Η General Motors (GM) έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια για δεκαετίες προσπαθώντας να ανοίξει ένα μονοπάτι για την ηλεκτροκίνηση, κυκλοφορώντας πρωτοποριακά ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα που τελικά απέτυχαν να καταγράψουν μαζικές πωλήσεις πριν αποσυρθούν. Αυτή τη φορά μπορεί να είναι διαφορετικά τα πράγματα.

Πέρυσι, ο ηγέτης στις πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αύξησε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και απέσπασε μερίδιο αγοράς από εταιρείες όπως η Tesla, παρά την επιβράδυνση της ζήτησης, καθώς οι πελάτες της επέλεγαν ολοένα και περισσότερο EV έναντι συμβατικών οχημάτων GM.

Η ανάπτυξη της GM  -καθοδηγούμενη από μια διευρυνόμενη σειρά EV που θα περιλαμβάνει σύντομα δώδεκα μοντέλα- σηματοδοτεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε για πρώτη φορά να πείσει περισσότερους αγοραστές να επιλέξουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, σύμφωνα με τέσσερις αναλυτές του κλάδου.

Το μερίδιο της GM στα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, το τέταρτο τρίμηνο, έφτασε το 12% – ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα και δεύτερο πίσω μόνο από την Tesla που ήταν στο 44,4%, σύμφωνα με την Cox Automotive.

Η ανάπτυξη της GM  -καθοδηγούμενη από μια διευρυνόμενη σειρά EV που θα περιλαμβάνει σύντομα δώδεκα μοντέλα- σηματοδοτεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε για πρώτη φορά να πείσει περισσότερους αγοραστές να επιλέξουν ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι πωλήσεις του Cadillac Lyriq EV της GM τριπλασιάστηκαν πέρυσι στα 28.402 οχήματα, ξεπερνώντας κάθε ένα από τα βενζινοκίνητα SUV XT4, XT5 και XT6. Οι πωλήσεις των φθηνότερων Chevrolet Equinox και Blazer EV αντιπροσώπευαν το 22% και το 40% αντίστοιχα των συνολικών παραδόσεων του τέταρτου τριμήνου με την ίδια ονομασία μοντέλου.

Η ανάπτυξη υπογραμμίζει την πεισματική δέσμευση της GM στα ηλεκτρικά οχήματα, παρά τις μεγάλες απώλειες και μια τάση μεταξύ των ανταγωνιστών, όπως η Ford και η Toyota, για προτεραιότητα στα υβριδικά οχήματα.

Οι αναλυτές πιστώνουν το κύμα ηλεκτρικών οχημάτων της GM στον αυξανόμενο αριθμό ανταγωνιστικών μοντέλων της – από το βασικό επίπεδο έως το premium – που δίνει στους πελάτες της περισσότερες επιλογές για ηλεκτρικά οχήματα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Η Tesla, για παράδειγμα, έχει μόνο πέντε μοντέλα.

Ο επικεφαλής παγκόσμιων αγορών της GM, Ρόρι Χάρβεϊ, ανέφερε τον ίδιο λόγο σε συνέντευξή του στο Reuters. «Έχουμε την ευρύτερη σύνθεση εκεί έξω και σίγουρα έχουμε δυναμική», είπε. «Και όλοι γνωρίζουμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα παιχνίδι ορμής».

Το τέλος των επιδοτήσεων πρόβλημα για την GM

Η επιθετική τιμολόγηση έπαιξε επίσης ρόλο με τη μορφή μισθώσεων χαμηλών πληρωμών που συχνά έκαναν τα GM EV φθηνότερα από τα συγκρίσιμα οχήματα που κινούνται με καύσιμο, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου και δύο αντιπροσώπους της GM.

Τέτοιες φθηνές μισθώσεις EV, κοινές σε όλη τη βιομηχανία, κατέστησαν δυνατές σε μεγάλο βαθμό με μια επιδότηση 7.500 δολαρίων που αναμένεται να τερματίσει ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μαζί με μια σειρά από άλλες πολιτικές υπέρ των EV.

Η GM θα ήταν επίσης ευάλωτη στους δασμούς 25% που απειλούνται από τον Τραμπ ο Καναδάς και το Μεξικό, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στο Μεξικό – συμπεριλαμβανομένων των Blazer και Equinox EV.

Οι εμπειρογνώμονες του κλάδου δήλωσαν ότι οι αντίθετοι άνεμοι στην αγορά και των ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων θα αποτελέσουν μια αποφασιστική δοκιμασία το 2025 για το εάν η GM μπορεί να διατηρήσει την ορμή της και να φτάσει σε οριακό σημείο στη μακρά και δαπανηρή ιστορία των προσπαθειών ηλεκτροκίνησης. Μια κομβική στιγμή θα έρθει αργότερα φέτος, καθώς η GM λανσάρει την επόμενη γενιά Bolt, που αναμένεται να είναι το πιο προσιτό EV της με περίπου 30.000 δολάρια.

«Αυτή η χρονιά είναι κρίσιμη για αυτούς», δήλωσε ο Paul Waatti, διευθυντής ανάλυσης βιομηχανίας στην ερευνητική εταιρεία AutoPacific.

Παρά την πρόσφατη πρόοδό της, η GM εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τεράστιες προκλήσεις όσον αφορά την εκπλήρωση της προηγούμενης υπόσχεσης της CEO Mary Barra για έναν πλήρως ηλεκτρικό στόλο έως το 2035. Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μόνο περίπου το 6% των συνολικών πωλήσεων της GM το τέταρτο τρίμηνο, καθώς αυτές συνεχίζουν να βασίζονται σε μεγάλα φορτηγά και SUV που είναι από τα πιο προσοδοφόρα οχήματα της βιομηχανίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green