
Η κορυφαία εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας BYD έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με την αντίπαλη Tesla για την καταπολέμηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, ενώ επιμένει ότι το Πεκίνο είναι «πιο ανοιχτό» στις ξένες επιχειρήσεις από τη Δύση.
«Ο κοινός μας εχθρός είναι το αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρέπει να συνεργαστούμε…για να αλλάξει ο κλάδος», δήλωσε η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD Στέλα Λι σε συνέντευξή της στους Financial Times.
Παρά τα σχόλιά της, οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες διεκδικούν και οι δύο να γίνουν ο μεγαλύτερος όμιλος EV στον κόσμο. Η BYD στοχεύει σε ταχεία αύξηση των πωλήσεων προηγμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη με περισσότερες προσφορές προϊόντων από την αμερικανική εταιρεία. Η Tesla, με τη σειρά της, έχει υποστεί πτώση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις λόγω του αυξανόμενου πολιτικού ακτιβισμού του Ίλον Μασκ.
Μιλώντας σε εκθεσιακό χώρο της BYD στο Λονδίνο, η Λι είπε ότι η Κίνα είναι πρόθυμη να μοιραστεί βασικές τεχνολογίες στα EV και την αυτόνομη οδήγηση με ξένες εταιρείες παρά τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με τις Βρυξέλλες και την Ουάσιγκτον.
Ανοιχτή η Κίνα σε ξένες βιομηχανίες
«[Η] κινεζική κυβέρνηση είναι πιο ανοιχτή, οπότε ίσως υπάρχει αρκετά λανθασμένη αντίληψη γι’ αυτό», είπε.
Πρόσθεσε ότι η κινεζική αγορά αυτοκινήτου είναι «η πατρίδα της καινοτομίας» και προέτρεψε τις ξένες εταιρείες να έρθουν στην Κίνα. «Η κυβέρνηση θα σας υποστηρίξει και θα συνεργαστεί μαζί σας για να επιτρέψει την υλοποίηση οποιασδήποτε τεχνολογίας», είπε.
Η BYD τον περασμένο μήνα αποκάλυψε ότι οι προηγμένες λειτουργίες έξυπνης οδήγησης μέσω του συστήματος αυτόνομης οδήγησης «God’s Eye» θα γίνουν διαθέσιμες στους πελάτες στα περισσότερα μοντέλα της χωρίς επιπλέον κόστος.
Η ανακοίνωση έχει προκαλέσει ανησυχίες σε ολόκληρη τη βιομηχανία για χαμηλότερα έσοδα από τέτοιες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, με τους αναλυτές να προβλέπουν ότι ολόκληρη η αγορά θα αναγκαστεί να ακολουθήσει τη διάδοση των λειτουργιών έξυπνης οδήγησης.
Ο όμιλος που υποστηρίζεται από τον Γουόρεν Μπάφετ έχει επίσης κάνει επιθετικές εισβολές στις ευρωπαϊκές αγορές με σχέδια για τοπική παραγωγή μέσω των εργοστασίων της στην Ουγγαρία και την Τουρκία για να αντιμετωπίσει τους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ κατά των εισαγωγών EV που κατασκευάζονται στην Κίνα. Η BYD συγκέντρωσε επίσης 5,6 δισ. δολάρια μέσω πώλησης μετοχών στο Χονγκ Κονγκ για να βοηθήσει στην επέκτασή της στο εξωτερικό, σύμφωνα με την κατάθεση της Τρίτης.
Αλλά οι Βρυξέλλες θέλουν επίσης οι κινεζικές εταιρείες να μεταφέρουν πνευματική ιδιοκτησία σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις με αντάλλαγμα επιδοτήσεις της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το Πεκίνο, ανταποκρινόμενο στον αυξανόμενο δυτικό προστατευτισμό, έχει σηματοδοτήσει ότι θέλει οι κινεζικές εταιρείες να περιορίσουν κάποια προηγμένη παραγωγή στο εξωτερικό.
Η αλλαγή στρατηγικής της BYD είναι κακά νέα για τις διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες
Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει επίσης επεκτείνει σταδιακά τους ελέγχους των εξαγωγών από περιορισμούς σε υλικά μπαταριών όπως οι σπάνιες γαίες σε τεχνολογία και διαδικασίες που μετατρέπουν τις επεξεργασμένες σπάνιες γαίες σε μέταλλα και μόνιμους μαγνήτες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα.
Όταν ρωτήθηκε για τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις στην ΕΕ σχετικά με την ανταλλαγή τεχνολογίας, η Λι είπε ότι δεν έδωσε σημασία στην πολιτική επειδή ήταν «βραχυπρόθεσμη» και τελικά οι καταναλωτές θα επέλεγαν το καλύτερο προϊόν.
Η κινεζική κυβέρνηση βοηθούσε την ώθησή της στο εξωτερικό και όλη η καινοτομία της θα εισαχθεί στις παγκόσμιες αγορές της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, είπε. «Για κάθε επένδυση που έχουμε στο εξωτερικό, η [κινεζική] κυβέρνηση [μας] υποστηρίζει πάρα πολύ».
Η Λι είπε ότι η BYD θα φέρει στους ευρωπαίους καταναλωτές επιλογές πέραν των EV —όπως το Seal U plug-in hybrid— μετά τη μείωση πωλήσεων EV σε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές και με τα υβριδικά να μην υπόκεινται στους δασμούς κατά των επιδοτήσεων της ΕΕ. Σχεδιάζει επίσης να λανσάρει την premium επωνυμία Denza αργότερα φέτος.
Το μερίδιο αγοράς αμιγώς ηλεκτροκίνητων της BYD στη δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, ήταν στο 2% πέρυσι, σύμφωνα με την Schmidt Automotive Research.
Η Λι επιβεβαίωσε ότι η BYD δεν σχεδιάζει να εισαγάγει ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ, οι οποίες πέρυσι επέβαλλαν δασμούς 100% τοις εκατό στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων. Την Πέμπτη, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα και επιβεβαίωσε τα σχέδια να συνεχίσει την επιβολή δασμών στο Μεξικό και τον Καναδά από την επόμενη εβδομάδα. Ο Λι είπε ότι δεν είχε ληφθεί καμία απόφαση σχετικά με τα σχέδια της BYD για την κατασκευή εργοστασίου στο Μεξικό.
Είπε ότι δεν ανησυχεί για μια παγκόσμια επιβράδυνση στη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων ως αποτέλεσμα των πολιτικών Τραμπ. Αναφερόμενη στη μετατόπιση από τα βενζινοκίνητα οχήματα στην Κίνα είπε: «Γιατί οι άνθρωποι εξακολουθούν να επιλέγουν το EV; Γιατί είναι καλύτερο αυτοκίνητο, πιο έξυπνο αυτοκίνητο…και είναι υψηλότερης ποιότητας».


Latest News

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta