
Τους όρους και τις προϋποθέσεις για την επιτυχή συμβολή της ναυτιλίας στη νέα αναπτυξιακή στρατηγική της ΕΕ «Clean Industrial Deal» περιγράφει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η ΕΕΕ χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καλύψει τόσο τη δράση για το κλίμα όσο και την ανταγωνιστικότητα υπό μια ενιαία στρατηγική ανάπτυξης, όπως αναφέρεται στην Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία. Ωστόσο όπως προσθέτει, η ναυτιλία πρέπει να ενταχθεί πλήρως στο σύνολο των πρωτοβουλιών του CID, για επαρκή χρηματοδότηση στο πεδίο των εναλλακτικών καύσιμων και υποδομών, ώστε η πράσινη μετάβαση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας να στεφθεί με επιτυχία, διατηρώντας την διεθνή ανταγωνιστικότητα της.
Η ανάρτηση της ΕΕΕ έχει ως εξής: «Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να καλύψει τόσο τη δράση για το κλίμα όσο και την ανταγωνιστικότητα υπό μια ενιαία στρατηγική ανάπτυξης, όπως αναφέρεται στη Clean Industrial Deal (CID). Η ελληνική και η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρωτοστατούν στη μείωση των εκπομπών, αλλά η επιτυχία εξαρτάται από την παγκόσμια συμφωνία στο κοινό στόχο, τις επενδύσεις και τη διαθεσιμότητα καυσίμων.
Η ναυτιλία χρειάζεται να ενταχθεί πλήρως στο σύνολο των πρωτοβουλιών της CID, για επαρκή χρηματοδότηση στο πεδίο των εναλλακτικών καύσιμων και υποδομών. Η ρυθμιστική σαφήνεια και τα χρηματοοικονομικά κίνητρα είναι κρίσιμα για να γεφυρωθεί το χρηματοοικονομικό χάσμα μεταξύ των συμβατικών και των εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Καλούμε την ΕΕ να προωθήσει παγκόσμιες λύσεις εντός του πλαισίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), αποφεύγοντας περιφερειακά μέτρα που διαταράσσουν την ανταγωνιστικότητα. Η ΕΕΕ παραμένει δεσμευμένη στη συνεργασία της με τα θεσμικά όργανα της ΕΕ για να εξασφαλίσει μια βιώσιμη, ανταγωνιστική και αειφόρο ναυτιλιακή βιομηχανία».


Latest News

Νικόλας Βενιάμης: Στρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ η ισχύς της ναυτιλίας της
Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην περιοδική έκδοση«#ShippingPeople – meet the European Shipowners» της ECSA

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Σαφείς κανονισμούς για πλήρη αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου ζητά η ναυτιλία
Ηγέτες του κλάδου παροτρύνουν την ΕΕ να πρωτοστατήσει στη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Ναυτιλία: «Θαλασσοταραχή» απο τις προτάσεις Τραμπ για φόρο στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Θέση πήρε και ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα

Παύλος Ξηραδάκης: Τα ρυμουλκά ζητούν ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο
«Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά» είπε ο κ. Ξηραδάκης

ΕΤΑΔ: Στρατηγικό deal με την D-Marin για την Μαρίνα Ζέας
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της ΕΤΑΔ για την πώληση της συμμετοχής της στην μαρίνα Ζέας - Τι αλλάζει στο μίσθωμα