
Σε φάση ανασυγκρότησης βρίσκεται η πολιτική των τραπεζών στο μέτωπο των εξόδων, προς υποστήριξη της αναπτυξιακής φάσης στην οποία έχει εισέλθει ο κλάδος.
Στα επιχειρησιακά πλάνα που δημοσιοποίησαν την περασμένη εβδομάδα για την περίοδο 2025 – 2027 αποτυπώνεται η νέα στρατηγική τους σε αυτό το πεδίο.
Όπως υπογράμμισαν οι διοικήσεις τους, η συγκράτηση του ρυθμού αύξησής των λειτουργικών δαπανών αποτελεί κεντρικό στοίχημα, καθώς θα συμβάλει στη μεγιστοποίηση της καθαρής κερδοφορίας.
Η διαμόρφωση των σχετικών μεγεθών τα επόμενα χρόνια σε υψηλότερα επίπεδα είναι αναπόφευκτη, λόγω της δυναμικής που εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί στις εργασίες σε όλους τους τομείς.
Ωστόσο, ο τρόπος κατανομής τους αλλάζει, με τρόπο που να ευνοεί τη μεγέθυνση του ενεργητικού και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας.
Η συγκράτηση του ρυθμού αύξησης των λειτουργικών δαπανών αποτελεί κεντρικό στοίχημα, καθώς θα συμβάλει στη μεγιστοποίηση της καθαρής κερδοφορίας
Νέα στρατηγική από τις τράπεζες
Συγκεκριμένα, η νέα στρατηγική των πιστωτικών ιδρυμάτων προβλέπει τα εξής:
– Εξοικονόμηση πόρων από γενικά έξοδα
Οι εντολές προς όλες τις διευθύνσεις είναι σαφείς: «Περιορίστε τις δαπάνες, όπου αυτό είναι δυνατόν, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία σας».
– Επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Πρόκειται για έναν από τομείς, στους οποίους οι τράπεζες θα συνεχίσουν να ρίχνουν το βάρος τους τα επόμενα χρόνια.
Εκτιμάται ότι μέχρι και το 2027 οι σχετικές δαπάνες για τους τέσσερις συστημικούς ομίλους θα ξεπεράσουν το 1,5 δισ. ευρώ.
Η ψηφιακή τους αναβάθμιση, με επένδυση και στην τεχνική νοημοσύνη (ΑΙ), θεωρείται κλειδί για την επιτάχυνση των ρυθμών ανάπτυξης των εργασιών σε όλους τους τομείς.
Όλα τα προϊόντα με ένα κλικ
Πολύ σύντομα ακόμη και τα πλέον σύνθετα προϊόντα, σε δάνεια, ασφάλειες και επενδύσεις, θα είναι διαθέσιμα μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Ήδη, τα βήματα που έχουν γίνει προς αυτήν την κατεύθυνση μετά το ξέσπασμα της πανδημίας είναι αλματώδη.
Ωστόσο, οι ταχείς τεχνολογικές εξελίξεις και ο ανταγωνισμός από neobanks, που αναμένεται να ενισχυθεί περεταίρω τα επόμενα χρόνια, επιβάλλουν τη συνέχιση, αν όχι την εντατικοποίηση των προσπαθειών.
Ταυτόχρονα οι τράπεζες θα επενδύσουν στα συστήματά τους, τα οποία αποτελούν την καρδιά των οργανισμών τους.
Μέσω αυτών των κινήσεων διευκολύνεται η λήψη κρίσιμων αποφάσεων και η άμεση δημιουργία νέων προϊόντων, τα οποία θα κουμπώνουν καλύτερα στις ανάγκες των πελατών τους.
Ανθρώπινο δυναμικό
Μετά τις συνεχείς δράσεις εθελουσίας εξόδου, οι τράπεζες όχι μόνο έχουν μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων τους, αλλά ταυτόχρονα έχουν επιτύχει την ανανέωσή τους.
Ο μέσος όρος ηλικίας έχει μειωθεί, μιας και σε αυτά τα προγράμματα συμμετείχαν περισσότερο υπάλληλοι που βρίσκονταν κοντά στη συνταξιοδότηση, ενώ το νέο αίμα που εισέρχεται στους τραπεζικούς ομίλους έχει δεξιότητες συμβατές με τη σημερινή εποχή και την εφαρμοζόμενη στρατηγική.
Με την εξοικονόμηση πόρων από το προσωπικό που αποχωρεί, οι τράπεζες θέλουν να επενδύσουν ένα μεγάλο μέρος τους από εδώ και στο εξής σε εξειδικευμένα στελέχη.
Είναι διατεθειμένες σε όσους πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια να προσφέρουν γενναιόδωρα μισθολογικά πακέτα και bonus, ανταμείβοντας τόσο την εξειδίκευση, όσο και την εμπειρία.
Οι τραπεζικές διοικήσεις εκτιμούν ότι η περαιτέρω αναβάθμιση της ποιότητας του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την επίτευξη των στρατηγικών χρηματοοικονομικών στόχων στα χρόνια που ακολουθούν.
Αποτελεσματικότητα
Όπως προβλέπουν τα επιχειρησιακά πλάνα των τραπεζών, στόχο αποτελεί η διατήρηση του δείκτη κόστους προς έσοδα κοντά αλλά κάτω από το 40% μέχρι και το 2027.
Πρόκειται για επίπεδα ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με την περυσινή χρήση, ως αποτέλεσμα της ενίσχυσης των δαπανών για αναπτυξιακούς σκοπούς.
Σημειώνεται ότι κατά τη χρήση του 2024 οι συνολικές λειτουργικές δαπάνες των τεσσάρων συστημικών ομίλων κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 12% σε ετήσια βάση, ως αποτέλεσμα και των πληθωριστικών πιέσεων.
Ωστόσο, την ίδια περίοδο τα έξοδα για τη μισθοδοσία του προσωπικού κινήθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα (μείωση 1%).
Κι αυτό παρά τις μισθολογικές αυξήσεις που υπήρξαν, δια της εφαρμογής της κλαδικής σύμβασης, αλλά και νέων προσλήψεων με καλύτερους όρους.
Η επίδραση όμως των προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου των προηγούμενων ετών ήταν καθοριστική για την εξέλιξη των σχετικών μεγεθών.


Latest News

Νέα συμφωνία στην αμυντική βιομηχανία από Metlen
Η συμφωνία σηματοδοτεί έναν σημαντικό ορόσημο στην Ευρωπαϊκή βιομηχανική και αμυντική συνεργασία

Mevaco: Αναλαμβάνει την κατασκευή του στεγάστρου για το έργο Riviera Galleria
Το συνολικό τίμημα του έργου ανέρχεται σε 10,45 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ολοκλήρωσή του τοποθετείται χρονικά έως τον Ιούλιο του 2026.

«Άλμα» στις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ - Τι σχεδιάζουν Σκλαβενίτης, ΑΒ και Μασούτης
Ραγδαία η ανάπτυξη των online πωλήσεων των τεσσάρων μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ

Τελευταία ευκαιρία για τη Δ. Μακεδονία - Το σχέδιο της ΔΕΗ και το «καμένο» master plan του 2020
Το ρεαλιστικό σχέδιο της ΔΕΗ για τη μετάβαση στη Δυτική Μακεδονία - Η αποτυχία του master plan του 2020 για την απολιγνιτοποίηση

Η Intracom Telecom ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της Sky Telecom
Η τεχνολογία σταθερής ασύρματης πρόσβασης (FWA) επιτρέπει την ταχεία και οικονομική ανάπτυξη δικτύου παροχής αξιόπιστου και γρήγορου Internet σε υποεξυπηρετούμενες περιοχές με χαμηλή συνδεσιμότητα

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της

Στροφή στην ακριβή ιδιωτική ετικέτα – Τι δείχνουν τα στοιχεία Circana – Nielsen
Εκτίναξη για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν έρευνες από Circana και NielsenIQ - Τα μερίδια στα σούπερ μάρκετ και η άνοδος τιμών

Vodafone: Νέα υπηρεσία κυβερνοασφάλειας για συσκευές επιχειρήσεων
Με το Lookout Mobile Security η Vodafone προσφέρει προστασία απέναντι σε κακόβουλα λογισμικά, επιθέσεις phishing, μη ασφαλή δίκτυα και άλλες απειλές που στοχεύουν τις κινητές συσκευές

Χοσέ Μανουέλ Κάμπα: «Μπροστά σε κατακερματισμό των παγκόσμιων αγορών»
«Είναι σημαντικό οι τράπεζες να είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν την οικονομία και οι δείκτες δείχνουν ότι έχουν δυνατότητα να το κάνουν», λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος της ΕΒΑ

Οι 3 προκλήσεις του σύγχρονου marketing – Ο ρόλος της καινοτομίας
Τι δείχνει η ετήσια έρευνα του «Marketing Pulse», μία πρωτοβουλία του «The Marketing Hub» σε συνεργασία με το τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών