
Θέμα ημερών είναι η κατακύρωση του διαγωνισμού για τον αυτοκινητόδρομο Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Πρόκειται για το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης και στον διαγωνισμό που είχε ολοκληρωθεί πέρυσι τέτοια εποχή είχε οριστεί ως προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η κατακύρωση του διαγωνισμού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να λάβει την απόφαση, σύμφωνα με την οποία οριστικός ανάδοχος θα είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Στο σχήμα συμμετέχουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ και σε αυτό περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή:
- 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σηράγγων
- 10,80 χλμ. νέων γεφυρών, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέων ανισόπεδων κόμβων και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Εντός του Μαρτίου η σύμβαση παραχώρησης στη Βουλή
Όπως αναφέρει επίσης το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά την απόφαση για τον οριστικό ανάδοχο του έργου «μεσολαβεί ένα διάστημα 10 ημερών, κατά το οποίο παρέχεται η δυνατότητα να ασκηθεί προδικαστική προσφυγή. Παρόλα αυτά, πριν καν εκπνεύσει η προθεσμία αυτή, ο φάκελος θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε να εκκινήσει η διαδικασία προσυμβατικού ελέγχου, ενώ παράλληλα, θα αποσταλεί και στις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ήτοι την DG – Comp και την DG-Move.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν ότι η Σύμβαση Παραχώρησης είναι δυνατόν να σταλεί στη Βουλή μέσα στον Μάρτιο, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες».
Το τραπεζικό σχήμα
Για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του έργου, όπως αναφέρουν πληροφορίες, έχει κλειδώσει και το σχήμα χρηματοδότησης.
Στο σχήμα συμμετέχουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες (δηλαδή Εθνική, Alpha Bank, Eurobank και Πειραιώς).
Τον συντονιστικό ρόλο του τραπεζικού σχήματος για τη χρηματοδότηση της παραχώρησης θα έχει η Πειραιώς.
Τα άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ
Σημειώνεται πως όταν θα ενεργοποιηθει η σύμβαση παραχώρησης, ολόκληρος ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα είναι σε φάση κατασκευής. Τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος ήδη κατασκευάζονται.
Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων υλοποιείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ και ανάδοχο είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AKTOR-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων υλοποιείται ως κλασικό δημόσιο έργο με ανάδοχο την AKTOR.


Latest News

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας