Η ανησυχία και η αβεβαιότητα που προκαλούν οι δασμοί του Τραμπ, σε συνδυασμό με την πίεση που υφίστανται οι καταναλωτικές δαπάνες, είναι πιθανό να επιβαρύνουν τα κέρδη του πρώτου τριμήνου της αλυσίδας Target, σύμφωνα με την ίδια την αλυσίδα.

Η εταιρεία, που αποτελεί την έβδομη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ «κρατά μικρό καλάθι» αναφορικά με τις προβλέψεις για τα κέρδη, καθώς οι δασμοί και ο πληθωρισμός μετριάζουν τη ζήτηση και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα προϊόντα μη βασικών κατηγοριών, όπως είναι τα έπιπλα και τα ηλεκτρονικά είδη, που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της (πάνω από τα  2/3 των πωλήσεών της), σύμφωνα με το Reuters.

Οι νέοι δασμοί 25% στις εισαγωγές από το Μεξικό και τον Καναδά έχουν τεθεί σε ισχύ, μαζί με τον διπλασιασμό των δασμών στα κινεζικά προϊόντα κατά 20%.

Μέσα στις επόμενες μέρες ενδέχεται οι τιμές να αυξηθούν για τα εποχικά προϊόντα όπως τα αβοκάντο, καθώς η εταιρεία εξαρτάται από το Μεξικό «για ένα σημαντικό μέρος της προμήθειας» για τις εν λόγω κατηγορίες, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Target Brian Cornell σε συνέντευξή του στο CNBC.

Η Target αναμένει ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν αμετάβλητες έως τον Ιανουάριο του 2026

Οι μετοχές της Target

Παρόλα αυτά, οι μετοχές της Target σημείωσαν άνοδο περίπου 1%, αφού τα αποτελέσματα του τριμήνου τoυ λιανέμπορου, που έχει έδρα τη Μινεάπολη, ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις. Οι μεγάλες εκπτώσεις και οι προωθητικές ενέργειες συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων σε κατηγορίες όπως τα παιχνίδια, τα είδη ένδυσης και τα ηλεκτρονικά είδη.

Για το τρίμηνο που έληξε την 1η Φεβρουαρίου, η Target ανακοίνωσε αύξηση 1,5% στις συγκρίσιμες πωλήσεις, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις με μια αύξηση της τάξης του 1,3%. Τα κέρδη υποχώρησαν κατά 19,3% στα 2,41 δολάρια ανά μετοχή, αλλά ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις για 2,27 δολάρια.

Προοπτικές

Η Target αναμένει ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις θα παραμείνουν αμετάβλητες έως τον Ιανουάριο του 2026, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για αύξηση 1,86%, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG. Η πρόβλεψη της εταιρείας για κέρδη 8,80 έως 9,80 δολάρια ανά μετοχή ευθυγραμμίζεται με τις εκτιμήσεις.

Οι αγοραστές μείωσαν τις δαπάνες τους τον Ιανουάριο πολύ περισσότερο από ό,τι αναμενόταν

Ενώ η ετήσια πρόβλεψη δεν λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις από τους δασμούς, οι καταναλωτές συνεχίζουν να είναι πιεσμένοι, με τις πωλήσεις να πλήττονται τον Φεβρουάριο, δήλωσε εκπρόσωπος της Target.

«Η εταιρεία αναμένει να δει σημαντική πίεση στα κέρδη της σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά το πρώτο τρίμηνο», ανέφερε, αποδίδοντας τον αντίκτυπο στην αβεβαιότητα των δασμών, καθώς και στην αδύναμη ζήτηση για ενδύματα και άλλα προϊόντα κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου.

«Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε αυτές τις τάσεις και θα παραμείνουμε προσεκτικοί με τις προσδοκίες μας για το επόμενο έτος», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο οικονομικός διευθυντής Τζιμ Λι. Οι απογοητευτικές προοπτικές μπορεί να αντανακλούν τη διάθεση των αγοραστών, οι οποίοι τον Ιανουάριο μείωσαν τις δαπάνες τους πολύ περισσότερο από ό,τι αναμενόταν και έδειξαν ότι ανησυχούν πολύ για τις επιπτώσεις των δασμών στο πορτοφόλι τους.

Οι αντιδράσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Target αντιμετώπισε έντονες αντιδράσεις και μποϊκοτάζ από τους πελάτες της για τον τερματισμό των πρωτοβουλιών της για την Διαφορετικότητα και την Ενσωμάτωση (DEI) τον Ιανουάριο, με ορισμένους να σημειώνουν ότι η φήμη της εταιρείας για την ενσωμάτωση την είχε βοηθήσει να προσελκύσει μια νεότερη και πιο διαφοροποιημένη καταναλωτική βάση.

Την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου έως τις 23 Φεβρουαρίου, η επισκεψιμότητα στα καταστήματα της αλυσίδας μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 6,1%, σύμφωνα με την Placer.ai. Η Target δεν ανέφερε καμία επίπτωση από τον τερματισμό των πρωτοβουλιών DEI στις προοπτικές της.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, η ομορφιά, η ένδυση, τα παιχνίδια και τα αθλητικά είδη είχαν τις καλύτερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ενώ οι πωλήσεις διακόσμησης και επίπλωσης σπιτιού δεν ήταν καλές, ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας. Οι αγοραστές έκαναν επίσης τις περισσότερες από τις αγορές τους μέσω διαδικτύου, με τις ψηφιακές συγκρίσιμες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8,7%, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση του κόστους των αποστολών σε κιβώτια ή εκείνων που πραγματοποιούνται εντός μίας ή δύο ημερών, σημείωσε.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή