέσεων parking με αποτέλεσμα να παρκάρουν ΙΧ σε κεντρικούς οδικούς άξονες περιορίζοντας τις λωρίδες κυκλοφορίας σε Αιτωλικού, Αιγάλεω, Βλαχάκου και Μαυρομιχάλη. Επίσης μετά την αποδέσμευση του κληροδοτήματος της Ραλλείου η επιθυμία μας είναι η δημιουργία στο συγκεκριμένο σημείο, ενός Δημαρχείου αντάξιου της ιστορίας της πόλης του Πειραιά, ενώ η αντιπρόταση για ξενοδοχείο δεν μας βρίσκει σύμφωνους.
5. «Πύργος Πειραιά» και «Ιπποδάμειος Αγορά»
Η αξιοποίηση του Πύργου αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό το κέντρο της πόλης και την γύρω αγορά με τη προϋπόθεση ότι θα πρέπει να μετεγκατασταθεί η υποτυπώδης αγορά τροφίμων γύρω από τον Πύργο. Κοινά αποδεκτή λύση είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης στεγασμένης αγοράς στο αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ μέσω ΣΔΙΤ με το Υπερταμείο. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης μπορεί να λυθεί με την αξιοποίηση του οικοδομικού τετραγώνου της ΣΤΑΣΥ σε επίπεδο +1, μέχρι το μέτωπο της Ακτής Κονδύλη, μπροστά στο λιμάνι και δίπλα στο σταθμό του ηλεκτρικού και του μετρό, αλλά και σε συνάρτηση με τις στάσεις τραμ και λεωφορείων.
Συνοψίζοντας, το μεγάλο πλεονέκτημα θα είναι το γεγονός να εκπονηθεί ή να επικαιροποιηθεί η απαιτούμενη ειδική περιβαλλοντική και κυκλοφοριακή μελέτη για την επενδυτική ανάπτυξη του Πειραιά από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι το ΣΕΦ και από την Πειραϊκή μέχρι τη ΧΡΩΠΕΙ, την οποία το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο θα υιοθετήσουμε και με τις επιχειρήσεις μέλη μας θα αξιοποιήσουμε επενδυτικά. Το ΔΣ του Ε.Β.Ε.Π. δεσμεύεται για όλα τα παραπάνω θέματα να στηρίξει κάθε προσπάθεια εξεύρεσης, κοινά αποδεκτών και μόνιμων λύσεων, αλλά με σωστό σχεδιασμό και κυρίως με μακροχρόνια προοπτική. Το Επιμελητήριο επιθυμεί γρήγορες ενέργειες, αλλά όχι πρόχειρες αποφάσεις και αναγνωρίζει, ότι σε μία,πόλη-λιμάνι τίποτα δεν είναι εύκολο, αλλά όλα είναι εφικτά, με συνεννόηση και συνεργασία.


Latest News

Τρεις ομάδες φοιτητών βραβεύτηκαν στο Netcompany Hackathon στη Θεσσαλονίκη
Πρόκειται για τον πρώτο διαπανεπιστημιακό διαγωνισμό Hackathon στην ιστορία της Βόρειας Ελλάδας, όπου συμμετείχαν 113 φοιτητές, σχηματίζοντας 37 ομάδες

Ημερίδα Deloitte - ICC Hellas: Η AI θα έχει σημαντικό αντίκτυπο και στη Διαμεσολάβηση
Οι Deloitte και ICC Hellas διοργάνωσαν ημερίδα με θέμα Διαμεσολάβηση, Οικονομική Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Γιατί «πάγωσαν» οι τραπεζικές μεταφορές κεφαλαίων
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΤτΕ για την αδυναμία μεταφοράς κεφαλαίων - Πότε αναμένεται να διορθωθεί το πρόβλημα

Στα 21,25 δισ. το ενεργητικό των ασφαλιστικών εταιρειών στο τέλος του 2024
Οι συνολικές καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων μειώθηκαν κατά 115 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν στα 590 εκατ. ευρώ στο τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2024

ΤτΕ: Σε καθεστώς εκκαθάρισης η FWU Life Insurance - Ανακαλείται η άδεια
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ)

Λύση Digital Onboarding για το Δημόσιο υλοποιεί η Inform
Η Inform, μέλος του ομίλου Austriacard Holdings, υλοποιεί την εξ αποστάσεως ταυτοποίηση και πιστοποίηση αριθμού κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας

Πώς διαμορφώθηκε η ροή χρηματοδότησης τον Ιανουάριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία
Όπως αναφέρει ΤτΕ, η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης ήταν αρνητική κατά 1.380 εκατ. ευρώ, τον Ιανουάριο του 2025, έναντι θετικής καθαρής ροής 3.676 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα

«Βουτιά» 4,787 δισ. ευρώ στις καταθέσεις τον Ιανουάριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις καταθέσεις τόσο των νοικοκυριών όσο και των επιχειρήσεων

Alpha Finance: Γιατί συστήνει «αγορά» της Aegean Airlines
Η χρηματιστηριακή εκτιμά ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της Aegean θα ενισχυθούν τα επόμενα χρόνια

UBS για Πειραιώς: Ανεβάζει τον πήχη για την τιμή στόχο στα 6,30 ευρώ
Μεγαλύτερη κατά 10,5% η τιμή στόχος της UBS για την Πειραιώς - Ισχυρά χαρακτηρίζει τα αποτελέσματα τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου