
Την αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ για εμπορικά και στρατιωτικά πλοία ζήτησε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στην ομιλία του στο Καπιτώλιο, μια κίνηση που στοχεύει στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στον συγκεκριμένο κλάδο.
«Ανακοινώνω απόψε ότι θα δημιουργήσουμε ένα νέο γραφείο ναυπηγικής στον Λευκό Οίκο και θα προσφέρουμε ειδικά φορολογικά κίνητρα για να φέρουμε αυτή τη βιομηχανία στην Αμερική όπου ανήκει», είπε στην ομιλία του το βράδυ της Τρίτης. «Κάποτε φτιάχναμε τόσα πολλά πλοία, δεν τα κατασκευάζουμε πια πολύ».
Η Κίνα έχει τον μεγαλύτερο ναυπηγικό τομέα στον κόσμο, παράγοντας περισσότερα από τα μισά εμπορικά πλοία παγκοσμίως, ενώ η αμερικανική βιομηχανία έχει υποχωρήσει. Το ασιατικό έθνος έχει στοχεύσει τον ναυτιλιακό τομέα για κυριαρχία, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς με «δραματικό αποτέλεσμα», δήλωσε το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ σε σχέδιο τον περασμένο μήνα που προτείνει τέλη για τα κινεζικά εμπορικά πλοία.
Η Wall Street Journal ανέφερε νωρίτερα ότι η κυβέρνηση Τραμπ ετοίμαζε μέτρα για να ενισχύσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των εσόδων μέσω τελών για πλοία και γερανούς κινεζικής κατασκευής που εισέρχονται στις ΗΠΑ.
Αμφιβολίες
Οι παρατηρητές του κλάδου ήταν δύσπιστοι για την ικανότητα της Αμερικής να αναζωογονήσει γρήγορα τον ναυπηγικό της τομέα, επικαλούμενοι το υψηλό κόστος εργασίας και πρώτων υλών.
Η βιομηχανία της Κίνας έχει, τα τελευταία χρόνια, ανταγωνιστεί με εταιρείες της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας για να αναδειχθεί ως ηγέτης σε τιμές καθώς και σε βιομηχανική τεχνογνωσία.
Μεταξύ άλλων, στην ίδια ομιλία, ο Τραμπ είπε ότι η κυβέρνησή του θα «ανακτήσει» τη Διώρυγα του Παναμά, έναν βασικό παγκόσμιο θαλάσσιο αγωγό που επιτρέπει στα πλοία να πλέουν από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό. Μια κοινοπραξία υπό την ηγεσία της BlackRock συμφώνησε να αγοράσει τον έλεγχο των βασικών λιμανιών κοντά στην πλωτή οδό από έναν όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων με έδρα το Χονγκ Κονγκ.


Latest News

Γιατί ο κλάδος των private equities συρρικνώνεται για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες
Τα υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία μειώθηκαν κατά 2% πέρυσι, καθώς οι επενδυτές αποσύρονται από τις τοποθετήσεις στον τομέα

Goldman Sachs – JPMorgan: Μεσίτες για ρωσικά περιουσιακά στοιχεία – Πώς παρακάμπτουν τις κυρώσεις
Αυξάνεται η διάθεση των επενδυτών για ρωσικά περιουσιακά στοιχεία - Τα κέρδη που καταγράφει το ρούβλι

H μεγάλη είσοδος - Η Louis Vuitton μπαίνει στο make-up
Είναι το πρώτο μεγάλο εγχείρημα του διευθύνοντος συμβούλου της Louis Vuitton, Pietro Beccari - Η κρίσιμη επιλογή της Pat McGrath

Η ημέρα που ο Τραμπ έκανε πράξη τις απειλές του - Εκτιμήσεις και... κομπιουτεράκια για τους CEO
Στελέχη των κλάδων τραπεζών, κατασκευών, αυτοκινήτου και λιανικής αναρωτιούνται πόσο θα διαρκέσουν οι δασμοί που επέβαλε ο Τραμπ

Politico: Εφιαλτική σύνοδος κορυφής στο παρά πέντε
Οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν ότι ολόκληρη η αρχιτεκτονική ασφάλειας μετά το 1945 που εξαρτάται από την υποστήριξη των ΗΠΑ μπορεί να καταρρεύσει ανά πάσα στιγμή, γράφει το Politico

Γιατί ο Μασκ τα βάζει με τον «νονό της τεχνητής νοημοσύνης»
Ο Μασκ χαρακτηρίζει τον Τζέφρι Χίντον «απρόσεκτα αδαή και ψεύτη» αφού ο δεύτερος ζήτησε να την αποβολή του από τη Βασιλική Εταιρεία

Το νέο κόλπο του Ντουμπάι για να προσελκύει νεοφυή hedge funds
Το Ντουμπάι αναπτύσσει στρατηγικές για να γίνεται όλο και πιο ελκυστικό για hedge funds

Τραμπ: Τηλεφωνική επικοινωνία με Τριντό – Τι είπαν για τους δασμούς
Στη συνομιλία αυτή συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Χάουαρντ Λούτνικ και ο αντιπρόεδρος Τζέι Ντι Βανς

Οι ΗΠΑ καθυστερούν για ένα μήνα τους δασμούς σε αυτοκίνητα σε Καναδά και Μεξικό
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ έχουν επιδιώξει με επιθετικό τρόπο να σταματήσουν ή να αναθεωρήσουν τους δασμούς του Τραμπ

H εταιρεία του Jack Daniels διατηρεί τις προβλέψεις της παρά τους κινδύνους
Ο CEO Λόσον Γουάιτινγκ αν και προειδοποίησε για «συνεχιζόμενη αβεβαιότητα», δήλωσε ότι είναι βέβαιος για την πορεία της εταιρείας