
Σε ένα ακόμη σημαντικό σταθμό στην 50χρονη ιστορία της θα κάνει «στάση» η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare που ίδρυσε το 1975 ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Η εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που διοικείται από τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο αποφάσισε να αποσχίσει τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στον οποίο άρχισε να αναπτύσσεται ραγδαία, με την μαζική αγορά 16 πλοίων τον Ιούνιο του 2021.
Ήταν ο τρίτος πιο σημαντικός σταθμός στην ιστορία της μετά την ίδρυση της και την εισαγωγή των μετοχών της στο NYSE τον Νοέμβριο του 2010.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η Costamare η δραστηριότητα των Bulk carriers θα μεταφερθεί σε μια αυτόνομη εταιρεία, την Costamare Bulkers Holdings Limited.
Η σχεδιαζόμενη απόσχιση (spin off) θα οδηγήσει σε δύο ξεχωριστές εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες.
Η μία θα είναι η Costamare η οποία θα παραμείνει μια ναυτιλιακή εταιρεία με στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στην οποία θα ανήκει επίσης και η συμμετοχή της στην επιχείρηση χρηματοδοτικής μίσθωσης Neptune Maritime Leasing Limited, τον τέταρτο σταθμό στην αναπτυξιακή της ρότα. Η Costamare εισήλθε με 200 εκατ. δολ, στο μετοχικό κεφάλαιο της Neptune Maritime Leasing όπου συμμετέχει και το Latsco Family Office, τον Μάρτιο του 2023.
Η άλλη εταιρεία θα είναι η Costamare Bulkers Holdings Limited ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η εταιρεία θα κατέχει τα 36 μέχρι τώρα ιδιόκτητα πλοία χύδην ξηρού φορτίου και την επιχειρησιακή πλατφόρμα CBI, η οποία διαχειρίζεται συνολικά 51 bulk carriers.
Τα οφέλη του spin off
Το διοικητικό συμβούλιο της Costamare Inc. πιστεύει ότι ο προτεινόμενος διαχωρισμός θα απελευθερώσει την αξία που ενυπάρχει στις δύο εταιρείες, οι οποίες έχουν, όπως τονίζει μοναδικές προοπτικές ανάπτυξης και επενδυτικές ευκαιρίες. Σύμφωνα πάντα με την διοίκηση ο διαχωρισμός αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως, βελτιωμένη οικονομική ευελιξία, επικέντρωση των διοικήσεων στις ιδιαίτερες απαιτήσεις και ευκαιρίες της κάθε αγοράς, απλοποιημένη δομή και προσέλκυση επενδυτών με διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Οι μετοχές της Costamare Bulkers Holdings Limited αναμένεται να εισαχθούν στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Η Costamare Inc. στοχεύει να ολοκληρώσει την απόσχιση το συντομότερο δυνατόν εντός του τρέχοντος ημερολογιακού έτους, υπό την επιφύλαξη των κανονιστικών ρυθμίσεων και συνήθων προϋποθέσεων.
Αν και δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, η απόσχιση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσω μιας αναλογικής διανομής από την Costamare Inc. όλων των μετοχών της Costamare Bulkers Holdings Limited που κατέχει, σε μετόχους της Costamare Inc. με βάση μια αναλογία διανομής που θα καθοριστεί στο μέλλον.
Η Morgan Stanley & Co. LLC ενεργεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Costamare Inc. και η Cravath, Swaine & Moore LLP λειτουργεί ως νομικός σύμβουλος.
Η εταιρεία των 2 δισ. δολ
Στη χρήση 2024 η Costamare έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε τζίρο φτάνοντας τα 2,059 δισ. δολ. έναντι 1,502 δισ. δολ. στη χρήση 2023. Η ρευστότητα της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 940 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους ενός ομολόγου σταθερού επιτοκίου ύψους 100 εκατ. ευρώ και την εξόφληση των προνομιούχων μετοχών της σειράς Ε ύψους περίπου 115 εκατ. δολαρίων.
Αναλύοντας την εικόνα ανά κλάδο ο Οικονομικός διευθυντής της εταιρεάις κ. Γρηγόρης . Ζήκος σημείωσε ότι στον τομέα των containerships η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές των πλοίων μέσω του πολύ μακρύτερου δρομολογίου μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Οι εκτροπές αυτές, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση φορτίου, απορρόφησαν την πρόσθετη νέα χωρητικότητα, ενώ ο αδρανής στόλος παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια του 2024 και στις αρχές του 2025.
Ωστόσο, εάν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιστρέψουν σταδιακά στη διαδρομή μέσω του Σουέζ, η απελευθέρωση χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τα νεότευκτα που θα πέσουν στο νερό θα μπορούσε ενδεχομένως να στρεβλώσει την τρέχουσα δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης.
Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, οι τιμές των ναύλων έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, και το 2025 ξεκίνησε με μια παρόμοια ήπια εικόνα. Η υποχώρηση της συμφόρησης, μαζί με τις πιέσεις στον τομέα του χάλυβα στην Κίνα και τη μικρότερη ζήτηση σε τόνο-μιλια σιτηρών είχαν ως αποτέλεσμα την υπερπροσφορά χωρητικότητας. Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ότι η εταιρεία επενδύει μακροπρόθεσμα στον τομέα και θεωρεί το μοντέλο της πλοιοκτησίας και της εμπορικής πλατφόρμας είναι εξαιρετικά συμπληρωματικό. Τέλος, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται έχοντας συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις που υπερβαίνουν τα 500 εκατομμύρια δολάρια.


Latest News

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας