Σε μητέρα των μαχών εξελίσσεται η επικράτηση στις γενιές Υ και Ζ στο εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Οι ελληνικές τράπεζες διαβλέπουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης των εργασιών από πελάτες έως και 45 ετών, αλλά και μία εύλογη απειλή για τα μερίδιά τους από τις ξένες digital banks. Πρόκειται για το πλέον ανταγωνιστικό τμήμα της αγοράς σήμερα, μιας και η διείσδυση των mobile πιστωτικών ιδρυμάτων στα χρόνια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας είναι εντυπωσιακή.

Εκτιμάται πως αυτή τη στιγμή περισσότεροι από 1,5 εκατ. Ελληνες, με μέσο όρο ηλικίας τα 35 έτη, τα έχουν επιλέξει για την πραγματοποίηση καθημερινών συναλλαγών, γυρίζοντας την πλάτη στα παραδοσιακά σχήματα. Η ευκολία εξ αποστάσεως ανοίγματος λογαριασμού εντός λίγων λεπτών και η δυνατότητα πραγματοποίησης συναλλαγών άμεσα με ηλεκτρονικά μέσα, σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες χρεώσεις σε μία σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες, αποτελούν τους βασικούς λόγους αύξησης του πελατολογίου τους.

Αλματα

«Από το 2020 έχουν γίνει άλματα στον ψηφιακό μετασχηματισμό των εγχώριων ομίλων. Πλέον, μπορεί κάποιος να κάνει εγγραφή σε οποιοδήποτε πιστωτικό ίδρυμα από το m-banking εντός λίγων λεπτών, αλλά και να αποκτήσει μία σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες αποκλειστικά με ψηφιακή αίτηση» αναφέρει τραπεζική πηγή.

Οι εγχώριοι όμιλοι έχουν ξεκινήσει την αντεπίθεσή τους

Παρ’ όλα αυτά, υποστηρίζουν, «οι γενιές Y και Z, δηλαδή όσοι είναι έως 44 ετών, εξακολουθούν σε μεγάλο βαθμό να θεωρούν τις ελληνικές τράπεζες γραφειοκρατικές. Για τον λόγο αυτόν, αποτελεί κεντρικό στοίχημα της επόμενης 5ετίας να ανατρέψουμε αυτή την εικόνα, ώστε να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος».

Η αντεπίθεση

Στο πλαίσιο αυτό, οι εγχώριοι όμιλοι έχουν ξεκινήσει την αντεπίθεσή τους. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η δημιουργία νέας digital bank από την Πειραιώς, η οποία στοχεύει σε πελάτες αυτών των ηλικιών, καλύπτοντας κάθε ανάγκη των χρηστών της από το κινητό τους τηλέφωνο.

Ενα νέο app, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε νέους πελάτες, έχει δημιουργήσει από την πλευρά της η Εθνική Τράπεζα, διαθέτοντας προϊόντα με προνομιακούς όρους, με χαρακτηριστικότερο όλων έναν λογαριασμό ανοιχτής ζήτησης με επιτόκιο 2,5% για όσους είναι έως 30 ετών.

Ταυτόχρονα, όλες οι τράπεζες προωθούν προπληρωμένες κάρτες για παιδιά και εφήβους, δίνοντας τη δυνατότητα στους γονείς να τους μεταφέρουν χρήματα στη στιγμή, καθώς η διείσδυση των ξένων ψηφιακών τραπεζών σε αυτό το πεδίο είναι πολύ υψηλή.

Οι προοπτικές

Αναμφίβολα τα εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία των νεότερων είναι δυσμενέστερα σε σχέση με όσους έχουν εισέλθει στην τελευταία 20ετία του εργασιακού τους βίου. Ωστόσο οι προοπτικές παραγωγής εσόδων για τις τράπεζες είναι σημαντικές. Οχι μόνο σε βάθος χρόνου, αλλά και άμεσα.

Συγκεκριμένα:

1. Δάνεια: Παρά τις κατά κανόνα χαμηλότερες αποδοχές, οι νεότεροι εργαζόμενοι έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Την ηλικία. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα αποπληρωμής ενός δανείου σε πολύ μεγάλο διάστημα, που μπορεί να φτάνει έως και τα 40 έτη. Με τον τρόπο αυτόν η δόση μειώνεται σημαντικά και διευκολύνεται η χρηματοδότηση.

Οταν λοιπόν αποφασίσουν να λάβουν δάνειο για την αγορά κατοικίας ή για την πραγματοποίηση μιας επένδυσης, ανάγκες που αργά ή γρήγορα για τους περισσότερους θα εμφανιστούν, οι τράπεζες θέλουν να τους έχουν ήδη στο πελατολόγιό τους, ώστε να έχουν τον πρώτο λόγο για τη χορήγηση. Παράλληλα, οι νέοι δεν δείχνουν προτίμηση στις πιστωτικές κάρτες, αλλά επιλέγουν δάνεια της στιγμής κατά την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας με δόσεις. Υπάρχουν λοιπόν περιθώρια ενίσχυσης και των συγκεκριμένων εργασιών.

Οι ελληνικές τράπεζες καλούνται να διευρύνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες, κυρίως μέσω του m-banking

2. Τραπεζοασφαλιστικά: Η ζήτηση για ασφάλειες ζωής και υγείας εμφανίζει σημαντικές προοπτικές ανόδου τα επόμενα χρόνια. Ο λόγος γίνεται για μακροχρόνια στις περισσότερες περιπτώσεις προγράμματα, που εξασφαλίζουν μία σταθερή πηγή εισοδήματος για τις τράπεζες. Το κόστος τους δε, είναι ανεκτό και μπορεί να αναληφθεί από όσους δεν έχουν υψηλά εισοδήματα.

3. Αποταμίευση / επενδύσεις: Πρόκειται για έναν τομέα στον οποίο σίγουρα υστερούν οι παραδοσιακές τράπεζες, σε σχέση με τις fintechs, χάνοντας έσοδα, καθώς ένα πολύ υψηλό ποσοστό των νέων ανθρώπων επιλέγουν τις δεύτερες για αποταμιευτικούς/επενδυτικούς σκοπούς. Η ευκολία τοποθετήσεων σε χρηματοοικονομικά μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο αποτελεί το βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Σε αυτό το πεδίο οι ελληνικές τράπεζες καλούνται να διευρύνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες, κυρίως μέσω του m-banking. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στρατηγική συμφωνία της Eurobank με την Plum, μέσω της οποίας ο ελληνικός όμιλος θα είναι σύντομα σε θέση να προσφέρει λύσεις συστημικής αποταμίευσης και επενδύσεων με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, μέσω των ηλεκτρονικών του υπηρεσιών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ (ΟΤ) – ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις