Θέμα ημερών είναι η κατακύρωση του διαγωνισμού για τον αυτοκινητόδρομο Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Πρόκειται για το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης και στον διαγωνισμό που είχε ολοκληρωθεί πέρυσι τέτοια εποχή είχε οριστεί ως προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η κατακύρωση του διαγωνισμού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναμένεται να λάβει την απόφαση, σύμφωνα με την οποία οριστικός ανάδοχος θα είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Στο σχήμα συμμετέχουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες

Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ και σε αυτό περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή:

  • 2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σηράγγων
  • 10,80 χλμ. νέων γεφυρών, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  •  20 νέων ανισόπεδων κόμβων και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Εντός του Μαρτίου η σύμβαση παραχώρησης στη Βουλή

Όπως αναφέρει επίσης το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά την απόφαση για τον οριστικό ανάδοχο του έργου «μεσολαβεί ένα διάστημα 10 ημερών, κατά το οποίο παρέχεται η δυνατότητα να ασκηθεί προδικαστική προσφυγή. Παρόλα αυτά, πριν καν εκπνεύσει η προθεσμία αυτή, ο φάκελος θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε να εκκινήσει η διαδικασία προσυμβατικού ελέγχου, ενώ παράλληλα, θα αποσταλεί και στις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ήτοι την DG – Comp και την DG-Move.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν ότι η Σύμβαση Παραχώρησης είναι δυνατόν να σταλεί στη Βουλή μέσα στον Μάρτιο, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες».

Το τραπεζικό σχήμα

Για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του έργου, όπως αναφέρουν πληροφορίες, έχει κλειδώσει και το σχήμα χρηματοδότησης.

Στο σχήμα συμμετέχουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες (δηλαδή Εθνική, Alpha Bank, Eurobank και Πειραιώς).

Τον συντονιστικό ρόλο του τραπεζικού σχήματος για τη χρηματοδότηση της παραχώρησης θα έχει η Πειραιώς.

Τα άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ

Σημειώνεται πως όταν θα ενεργοποιηθει η σύμβαση παραχώρησης, ολόκληρος ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα είναι σε φάση κατασκευής. Τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος ήδη κατασκευάζονται.

Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων υλοποιείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ και ανάδοχο είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AKTOR-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων υλοποιείται ως κλασικό δημόσιο έργο με ανάδοχο την AKTOR.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
Τέμπη: Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο – Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Κατασκευές |

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη

Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Σαρακήνικο: Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό – Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Κατασκευές |

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος

Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Κατασκευές |

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο

Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα