
Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) αναμένεται από το 2027 ενόψει του νέου κύματος μονάδων υγροποίησης αερίου που θα τεθούν σε λειτουργία.Aπό το 2027 έρχεται ένα έλλειμμα στη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά, στην οποία η ναυλομεσιτική εταιρεία βλέπει μια φθίνουσα υπερπροσφορά πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, η οποία γίνεται εντονότερη το 2026.
Σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εβδομάδας Ενέργειας, ο αναλυτής Erik Sonsteby της Braemar δήλωσε ότι υπάρχουν 44,5 εκατ. τόνοι LNG σε ετήσια βάση από νέες μονάδες υγροποίησης που θα τεθούν σε λειτουργία φέτος.
Επίσης πρόσθεσε ότι θα χρειαστούν περισσότερα νεότευκτα πλοία LNG τόσο για τους 175 εκατ. τόνους LNG από έργα υγροποίησης που κατασκευάζονται όσο και για τους 74 εκατ. τόνους έργων που βρίσκονται πριν από την τελική επενδυτική απόφαση. Τα υπό κατασκευή έργα υγροποίησης LNG που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια ανέρχονται στο 42% της υφιστάμενης αγοράς που αντιπροσωπεύει μια «τεράστια επέκταση».
H Braemar αναμένει ότι η αγορά θα ισορροπήσει κατά το πρώτο τρίμηνο του 2027, προτού εισέλθει σε πιθανή υποπροσφορά πλοίων αργότερα το ίδιο έτος.
Τι δείχνουν τα σενάρια για τα LNG
Ωστόσο, σύμφωνα με τα σενάρια, σημειώνει το Tradewinds, εάν περισσότερο LNG κατευθυνθεί προς τις ασιατικές αγορές, η αγορά θα μπορούσε να αρχίσει να υπολείπεται σε πλοία μεταφοράς LNG το 2026.
Ο επικεφαλής της Braemar LNG, Andrew Selby Bennett, δήλωσε ότι ακόμη και σύμφωνα με αυτό που περιέγραψε ως «το χειρότερο σενάριο για τον πλοιοκτήτη», όπου όλο το LNG πηγαίνει στην Ευρώπη, το πρώτο τρίμηνο του 2027 θα είναι σημείο καμπής για τους ναυλωτές. Η άποψη της Braemar είναι ότι οι ναυλωτές θα πρέπει πραγματικά να εξετάσουν το ενδεχόμενο να τακτοποιήσουν τη μακροπρόθεσμη ναυτιλία τους μέχρι το τέλος του έτους.
Ο Selby Bennet δήλωσε ότι η εικόνα για το 2027 έχει ήδη διαμορφωθεί, με το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων LNG να είναι σε μεγάλο βαθμό πλήρες και να έχουν ληφθεί οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις για ένα άλλο κύμα έργων και πρόσθεσε ότι για το 2028 πρέπει να γίνουν κάποιες παραγγελίες πλοίων που θα αφορούν έργα για τα οποία έχουν ήδη ληφθεί οικονομικές επενδυτικές αποφάσεις. Οπως αναφέρθηκε, από το συνολικό βιβλίο παραγγελιών των 319 πλοίων το 92% είναι ήδη ναυλωμένο, αφήνοντας μόνο το 8% ανοιχτό για ναύλωση.
Εξετάζοντας το 2025, η Braemar αναμένει ότι η Ευρώπη θα απορροφήσει περισσότερα φορτία LNG κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μέχρι περίπου το τρίτο τρίμηνο, όταν θα καλυφθούν τα επίπεδα αποθήκευσης. Υστερα από αυτό υπάρχει πιθανότητα να ξαναρχίσουν οι διασυνοριακές συναλλαγές, αυξάνοντας τα τονοχιλιόμετρα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Οι κυρώσεις και οι δασμοί κάνουν τον ΟΠΕΚ+ διστακτικό για την αύξηση του πετρελαίου τον Απρίλιο
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ασκεί διαρκή πίεση στα μέλη του ΟΠΕΚ να μειώσουν τις τιμές του πετρελαίου αυξάνοντας την παραγωγή

Πακέτο δράσης από Κομισιόν για τις τιμές ενέργειας - Στα 240 δισ. η ετήσια εξοικονόμηση έως το 2040
Το Σχέδιο Δράσης θα προσφέρει βραχυπρόθεσμη ανακούφιση στους καταναλωτές και θα ανοίξει το δρόμο για την ολοκλήρωση της Ενεργειακής Ένωση

Συμφωνία Ιράκ - BP για ανάπτυξκη 4 κοιτασμάτων πετρελαίου και αερίου στο Κιρκούκ
Η BP αναμένεται να δαπανήσει έως και 25 δισεκατομμύρια δολάρια για το έργο στο Κιρκούκ του Ιράκ

Ράλι 160% στο φυσικό αέριο και έπεται συνέχεια - Τι βλέπουν οι αναλυτές
Το εκρηκτικό μείγμα που ανεβάζει τις τιμές στο φυσικό αέριο και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού

«Μειώστε του φόρους στην ηλεκτρική ενέργεια» - Η παρέμβαση της βιομηχανίας στην ΕΕ
Οι επικεφαλής εταιρειών ενέργειας λένε ότι η ΕΕ πρέπει «επειγόντως» να αφαιρέσει διάφορους φόρους και να απλοποιήσει τους λογαριασμούς
![Υδρογονάνθρακες: Πόσα πρέπει να δώσουν Chevron και πετρελαϊκές για τα blocks στο Ιόνιο Πέλαγος [χάρτες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/24_01_ot_Notia_pelopon-600x352.png)
Τι πρέπει να πληρώσουν Chevron και πετρελαϊκές για τα ελληνικά κοιτάσματα στο Ιόνιο Πέλαγος [χάρτες]
Ο ΟΤ παρουσιάζει τα κυριότερα σημεία του διεθνούς διαγωνισμού για τους υδρογονάνθρακες στα blocks «Νότια της Πελοποννήσου» και «Α2»

H BP τραβάει... χειρόφρενο στην αύξηση παραγωγής των ΑΠΕ
Ακυρώνεται ο στόχος για είκοσι φορές παραπάνω παραγωγή ΑΠΕ από την BP - Ανακοινώσεις την Τετάρτη

Στις αποθήκες φυσικού αερίου της ΕΕ - Το στοίχημα της αναπλήρωσης και οι υψηλές τιμές
Το δίκτυο των χώρων αποθήκευσης φυσικού αερίου σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά τις ΗΠΑ

Ζεσταίνεται… το καλώδιο Κρήτης – Αττικής – Σε εξέλιξη οι δοκιμές στον εξοπλισμό
Το καλώδιο Κρήτης – Αττικής θα λειτουργήσει το καλοκαίρι και τα στελέχη του ΑΔΜΗΕ επιθεώρησαν τον Σταθμό Μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου

Υδρογονάνθρακες: Προκηρύχθηκε ο διεθνής διαγωνισμός για το θαλάσσιο block της Chevron
Για τα δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης σε υδρογονάνθρακες ο Θ. Σκυλακάκης, υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τον διεθνή διαγωνισμό στα blocks «Νότια της Πελοποννήσου» και «Α2»