
Σε ένα ακόμη σημαντικό σταθμό στην 50χρονη ιστορία της θα κάνει «στάση» η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare που ίδρυσε το 1975 ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος.
Η εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που διοικείται από τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο αποφάσισε να αποσχίσει τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στον οποίο άρχισε να αναπτύσσεται ραγδαία, με την μαζική αγορά 16 πλοίων τον Ιούνιο του 2021.
Ήταν ο τρίτος πιο σημαντικός σταθμός στην ιστορία της μετά την ίδρυση της και την εισαγωγή των μετοχών της στο NYSE τον Νοέμβριο του 2010.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η Costamare η δραστηριότητα των Bulk carriers θα μεταφερθεί σε μια αυτόνομη εταιρεία, την Costamare Bulkers Holdings Limited.
Η σχεδιαζόμενη απόσχιση (spin off) θα οδηγήσει σε δύο ξεχωριστές εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες.
Η μία θα είναι η Costamare η οποία θα παραμείνει μια ναυτιλιακή εταιρεία με στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στην οποία θα ανήκει επίσης και η συμμετοχή της στην επιχείρηση χρηματοδοτικής μίσθωσης Neptune Maritime Leasing Limited, τον τέταρτο σταθμό στην αναπτυξιακή της ρότα. Η Costamare εισήλθε με 200 εκατ. δολ, στο μετοχικό κεφάλαιο της Neptune Maritime Leasing όπου συμμετέχει και το Latsco Family Office, τον Μάρτιο του 2023.
Η άλλη εταιρεία θα είναι η Costamare Bulkers Holdings Limited ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η εταιρεία θα κατέχει τα 36 μέχρι τώρα ιδιόκτητα πλοία χύδην ξηρού φορτίου και την επιχειρησιακή πλατφόρμα CBI, η οποία διαχειρίζεται συνολικά 51 bulk carriers.
Τα οφέλη του spin off
Το διοικητικό συμβούλιο της Costamare Inc. πιστεύει ότι ο προτεινόμενος διαχωρισμός θα απελευθερώσει την αξία που ενυπάρχει στις δύο εταιρείες, οι οποίες έχουν, όπως τονίζει μοναδικές προοπτικές ανάπτυξης και επενδυτικές ευκαιρίες. Σύμφωνα πάντα με την διοίκηση ο διαχωρισμός αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως, βελτιωμένη οικονομική ευελιξία, επικέντρωση των διοικήσεων στις ιδιαίτερες απαιτήσεις και ευκαιρίες της κάθε αγοράς, απλοποιημένη δομή και προσέλκυση επενδυτών με διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Οι μετοχές της Costamare Bulkers Holdings Limited αναμένεται να εισαχθούν στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.
Η Costamare Inc. στοχεύει να ολοκληρώσει την απόσχιση το συντομότερο δυνατόν εντός του τρέχοντος ημερολογιακού έτους, υπό την επιφύλαξη των κανονιστικών ρυθμίσεων και συνήθων προϋποθέσεων.
Αν και δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, η απόσχιση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσω μιας αναλογικής διανομής από την Costamare Inc. όλων των μετοχών της Costamare Bulkers Holdings Limited που κατέχει, σε μετόχους της Costamare Inc. με βάση μια αναλογία διανομής που θα καθοριστεί στο μέλλον.
Η Morgan Stanley & Co. LLC ενεργεί ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Costamare Inc. και η Cravath, Swaine & Moore LLP λειτουργεί ως νομικός σύμβουλος.
Η εταιρεία των 2 δισ. δολ
Στη χρήση 2024 η Costamare έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε τζίρο φτάνοντας τα 2,059 δισ. δολ. έναντι 1,502 δισ. δολ. στη χρήση 2023. Η ρευστότητα της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 940 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους ενός ομολόγου σταθερού επιτοκίου ύψους 100 εκατ. ευρώ και την εξόφληση των προνομιούχων μετοχών της σειράς Ε ύψους περίπου 115 εκατ. δολαρίων.
Αναλύοντας την εικόνα ανά κλάδο ο Οικονομικός διευθυντής της εταιρεάις κ. Γρηγόρης . Ζήκος σημείωσε ότι στον τομέα των containerships η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές των πλοίων μέσω του πολύ μακρύτερου δρομολογίου μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Οι εκτροπές αυτές, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση φορτίου, απορρόφησαν την πρόσθετη νέα χωρητικότητα, ενώ ο αδρανής στόλος παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια του 2024 και στις αρχές του 2025.
Ωστόσο, εάν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιστρέψουν σταδιακά στη διαδρομή μέσω του Σουέζ, η απελευθέρωση χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τα νεότευκτα που θα πέσουν στο νερό θα μπορούσε ενδεχομένως να στρεβλώσει την τρέχουσα δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης.
Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, οι τιμές των ναύλων έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, και το 2025 ξεκίνησε με μια παρόμοια ήπια εικόνα. Η υποχώρηση της συμφόρησης, μαζί με τις πιέσεις στον τομέα του χάλυβα στην Κίνα και τη μικρότερη ζήτηση σε τόνο-μιλια σιτηρών είχαν ως αποτέλεσμα την υπερπροσφορά χωρητικότητας. Ο κ. Ζήκος πρόσθεσε ότι η εταιρεία επενδύει μακροπρόθεσμα στον τομέα και θεωρεί το μοντέλο της πλοιοκτησίας και της εμπορικής πλατφόρμας είναι εξαιρετικά συμπληρωματικό. Τέλος, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται έχοντας συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις που υπερβαίνουν τα 500 εκατομμύρια δολάρια.


Latest News

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Καλεί τον ΙΜΟ να μην λάβει αποφάσεις που θα υπονομεύσουν την ναυτιλία
Μην «πυροβολείτε» το LNG- ο εμπορικός διαχειριστής να αναλάβει το κόστος συμμόρφωσης στην πράσινη μετάβαση, τα δύο μηνύματα της προέδρου της ΕΕΕ, Μελίνας Τραυλού

Motor Oil - Coral Marine: Ναυτιλιακά καύσιμα με βιοκαύσιμο στην Ελλάδα
Το μίγμα καυσίμων αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο που παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και βιοκαύσιμο που παράγεται, επίσης, στην Ελλάδα

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Η οικονομία θα κινηθεί μετά το πρώτο σοκ
Η ναυτιλία θα ανακάμψει, αν και πολλά εξαρτώνται και από τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου και την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικής ικανότητας

Πλέοντας σε ταραγμένα νερά: Ποιο θα είναι το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας
Κορυφαίοι αξιωματούχοι, εφοπλιστές, αναλυτές και ακαδημαϊκοί συζητούν στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για τις νέες γεωπολιτικές, τεχνολογικές και οικολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία

Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επηρεαστεί από τους δασμούς Τραμπ
Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι αμερικανοί καταναλωτές και ποιες δαπάνες θα περικόψουν

Συρρίκνωση τουρκικού εμπορικού στόλου μετά από περίοδο ανάπτυξης
Ο κλάδος στην Τουρκία πλήττεται από την αύξηση του λειτουργικού κόστους και τα γραφειοκρατικά εμπόδια