
Το μοντέλο που ακολουθήθηκε σε ΔΕΗ, ΕΦΚΑ, ΟΛΠ και ΟΤΕ φαίνεται ότι θα ακολουθήσει η κυβέρνηση και στον ΟΣΕ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε σήμερα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΣΕ κατέχει τις σιδηροδρομικές υποδομές και το δίκτυο της Ελλάδας, καθότι το κομμάτι των μεταφορών έχει περάσει στα «χέρια» της Hellenic Train, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Είναι βέβαιο πως ο ΟΣΕ που ταυτισμένος με το βαθύ κράτος στην Ελλάδα, πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο που τράβηξαν στο παρελθόν ο ΟΤΕ, ο ΟΛΠ, η ΔΕΗ, ο ΕΦΚΑ, όπου και εκεί θυμάστε ποια χάλια υπήρχαν και ποια βελτίωση υπήρξε», σημείωσε ο υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΙ. Την ίδια στιγμή, πηγές του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανέφεραν στον ΟΤ πως «Δεν υπάρχει σκέψη για ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ» για να προσθέσουν με νόημα πως «σίγουρα όμως χρειάζεται αναδιάρθρωση και εκσυγχρονισμός για να βελτιωθεί η λειτουργία του».
Ακόμη, οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι ούτως ή άλλως «Σήμερα με τις συνθήκες που υπάρχουν αποκλείεται να υπάρξει ενδιαφέρον ιδιωτών…», επισημαίνοντας παράλληλα ότι «Στα πλαίσια όμως της αναδιάρθρωση του ΟΣΕ θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να προσληφθούν διευθυντικά στελέχη προερχόμενα από τον ιδιωτικό τομέα
Από εκεί και πέρα ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «Από την μια πλευρά είναι ο κρατικός ΟΣΕ που χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός και από την άλλη πλευρά υπάρχει η Hellenic Train, που είναι ιταλικής ιδιοκτησίας και όπου εκεί επίσης η εταιρεία αυτή πρέπει να κάνει αυτά που πρέπει και αυτό θα απαιτηθεί και από την ελληνική κυβέρνηση».
Σχέδιο δράσης
Στη συνέχεια, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε πως «ο υπουργός Μεταφορών έχει παρουσιάσει σχέδιο δράσης για τον σιδηρόδρομο, που αναφέρονται και στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και υπάρχουν και άλλες πρωτοβουλίες που είναι σε εξέλιξη. Το μήνυμα από την χτεσινή συγκέντρωση είναι να επιταχύνουμε τη δράση μας ακόμα πιο πολύ. Πχ, το κύριο ζήτημα που σχετίζεται με την τραγωδία σε κάποιο βαθμό, η τηλεδιοίκηση, η 717 είχε ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023, σε όλο το δίκτυο απλώς ήρθε μετά ο Daniel και κατέστρεψε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του δικτύου στη Θεσσαλία, όπου έχουν ξεκινήσει να γίνονται τα έργα».
Το μήνυμα από τις συγκεντρώσεις
Αναφερόμενος στις χθεσινές μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως: «Ήταν χωρίς προηγούμενο οι συγκεντρώσεις, πάρα πολύ μεγάλες και στέκομαι ιδιαίτερα πως δεν ήταν μόνο στην Ελλάδα, ήταν και στο εξωτερικό. Προφανώς, κατέβηκαν και διάφοροι συμπολίτες μας που τοποθετούνται απέναντι στην κυβέρνηση, καμία αμφιβολία απέναντι σε αυτό, αλλά βασικά κατέβηκαν άνθρωποι από όλους τους χώρους και πάρα πολλοί νεοδημοκράτες και γνωστοί μου, και δήμαρχοι που πρόσκεινται στη ΝΔ και άλλα επιφανείς στελέχη της κοινωνίας. Το μήνυμα ήταν να αποδοθεί το ταχύτερο δικαιοσύνη και πλήρως για αυτή την τραγωδία, και από την άλλη ποτέ ξανά. Ασφάλεια στους σιδηροδρόμους, στις μεταφορές μας, ένα καλύτερο κράτος. Όταν λέμε δικαιοσύνη προφανώς περιέχεται μέσα και η έννοια της ευθύνης».

Ακολούθως, επισήμανε πως «η κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι αλλού ταξιδεμένη εάν δεν το καταλάβαινε αυτό το μήνυμα. Προφανώς η τραγωδία έχει αγγίξει, όπως ήταν αναμενόμενο λεπτές συναισθηματικές χορδές και το ζήτημα είναι από την δική μας πλευρά, όχι μόνο να πούμε ότι πήραμε το μήνυμα αλλά να κινηθούμε στο βαθμό που μας αναλογεί, γιατί υπάρχει δικαιοσύνη στη μέση. Και σχέση ειδικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου να τρέξουμε όσο πιο πολύ μπορούμε για να εξασφαλίσουμε το ποτέ ξανά».
«Αυτό που χρειάζεται από μας είναι δύο πράγματα. Σεμνότητα, απέναντι στους πολίτες και την καθημερινή μας δράση και αποτελεσματικότητα», υπογράμμισε.
«Το βασικό που πρέπει να ξέρουν οι πολίτες πως αντιλαμβανόμαστε απολύτως τη φωνή τους», τόνισε.
Επίσης επανέλαβε πως «δεν ήταν κομματικού χαρακτήρα η συγκέντρωση και αλίμονο σε αυτούς που θα προσπαθήσουν να της αποδώσουν τέτοια χαρακτηριστικά. Και αυτό είναι που αυξάνει και τις δικές μας ευθύνες».
Ανασχηματισμός και οικονομία
Ερωτώμενος για ενδεχόμενο ανασχηματισμό, ο υπουργός απάντησε πως «αυτά είναι θέματα που αφορούν τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Η κυβέρνηση έχει μπροστά της 2 χρόνια στο τιμόνι της χώρας. Πιστεύω πως με όποια λάθη έχουν γίνει και ένα είναι το θέμα του ΟΣΕ, η χώρα έχει ανέβει παραπάνω. Δουλειά μας είναι στα δύο χρόνια που απομένουν να δουλέψουμε σοβαρά και αποτελεσματικά. Το πιο σοβαρό είναι το βαθύ κράτος που ταλαιπωρεί τον πολίτη».
Αναφορικά με την οικονομία, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε πως «όσο περνάνε οι μήνες, η κατάσταση θα βελτιώνεται και με πρωτοβουλίες της κυβέρνησης καθώς έχουμε μια βάση να πατήσουμε».


Latest News

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Όμιλος ΑΒΑΞ: Στο φως οι σταθμοί «Δικαστήρια» και «Ακαδημία» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας
Ο Όμιλος ΑΒΑΞ παρουσιάζει, μέσα από λήψεις με drone, πλάνα με τις εργασίες εκσκαφής για τους δύο σταθμούς στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Μητσοτάκης για Flyover: Το έργο θα αποπερατωθεί στα μέσα του 2027
Το έργο του Flyover όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του θα συμβάλει στην κυκλοφοριακή ανακούφιση στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης

Χωρίς ασφάλεια το ταξίδι με τρένα – Τα «ήξεις-αφήξεις» Σταϊκούρα για τα έργα στον σιδηρόδρομο
Το μετακινούμενο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τμήματος στον σιδηρόδρομο που καταστράφηκε από τον Daniel και οι επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις σε όλη τη χώρα

H ES SYSTEMS και η Ολυμπία Οδός υλοποίησαν την επέκταση του έργου "Smart Tunnel"
Το έργο ξεκίνησε το 2019 και αφορούσε στην εγκατάσταση του πρώτου συστήματος παρακολούθησης κατάστασης εξοπλισμού σε μία σήραγγα της Ολυμπίας Οδού

Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας