Την πρόθεσή της να συμμετάσχει στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της κρατικής αεροπορικής εταιρείας TAP SA της Πορτογαλίας, αποκάλυψε η Air France-KLM, υπογραμμίζοντας ότι η χώρα αποτελεί μια «στρατηγική αγορά» για τον γαλλικό αερομεταφορέα.

«Η Air France-KLM είναι έτοιμη να παρουσιάσει την υποψηφιότητά της στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της TAP», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος Μπεν Σμιθ. Η TAP είναι «μια εμβληματική εταιρεία που έχει δημιουργήσει έναν ισχυρό κόμβο στη Λισαβόνα που είναι ανοιχτός στον κόσμο».

To ενδιαφέρον τους για την την ιδιωτικοποίηση της TAP έχουν επίσης εκφράσει η Lufthansa και η British Airways.

Ο στόχος της Air France-KLM

Η πορτογαλική κυβέρνηση σκέφτεται να πουλήσει τουλάχιστον το 49% της TAP και η Air France-KLM ενδιαφέρεται για μειοψηφικό ή πλειοψηφικό μερίδιο, ανέφερε το Bloomberg. Το βασικό πλεονέκτημα του πορτογαλικού αερομεταφορέα έγκειται στο ότι είναι ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός πάροχος αεροπορικών συνδέσεων με τη Βραζιλία.

Η Air France-KLM θα διατηρήσει το εμπορικό σήμα TAP και θα διατηρήσει τη Λισαβόνα ως κόμβο, είπε ο Σμιθ, αναφερόμενος στους όρους που έθεσε η πορτογαλική κυβέρνηση.

Και πρόσθεσε ότι, η Air France-KLM σχεδιάζει να ενισχύσει τη συνδεσιμότητα εντός της Πορτογαλίας, συμπεριλαμβανομένων των δευτερευουσών πόλεων.

Ο Σμιθ επισκέφθηκε την Πορτογαλία μαζί με τον Γάλλο Πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν αυτή την εβδομάδα για να συζητήσουν την απόκτηση του μεριδίου στον TAP. Ο Μακρόν είπε ότι η Air France και η TAP θα πρέπει να βρουν μια «καινοτόμο μορφή γάμου», ανέφερε το Γαλλικό Πρακτορείο την Παρασκευή.

Η Air France-KLM δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι διερευνά πιθανή συνεργασία για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα με Πορτογάλους εταίρους πριν από την ιδιωτικοποίηση.

Τα σχέδια της κυβέρνησης για την TAP

Η TAP συγκαταλέγεται μεταξύ μιας μικρής ομάδας κρατικών αερομεταφορέων που εξακολουθούν να είναι προς εξαγορά στην Ευρώπη, μια περιοχή που σήμερα κυριαρχείται από τους τρεις μεγάλους ομίλους αερομεταφορέων. Η Lufthansa ολοκλήρωσε τον Ιανουάριο την εξαγορά μειοψηφικού μεριδίου του ιταλικού αερομεταφορέα ITA Airways, ενώ η Air France-KLM αγόρασε πέρυσι μερίδιο της SAS AB.

Ο πρωθυπουργός Λουίς Μοντενέγκρο, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Απρίλιο, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θέλει να διατηρήσει τον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στη Λισαβόνα, καθώς και δρομολόγια που είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ως στόχο να πουλήσει τουλάχιστον το 51% του αερομεταφορέα σε ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης που είχε ανακοινωθεί το 2023. Με την πιθανή πώληση ενός μειοψηφικού μεριδίου, ο Μοντενέγκρο θα μπορούσε να παρακάμψει την αντιπολίτευση στο κοινοβούλιο που διαφορετικά θα απειλούσε ένα σχέδιο πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου.

Εκτός από τη μεταφορά τουριστών που επισκέπτονται την Πορτογαλία σε μεγαλύτερο αριθμό, οι πτήσεις του TAP συνδέουν μια παγκόσμια διασπορά πολιτών της χώρας και συνδέουν επίσης την ηπειρωτική χώρα με τα αρχιπελάγη Μαδέρα και Αζόρες στη μέση του Ατλαντικού.

Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία διοικείται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Λουίζ Ροντρίγκεζ και μετέφερε 16 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, μια αύξηση 1,6% από το 2023.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή