Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) αναμένεται από το 2027 ενόψει του νέου κύματος μονάδων υγροποίησης αερίου που θα τεθούν σε λειτουργία.Aπό το 2027 έρχεται ένα έλλειμμα στη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά, στην οποία η ναυλομεσιτική εταιρεία βλέπει μια φθίνουσα υπερπροσφορά πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, η οποία γίνεται εντονότερη το 2026.

Σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εβδομάδας Ενέργειας, ο αναλυτής Erik Sonsteby της Braemar δήλωσε ότι υπάρχουν 44,5 εκατ. τόνοι LNG σε ετήσια βάση από νέες μονάδες υγροποίησης που θα τεθούν σε λειτουργία φέτος.

Επίσης πρόσθεσε ότι θα χρειαστούν περισσότερα νεότευκτα πλοία LNG τόσο για τους 175 εκατ. τόνους LNG από έργα υγροποίησης που κατασκευάζονται όσο και για τους 74 εκατ. τόνους έργων που βρίσκονται πριν από την τελική επενδυτική απόφαση. Τα υπό κατασκευή έργα υγροποίησης LNG που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια ανέρχονται στο 42% της υφιστάμενης αγοράς που αντιπροσωπεύει μια «τεράστια επέκταση».

H Braemar αναμένει ότι η αγορά θα ισορροπήσει κατά το πρώτο τρίμηνο του 2027, προτού εισέλθει σε πιθανή υποπροσφορά πλοίων αργότερα το ίδιο έτος.

Τι δείχνουν τα σενάρια για τα LNG

Ωστόσο, σύμφωνα με τα σενάρια, σημειώνει το Tradewinds, εάν περισσότερο LNG κατευθυνθεί προς τις ασιατικές αγορές, η αγορά θα μπορούσε να αρχίσει να υπολείπεται σε πλοία μεταφοράς LNG το 2026.

Ο επικεφαλής της Braemar LNG, Andrew Selby Bennett, δήλωσε ότι ακόμη και σύμφωνα με αυτό που περιέγραψε ως «το χειρότερο σενάριο για τον πλοιοκτήτη», όπου όλο το LNG πηγαίνει στην Ευρώπη, το πρώτο τρίμηνο του 2027 θα είναι σημείο καμπής για τους ναυλωτές. Η άποψη της Braemar είναι ότι οι ναυλωτές θα πρέπει πραγματικά να εξετάσουν το ενδεχόμενο να τακτοποιήσουν τη μακροπρόθεσμη ναυτιλία τους μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Selby Bennet δήλωσε ότι η εικόνα για το 2027 έχει ήδη διαμορφωθεί, με το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων LNG να είναι σε μεγάλο βαθμό πλήρες και να έχουν ληφθεί οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις για ένα άλλο κύμα έργων και πρόσθεσε ότι για το 2028 πρέπει να γίνουν κάποιες παραγγελίες πλοίων που θα αφορούν έργα για τα οποία έχουν ήδη ληφθεί οικονομικές επενδυτικές αποφάσεις. Οπως αναφέρθηκε, από το συνολικό βιβλίο παραγγελιών των 319 πλοίων το 92% είναι ήδη ναυλωμένο, αφήνοντας μόνο το 8% ανοιχτό για ναύλωση.

Εξετάζοντας το 2025, η Braemar αναμένει ότι η Ευρώπη θα απορροφήσει περισσότερα φορτία LNG κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μέχρι περίπου το τρίτο τρίμηνο, όταν θα καλυφθούν τα επίπεδα αποθήκευσης. Υστερα από αυτό υπάρχει πιθανότητα να ξαναρχίσουν οι διασυνοριακές συναλλαγές, αυξάνοντας τα τονοχιλιόμετρα.

Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια
Υδρογονάνθρακες: Προκηρύχθηκε ο διεθνής διαγωνισμός για το θαλάσσιο block της Chevron
Ενέργεια |

Υδρογονάνθρακες: Προκηρύχθηκε ο διεθνής διαγωνισμός για το θαλάσσιο block της Chevron

Για τα δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης σε υδρογονάνθρακες ο Θ. Σκυλακάκης, υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τον διεθνή διαγωνισμό στα blocks «Νότια της Πελοποννήσου» και «Α2»