
Μεγάλη συζήτηση -και όχι μόνον στο χώρο της ναυτιλίας – έχει προκαλέσει η δήλωση του Αμερικανού προέδρου για την επιβολή λιμενικών τελών στα πλοία της Κίνας.
Είναι χαρακτηριστική η δήλωση στην οποία προέβη μια απο τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, η γαλλική CMA CGM. « Οι προτάσεις των ΗΠΑ να πλήξουν τα κινεζικά πλοία με υψηλά λιμενικά τέλη θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε όλες τις εταιρείες μιας ναυτιλιακής βιομηχανίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην οποία τα περισσότερα πλοία κατασκευάζονται στην Κίνα», δήλωσε την Παρασκευή η ναυτιλιακή CMA CGM.
Το γραφείο του εμπορικού αντιπροσώπου των ΗΠΑ έχει προτείνει τη χρέωση έως και 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων για τα κινεζικής κατασκευής πλοία που εισέρχονται σε αμερικανικά λιμάνια στο πλαίσιο της έρευνάς του για την επέκταση της Κίνας στους τομείς της ναυπηγικής, της ναυτιλίας και της εφοδιαστικής.
«Περισσότερα απο τα μισά πλοία»
«Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, οπότε αυτό θα έχει σημαντικές επιπτώσεις σε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο οικονομικός διευθυντής Ραμόν Φερνάντεζ .
Η CMA CGM, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Rodolphe Saade, είναι η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Έχει μεγάλη παρουσία στις ΗΠΑ, λειτουργώντας αρκετούς λιμενικούς τερματικούς σταθμούς, ενώ η θυγατρική APL διαθέτει 10 πλοία υπό αμερικανική σημαία, δήλωσε ο Ραμόν Φερνάντεζ.
Ερωτηθείς σχετικά με την Ocean Alliance, μια συμφωνία κοινοχρησίας πλοίων στην οποία συμμετέχουν η CMA CGM και ασιατικοί εταίροι, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής COSCO, είπε ότι η CMA CGM δεν είχε ενδείξεις ότι η συμμαχία θα μπορούσε να τεθεί υπό αμφισβήτηση ενόψει της πολιτικής των ΗΠΑ.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.