Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις στον Πειραιά κατέγραψαν χειρότερες πωλήσεις στις χειμερινές εκπτώσεις που πρόσφατα ολοκληρώθηκαν, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, σε διψήφιο μάλιστα ποσοστό για αρκετές από τις μικρότερες, ενώ μόλις μια στις δέκα κατέγραψαν θετικές επιδόσεις.

Η δυσμενής αυτή εικόνα, έρχεται σε συνέχεια της εορταστικής περιόδου που προηγήθηκε, με την αυξημένη μεν κινητικότητα, αλλά με λιγότερες αποδείξεις. Στην ουσία, αντικατοπτρίζει αυτό που βιώνει η πραγματική οικονομία, ότι οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν έντονες πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημά τους, οδηγώντας σε δραστική μείωση της ζήτησης.

Η δυσμενής εικόνα στην αγορά έρχεται σε συνέχεια της εορταστικής περιόδου που προηγήθηκε, με την αυξημένη μεν κινητικότητα, αλλά με λιγότερες αποδείξεις

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, συμμετέχοντας με τα δικά του ευρήματα στη μεγάλη πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου & Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων του 2025, σε συνδυασμό με τα στοιχεία για τον τζίρο του λιανικού εμπορίου το 2024 και λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματά της, επισημαίνει την ανάγκη άμεσων και στοχευμένων παρεμβάσεων για τη στήριξη των εμπορικών επιχειρήσεων.

Χειμερινές εκπτώσεις: Δοκιμάζεται η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων

Σύμφωνα με τον ΕΣΠ, για ολόκληρο το προηγούμενο έτος, ο ρυθμός πληθωρισμού ήταν μεγαλύτερος της αύξησης του τζίρου, γεγονός που δηλώνει ότι δοκιμάζεται η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, καθώς καλούνται να διαχειριστούν παράλληλα το υψηλό κόστος επαναγοράς των προϊόντων, τις αυξήσεις των ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, αλλά και το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους. Ισχυρότερες πιέσεις φαίνεται να δέχονται οι σχετικά μικρότερες επιχειρήσεις.

Τρεις πρωτοβουλίες

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς καλεί την κυβέρνηση, σε συνδυασμό με τους θεσμοθετημένους φορείς της αγοράς, να αναλάβει τις ακόλουθες πρωτοβουλίες:

1. Επανεξέταση του φορολογικού πλαισίου με αποκλιμάκωση της φορολογικής επιβάρυνσης και με μείωση των φορολογικών συντελεστών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενισχύοντας έτσι τη βιωσιμότητά τους.

2. Ενίσχυση της ρευστότητας: Παροχή στοχευμένων χρηματοδοτικών εργαλείων και διευκόλυνση της πρόσβασης σε κεφάλαια κίνησης, ώστε οι επιχειρήσεις να μπορούν να ανταποκριθούν στις τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις.

3. Αναμόρφωση της εκπτωτικής περιόδου: Διεξαγωγή διαλόγου με τους θεσμοθετημένους εκπροσώπους του εμπορίου, προκειμένου να επιτευχθεί ο αποτελεσματικός συγχρονισμός των εκπτώσεων με τις πραγματικές ανάγκες, τόσο των καταναλωτών, όσο και των επιχειρήσεων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις