
Λιγότερες προσφορές στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ αναμένεται να βρίσκουν από εδώ και στο εξής οι καταναλωτές.
Η εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας για τις προσφορές που έχει τεθεί σε εφαρμογή από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και από τις προμηθευτικές εταιρείες, αλλάζει –σχεδόν- εντυπωσιακά το καταναλωτικό περιβάλλον. Και πιέζει την συμπεριφορά των καταναλωτών να ευθυγραμμιστεί με τα νέα δεδομένα.
Οι προσφορές γίνονται… δώρα
Κρίσιμο μέγεθος στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι η τιμή μιας προσφοράς λογίζεται ως η χαμηλότερη των τελευταίων 30 ημερών.
Όμως τόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όσο και οι προμηθευτές τους κατόρθωσαν να «διασώσουν» – επί της ουσίας – τον τρόπο προσφοράς «1+1» ή «2+1» ή «3+1». Και τούτο διότι το «+1» θεωρείται ως …δώρο προς τον καταναλωτή! Δηλαδή όταν ένα προϊόν προσφέρεται πχ «1+1», το προσφερόμενο είδος θεωρείται δώρο και όχι μείωση τιμής κατά 50%!
Με δυο όπλα στη μάχη των τιμών
Έτσι πλέον οι δύο «συνεργάτες», το λιανεμπόριο και οι προμηθευτές τους, διαθέτουν πλέον δύο εργαλεία στην εμπορική τους πρακτική για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους – το «+1» και την κλασική προσφορά.
Είναι γεγονός – το έχουν επισημάνει κατ΄ επανάληψη διάφοροι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, κι όχι μόνο – ότι στην ελληνική αγορά υπάρχει «πληθωρισμός» προσφορών, που δεν συναντάται σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.
Εξ αυτού του λόγου και πίεση στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης να ενσωματώσουν – επί της ουσίας – το budget των προσφορών στην τελική τιμή των προϊόντων.
Ένα στα 4 προϊόντα σε προσφορά
Δεδομένου όμως ότι επί χρόνια – πολλά χρόνια – η ελληνική αγορά «δουλεύει» με πληθώρα προσφορών, όλες οι προσπάθειες που καταβλήθηκαν απέβησαν τελικά άκαρπες. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις έρευνες, ένα στα τέσσερα προιόντα πωλείται με κάποιου είδους προσφορά!
Εν τω μεταξύ, ενώ προχθές η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης «πανηγύρισε» για την αύξηση κατά 0,5% στην Ελλάδα του «πληθωρισμού των τροφίμων», ωστόσο ο κίνδυνος των αναπτιμήσεων δεν έχει αποσοβηθεί.
Τα δημοτικά τέλη επιβαρύνουν τις τιμές
Όπως έχει αποκαλύψει ο ΟΤ η υπέρογκη αύξηση των δημοτικών τελών αποκλειστικά στα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, δεν θα αργήσει να έχει επιπτώσεις στη διαμόρφωση των τιμών.
Όπως έγραψε ο ΟΤ το συνολικό ύψος των δημοτικών τελών από τις αρχές του χρόνου, αυξήθηκε από 18 σε 38 εκατ. ευρώ. Κι ίσως έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι διάφοροι κυβερνητικοί παράγοντες στους οποίους απευθύνθηκαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τονίζοντας τους τον κίνδυνος, ουδείς είχε να τους απαντήσει το παραμικρό!


Latest News

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Νέες επενδύσεις 15 εκατ. σχεδιάζουν τα attica – Στα 247 εκατ. οι πωλήσεις το 2024
Τα πολυκαταστήματα συμπληρώνουν φέτος 20 χρόνια λειτουργίας ενώ υποδέχονται κάθε χρόνο περισσότερους από 6 εκατ. επισκέπτες

Σε BMW και ΜΑΝ ο Τζιτζικώστας - Η Κομισιόν στηρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές από το Piraeus WealthAdvisor
Η νέα υπηρεσία βασίζεται σε μια υπολογιστικά ισχυρή robo-for-advisors πλατφόρμα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες τόσο των Private Bankers της Τράπεζας όσο κυρίως των πελατών της.

Πώς η Metlen μετατρέπει το εργοστάσιο στο Βόλο σε defence hub - Οι στρατηγικές συνεργασίες
Η επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων στον Βόλο - Οι συνεργασίες της Metlen με μεγάλες ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες
![ΔΕΗ: Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της η JP Morgan [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_stasis_exo3-2-600x352.png)
Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της ΔΕΗ η JP Morgan [πίνακας]
Σύμφωνα με την αμερικανική τράπεζα, η ΔΕΗ φαίνεται σε τροχιά να πετύχει τους (επαναλαμβανόμενους) στόχους της για το 2025-27, καθώς το 65% των απαιτούμενων προς τον στόχο προσθηκών χωρητικότητας ΑΠΕ έχουν ήδη εξασφαλιστεί

Αντιδράσεις ΕΣΕΕ για τη σύμπραξη e - ΕΦΚΑ με ιδιωτικές εταιρείες
Η ΕΣΕΕ με επιστολή της προς τον Πρόεδρο, τους εισηγητές και τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής προειδοποιεί πως δεν πρόκειται να οδηγήσει σε βελτίωση της εισπραξιμότητας

Μπρατάκος: Στοχευμένες επενδύσεις και συστηματική εκπαίδευση πυλώνες της τεχνολογικής προόδου
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Γιάννης Μπρατάκος μίλησε στη Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2025

Όταν η ΑΙ μιμείται την ανθρώπινη εξυπηρέτηση | H ιστορία της Smartrep
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Κωνσταντίνο Βαρουξή, Συνιδρυτή και CTO της SmartRep. Είναι εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης που αναπτύσσει AI Agents.

Intralot: Επέκταση της σύμβασης στη Νέα Ζηλανδία ως το 2032
Η νέα επέκταση έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης συνεργασίας της INTRALOT με το Τμήμα Κοινωφελών Τυχερών Παιχνιδιών της Νεμπράσκα (ΗΠΑ)